Marketinški fokus u novoj ekonomiji

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Marketinški fokus u novoj ekonomiji’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jyoeek8x’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Jeste li prilagodili marketinšku startegiju 21-om veku[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jyoeewpj’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Marketinške stategije bez kojih se vaš posao ne može ni razvijati ni održavati u novom, online dobu.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jyoef5ut’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što možete da imate dobru poslovnu ideju, da ste targetirali profitabilnu tržišnu nišu i čak da imate nešto vredno da im ponudite ali ako nemate dobru marketinšku startegiju da o svom proizvodu ili usluzi proširite glas i istaknete se na tržištu razvoj vašeg biznisa je gotovo nemoguć.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jyoefq9b’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Većina poslova je razapeta između dva izazova sa potrebom da poveća vidljivost svog brenda sa jedne strane je imperativ stalnog povećanja prodaje a sa druge sve veći ntroškovi intenzivnog marketinga. Kako da stvorite autentičan odnos sa svojom ciljnom grupom a da ne presušite sa novcem u tom procesu? Navešćemo par osnovnih ali neophodnih strategija za marketiranje vašeg posla.

Koristite društvene mreže.

Nijedan posao danas ne može da ignoriše uticaj društvenih mreža na sve ciljne grupe. Neki poslovi su izgrađeni isključivo na tim mrežama. Možda će vam izgledati komplikovano i naporno u početku ali kada se uhodate vremenom to će postati lak i rutinski posao. Naravno ako imate sredstava najbolje je angažovati agenciju ili administratora za društvene mreže. Postavite svoja razmišljanja, proizvode ili poučne sadržaje koji interesuju vašu publiku. Budite autentični i pružite vredne informacije iz domena vaše industrije. Koristite direktne poruke na platformama kako što su Facebook, Instagram i Twitter da biste privukli široku publiku na svoju stranicu.

Kreirajte video tutoriale.

Jedan od najefektivnijih načina da privučete pažnju je kreiranje video instrukcija. Naučite ljude nečem korisnom, vodite ih kroz novo znanje korak po korak, budite im instruktor. Danas je YouTube drugi po snazi internet pretraživač iza Googla. Ljudi vole da uče nove stvari na YouTubu uz pomoć video instrukcija i nijedna ozbiiljna kompanija tu činjenicu ne sme ignorisati.

Pokrenite svoj Blog sad odmah.

Blog je postao nasušna potreba malog i srednjeg biznisa. Morate da ponudite sadržajne blogove koji stvaraju novu vrednost vašoj publici. Nemojte se plašiti da iskažete sve tajne svog posla. Dajte ljudima sve što znate i više da biste se odmah nametnuli kao autoritet u toj oblasti jer samo tako dobijate vidljivost i pratioce. Koristite platforme koje su se namentule kao autoritativni domeni za blogove (LikedIn, Medium, Quora, Reditt…) preko kojih imate odmah pristup masovnoj publici.

Dobro razumite vrednost SEO (Search Engine Optimization).

Koristite usluge profesionalca da biste na najbolji način iskoristili SEO za isticanje svog posla. Zapamtite da se preko 70% pretraga na Googlu završava pregledom prve stranice. Cilj je da budete na toj stranici.

Koristite „influensere“ (uticajne osobe na društvenim mrežama)

Najbolji način da svoju poruku dobacite do velikog broja ljudi je korišćenje influensera koji su kompatabilni sa vašom industrijom i ciljnom grupom koju hoćete da obuhvatite. Mikroinfluenseri su ekonomičniji i efektivniji za mali i srednji biznis.

Kreirajte snažnu i privlačnu  poruku.

Moćna poruka upućena pravoj publici može imati eksplozivne rezultate. Njabolji način da to uradite je da identifikujete ključne probleme ili potrebe vaših potencijalnih korisnika i da im prezentujete najbolja rešenja. Kog tipa treba da bude ta poruka? Možete da im prezentujete ebook, video, podsetnik u formi infografika, čeking listu i sl. Naravno ta poruka treba da vodi do moćne prodajne stranice na kojoj ćete korisnicima pružiti sve potrebne detalje o rešenju koje ste im predožili.

Koristite Facebook reklame sa retargetiranjem.

Jedan od najmoćnmijih metoda u marketingu danas je korišćenje Facebook ads. To je nabolji i najprecizniji način da svoju poruku dobacite do odgovarajuće ciljne grupe. Ali nije ključ samo imati broj klikova na svom sajtu nego i retargetirati tu zainteresovanu publiku uz pomoć Facebook Pixel-a. Šta rade Pixeli? Oni prate i beleže svakoga ko je došao na vaš sajt. Na primer ako ste postavili reklamu za obuku u mekim veštinama Pixeli vam daju info o svim ljudima koji su bili zainteresovani za obuku i to koje su veštine najviše privukle njihovu pažnju. Na osnovu tog podatka vi možete da usmerite svoju ponudu ka ljudima koji su istinski zainteresovani za određene veštine iz vaše ponude.

Koristite LinkedIn na pravi način.

Da li imate video na svom profilu? Da li znate da možete sa lakoćom da postavite vidoe o svom poslu ili o sebi? Ovo je najlakši način da pasivno reklamirate svoj posao i proizvode a rezultati mogu da vas prijatno iznenade. Naročito efektivni su sadržaji koji govore o vašem preduzetničkom putu. Govorite o svojim izazovima, inovativnim rešenjnima, interesatnim i poučnim pričama i sl. Naravno, što efektivnija priča to veća publika. Ovo je način da dobacite svoju poruku do velikog broja ljudi koji su i sami u biznisu i da brendirate i svoj posao i sebe kao preduzetnika. Nemojte ovo zanemariti.

Koristite Email marketing.

Svi dobri prodajni kanali koriste email marketing. Radi se o porukama koje se šalju u sekvencama i autmatizovano na adrese ljudi koji su pokazali interesovanje za teme koje vaš posao pokriva. Ključ je privući ljude da se upišu u vašu listu pratioca a potom koristiti poruke da se sa njima uspostavi odnos. Autentičnost, transparentnost i darežljivost prema toj publici daje najbolje rezultate. Vodite evidenciju o svojoj publici jer to je vaš rudnik zlata. Identfikovanje vaših poencijalnih kupaca i onoga što njih interesuje je isto što i otkrivanje zlatne žile. Kad jednom to uvrdite šaljite emailove sa takvim sadržajima i kopajte uporno dok ne ostvarite rezultat, prodaju a onda nastavite da kopate jer sada imate tapiju na tom rudniku.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jyoegmid’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Svi vaši konkretnti, barem oni uspešni koji mogu da vam zatvore posao, su već na internetu i koriste sve moguće metode da privuku iste ljude kao i vi. Mislite li da ima vremena za čekanje?

Zašto:

Nije dovoljno uvek uraditi ono što najbolje umemo, ponekad moramo učiniti ono što se traži. Vinston Čerčil[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop