Bazični koraci u kreiranju marketinškog plana
Razumite ono što nudite. Proučite svoj biznis iznutra. Zamislite da je to osoba sa svojom jedinstvenom ličnošću i identitetom a onda napravite listu njenih vrednosti, prednosti, slabosti i ciljeva. Samo nabacajte sve što vam padne na pamet i nemojte da redukujete spisak. Potom stavite oznaku važnosti pored tih iskaza (1,2,3…) Najmanje bitne prioritete pomerite na kraj liste a najvažnije premestite na vrh. Konsultujte i vaše zaposlene za dodatno mišljenje. Nekada oni mogu drugačije posmatrati stvari recimo: konzervativnost u kontroli troškova za inovativne predloge mogu smatrati slabošću a vi koji ste uvek opterećeni visinom troškova tu konzervativnost možete posmatrati kao prednost. Nađite sredinu.
Razumite tržište i svoju ciljnu grupu. Pročite svoj biznis spolja. Analizirajte najpre sve mogućnosti i opasnosti po vaš posao. To su spoljni faktori jer ih vi ne kontrolišete i nemožete ih uvek do kraja predvideti. Mogućnosti najčešće uključuju nova tržišta, nove proizvode i trendove u vašem poslu. Opasnosti uključuju konkurenciju i napredak u novim tehnologijama koji ako ga ne sledite može predstavljati vašu slabost. Takođe, napravite listu ljudi i organizacija koji izgledaju kao vaši idealni kupcu. Posmatrajte ih kao osobe na primer baka koja otkriva SMS na mobilnom ili student koji dobija svoju prvu kreditnu karticu. Te osobe su ikone i predstavljaju idealne kupce za vaš posao. Stavite se potom u njihovu poziciju i razmislite koji medijum oni koriste i na koji način treba da kreirate poruke da biste sa njima efektivno komunicirali. Odstranite u potpunosti svoj identitet, ukus i navike iz ove analize.
Pronađite zajedničku tačku između vaše najbolje ponude i ciljne grupe. Sad je trenutak da ove dve liste spojite i nađete tačke preseka. Gde se spajaju vaš jedinstveni identitet i vaša ciljna grupa? Šta iz ponude možete da odbacite jer nema strateški potencijal? Šta možete da odbacite što nije u fokusu vaše ciljne grupe? Na primer: restoran zdrave hrane koji se fokusira na organsku zdravu hranu i prefinjene obroke će se svakako više obraćati ljudima koji imaju svest o zelenom trendu u ishrani i koji spadaju u viši platežni rang. Marketinška strategija može u potpunosti izbaciti ljude koji su skloni brzoj hrani, hamburgerima i picama i koji preferiraju jeftinije obroke a može i jedan deo kampanje posvetiti edukaciji te ciljne grupe sa idejom proširenja tržišta u budućnosti. Međutim strategija ne može planirati potrošnju istih sredstva na reklamiranje i jednoj i drugoj grupi očekujući da će sama vrednost ponude biti jasna i privlačna svima. Rezultat ovog trećeg koraka mora biti marketinška strategija koja će suziti fokus na vrednosti vašeg identiteta koje su najatraktivnije za vašu ciljnu grupu, na poruke koje te vrednosti najbolje prezentuju toj grupi i medije koji su njima najbliži.
Postavite merljive ciljeve. Bacite se sada na detalje plana koji su konkretni i merljivi. Plan mora da ima mesečne izveštaje, praćenje i merenje realizacije, prodajne prognoze, troškove i neke nenovčane mere za praćenje progresa kao što su: broj potencijalnih kupaca, pregled prezentacije, telefonske pozive, linkove, pregled web stranice, stepen konverzije, broj ponuda i ostale pokazatelje. Podelite ove zadatke svojim ljudima i držite ih odgovornim za izvršenje.
Često analizirajte i po potrebi menjajte strategiju. Isto kao sa biznis planom vaš marketinški plan treba da raste i razvija se zajedno sa vašim poslom. Tržište se brzo menja ali i neke vaše pretpostavke će se pokazati kao nedovoljno dobre. Neki delovi plana će funkcionisati bolje od drugih. Dakle, neophodno je da plan pratite, analizirate i menjate po potrebi.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jk0w4kkj’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Pogledajte obilje infomacija sa kojima ste vi zatrpani i pomislite koliko je teško da se neka nova stvar probije do vaše pažnje. Sad zamislite da ste vi ta nova stvar i da vas ta pažnja korisnika održava u životu kada biste se bacili na izradu svog marketinškog plana?
Zašto:
Ko nema plan da bude uspešan, planira da bude neuspešan.
Bendžami Frenklin[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]