Kako da formirate tim od grupe zaposlenih?

Timovi su produktivniji od grupa

ŠTA

Najefikasnije metode za formiranje tima od grupe zaposlenih.

ZAŠTO

Zato što si timovi mnogo produktivniji od grupe zaposlenih.

KAKO

Formiranje tima nije proces koji zahteva velika planiranja i priče, to je jedan akcioni proces par excelance. Kada treba da naučite dete da pliva ne bavite se teoretskim radom na obali koje bi detetu bilo užasno dosadno i moglo bi samo da ga uplaši i odvrati od plivanja. Jednostavno bacite dete u vodu i pomažete mu da nauči pokrete a sve vreme se trudite da mu bude zabavno dok uči. Isti princip primenite i u formiranju tima. Sada ćemo prikazati šest koraka u formiranju tima od grupe zaposlenih kojima upravljate.

Korak broj 1: Budite Entuzijasta

Energično potražite problem koji zahteva zajedničko rešavanje a može brzo da se završi. Budite puni entuzijazma ili oduševljenja za taj posao i zajednički rad. Razgovarajte o problemu sa timom, neka to bude projekat za sve. Zahtevajte svačije mišljenje i sugestije. Zahtevajte hitnost postavljanja jasnog cilja. Nema potrebe za trošenjem velikih resursa ili vremena, jednostavno istaknite problem i napravite frku. Kada se rešenje nađe nagradite čitav tim. Potom nađite novi problem, ovog puta veći i ponovite isto. Gurajte ih u vodu da plivaju i pomažite im da taj proces rade oslanjajući se jedni na druge. Vi prvi počnite da tražite pomoć od članova vašeg tima. Zahtevajte da vam pokažu kako nešto treba uraditi. Kada ostali budu videli vašu slobodu da tražite i pružite pomoć i savet i oni će se osloboditi da to rade međusobno. Prevazilaženje sujete i straha od traženja pomoći od svojih saradnika i prevazilaženje sebičnosti kroz deljenje svog znanja i veštine sa saradnicima jeste prvi preduslov razvoja timskog duha.

Korak broj 2: Razvijajte osećaj za hitnost

Članovi tima moraju da veruju da tim ima važnu ulogu  a to se dobija stvaranjem osećanja urgentnosti i smera. Što je hitnija i smislenija potreba da se dostigne cilj to će se tim pre baciti u akciju. Za tim je presudno da zna koja su očekivanja i koji je smer kretanja. Urgencija ih onemogućava da razmišljaju ko bi taj posao trebalo da uradi umesto njih, ili u čijem opisu radnog mesta se nalazi ta aktivnost.

Korak broj 3: Postavite jasna pravila ponašanja

Svi pravi timovi razvijaju pravila ponašanja koja im pomažu da postižu ciljeve. To su interna pravila vašeg tima oko kojih ste se svi složili i dogovorili da ih poštujete. Pravila kao što su potpuna prisutnost na sastancima – bez telefonskih poziva; diskusija – nema svetih krava; poverljivost – sve lične stvari ostaju unutar tima; analitički pristup-činjenice su prijatelji, konstruktivna konfrontacija – bez upiranja prstom i često najvažnije – svako daje sve od sebe.

Korak broj 4: Informišite članove tima neprestano

Neprestano izazivajte tim sa novim činjenicama i informacijama. Nove informacije  omogućavaju timu da redefiniše teme i modele za postavljanje što jasnijih ciljeva. Kada ljude držite obaveštenim naročito o stvarima koje se dešavaju na vrhu kompanije oni osećaju da ih poštujete i da imate poverenje u njih i to će vam istom merom vratiti.

Korak broj 5: Rastite zajedno sa timom

Timovi moraju da provode dosta vremena zajedno naročito u početku. Zajedničko vreme treba da bude i planirano i neplanirano.

Korak broj 6: Pohvale čine čuda

Nikada ne zaboravite da koristite snagu povratne informacije, pohvale i priznanja.

Još neki metodi:

  • Fokusirajte se na razvoj i rezultate. Normirajte sve akcije.
  • Koristite liderske alatke, treniranje, savetovanje, mentorstvo i koncentrišite se na konstantno poboljšavanje rezultata.
  • Koristite neformalne procese u načinu komuniciranja, poštovanja, pohvaljivanja.
  • Demonstrirajte posvećenost, lojalnost, ponos ipoverenje u svoj tim.
  • Podelite zasluge.
  • Formirajte pod komitete za ključne oblasti i dajte im autoritet da donose odluke.
  • Govorite zadnji u diskusiji pošto čujete sve ostale.
  • Jasno stavite na znanje kada iskazujete svoje lično mišljenje, kada stav organizacije a kada čitavog tima.

KADA

Na prvom narednom zadatku koji treba da obavite sa svojim ljudima.

Zašto:

Što više ljudi razvijate to je veći obim vaših snova.

Džon Maksvel

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop