Jednostavno do savršenog biznis plana
- Kratak rezime – snimak vašeg biznisa
- Opis kompanije – opišite šta tačno radite
- Analizu tržišta – istraživanje o vašoj industriji, tržištu i konkurenciji
- Organizaciju i menadžment – organizacija vašeg posla i upravljačka struktura
- Usluge ili proizvodi – ono što nudite tržištu
- Zahtev za investicijama – koliko vam novca treba u naredne 3 ili 5 godina
- Finansijsku projekciju – informacije o bilansima
Da biste sve ove elemente pravilno popunili i izgradili savršen biznis plan sledite sledećih sedam koraka:
Korak # 1. Istražujte, istražujte i istražujte
Istražujte i uporno analizirajte svoj proivod/uslugu, tržište i objektivno sagledajte svoju ekspertsku prednost. Potrebno je da dva puta više vremena provedete u istraživanju i analizi nego u samom pisanju biznis plana. Morate do srži da poznajete ne samo svoj proizvod i kompaniju nego i tržište i konkurenciju. Pročitajte sve što možete o vašoj industriji i razgovarajte sa ljudima koji su u njoj.
Korak # 2 Odredite svrhu i cilj svog poslovnog plana.
Svaki biznis plan jeste pisani dokument koji opisuje prirodu vašeg posla, strategiju marketinga i prodaje, finansijsku pozadinu posla i sadrži projektovani profit i troškove. Pa ipak svrha biznis plana može biti višestruka i zato se njihov sadržaj mora prilagoditi svrsi. Na primer jedan biznis plan služi za privlačenje investitora za podršku novom projektu kompanije, drugi služi za privlačenje inicijalnog kapitala za započinjanje posla, treći služi kao mapa puta uz pomoć koje se zadržava isti smer i izbegavaju rupe na putu. Za svaku od ovih svrha potreban je drugačiji ton i fokus na druge podatke i zato se pre pisanja plana mora odrediti njegova jasna svrha i cilj.
Korak # 3 – Kreirajte profil vaše kompanije
Profil vaše kompanije sadrži istoriju vaše organizacije ako postoji, koje proizvode i usluge nudite, vašu ciljnu grupu i tržišnu nišu, vaše resurse, način na koji ćete rešavati probleme i šta je to što vaš posao čini jedinstvenim. Profil treba da bude sažet najviše na jednoj strani i kasnije se može iskoristiti u kreiranju web stranice u delu o nama.
Korak # 4 – Navedite i dokumentujte sve aspekte vašeg posla
Investitori žele da se uvere da će im vaš posao donositi novac i zato žele da saznaju sve o vašem poslu. Dokumentujte im sve operacije od vaših troškova, preko protoka keša do projekcija u vašoj industriji, strategije za izbor lokacije i autorskih prava i ugovora.
Korak # 5 – Izgradite strateški marketinški plan
Savršen biznis plan uvek sadrži strateški i agresivan marketinški plan. Uglavnom uključuje postizanje marketinških ciljeva kao što su:
- Predstavljanje novog proizvoda
- Proširenje tržišta za posotojeće proizvode
- Osvajanje novih teritorija
- Prodajni bum određenog proizvoda
- Cross Selling strategije
- Potencijalne dugoročne ugovore sa klijentima
- Usavršavanje proizvoda
- Poboljšanje kvaliteta i isporuke proizvoda…
U postavljanju marketinških ciljeva fokusirajte se na šta i zašto treba da se uradi a u implementacionom delu odgovorite na praktična pitanja ko, gde, kada i kako. Istaknite na kraju i predviđeni budžet za implementaciju ove marketinške strategije. Podelite budžet na interne troškove, rad zaposlenih i spoljne troškove, na konsultante i agencije koje plaćate.
Korak # 6 – Prilagodite plan svojoj publici.
Pošto će različite grupe zainteresovanih čitati vaš biznis plan postarajte se da plan bude lak za modifikaciju prema potrebama grupe kojoj se obraća. Potencijalni čitaoci vašeg plana se kreću u dijapazonu od bankara preko investitora do zaposlenih. Bankare više interesuju protok keša i bilansi, investitore osnovni biznis koncept i menadžerski tim a zaposleni će plan koristiti da se podsete glavnih ciljeva i vizije. Mogućnost da se plan modifikuje prema publici ne znači da treba da menjate podatke nego samo da u nekim slučajevima više istaknete delove koji interesuju tu publiku.
Korak # 7 – Objasnite zašto vam je stalo do uspeha vašeg posla
Vaš plan mora da pokaže da ste odlučni, strasni i entuzijasta u vezi sa ispunjenjem svog poslovnog sna. Možete opisati probleme klijenata koje ćete uspešno rešiti, poređati svoje vrednosti i ono što vas razlikuje od konkurencije a daje vam prednost. Pokazujući otvoreno koliko vam je stalo do realizacije posla vi stvarate emocionalne veze sa čitaocima koje mogu biti presudne za dugoročnu podršku vašem poslu.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Ako pokrećete kompaniju onda je to prvi korak, a ako imate kompaniju koju treba razvijati onda je to takođe prvi korak u tom novom planu i životu vaše kompanije. Pa načinite taj prvi korak odmah.
Zašto:
Svaki posao je lak ako ga podelite na male zadatke.
Henri Ford[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]