4 veštine za vrhunski lični marketing

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’4 veštine za vrhunski lični marketing’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-k6w4x5l0′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kako prvi utisak može da poništi sjajnu marketinšku kampanju[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-k6w4xmij’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Četiri veštine koje presudno utiču na prvi utisak koji ostavljate na potencijalne kupce a time i na šanse za otpočinjanje poslovne saradnje.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-k6w4xyuk’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što je to najkraća utakmica koju igrate u svom poslovnom takmičenju jer imate samo sedam sekundi da ostvarite dobar prvi utisak ili ste izgubili. Zato što prvi utisak utiče presudno na pažnju koju će vam sagovornik pokloniti i na značaj koji će vaši argumenti imati bez obzira na dobar marketing koji vas je do te prilike doveo. Dakle, sva uložen novac u marketinšku kampanju koja vam je omogućila prodajnu prezentaciju može da bude uzaludan ukoliko padnete na ispitu koji se zove: prvi utisak.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-k6w4yjmi’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Veština # 1 Rukovanje

Gestovi koje pravite sa rukama su neobično važni za privlačenje pažnje slušalaca a rukovanje je prvi test za uspostavljanje poverenja. Dakle kada se predstavljate nekom poslovnom partneru neka vaše ruke budu vidljive i slobodne sve vreme, nikako u džepovima ili pune dokumenata. Kada se rukujemo sa nekim sam dodir ruku izaziva lučenje hormona oksitocin koji je olakšava otvaranje „dvosmerne ulice“ poverenja i zove se još i hormon konekcije ili spajanja. Zato je rukovanje tako bitno. Što bolje izvedete rukovanje to je veće lučenje oksitocina kod vašeg sagovornika

i viši stepen poverenja je uspostavljen. Neki od saveta za dobro rukovanje su:

Neka vam ruke budu suve. Ništa nije neprijatnije od vlažnih ili znojavih ruku prilikom rukovanja. Ako ste nervozni i pod stresom i znoje vam se dlanovi budite sigurni da se pre ulaska na sastanak dobro osušili dlanove maramicom. Na koktelima i promocijama prvo dobro osušite ruku vlažnu od pića koje pijete pa je pružite osobi. Uvek zato imajte maramice pri ruci.

Pružite ruku u vertikalnom položaju. Kada nekome pružite ruku sa dlanom okrenutim na gore taj gest se u neverbalnoj komunikaciji tumači kao slabost ili predaja bez borbe. Kada nekome pružite ruku sa dlanom na dole se tumači kao pokušaj dominacije i nepoštovanja sagovornika.

Čvrsto se rukujete. Nikada ne pružajte ljudima mlitavu ruku, to je najgori raport i već izgubljena utakmica. Kada cedite pomorandžu stiskate je dok ne pruža više otpor. Isto je i sa ljudima. Stisnite im ruku dok ne osetite da su im se mišići zategli i tada prestanite. Nemojte da preterate u stisku jer pokazujete time želju da dominirate. Nemojte da predugo da zadržavate stisak i mlatite teatralno rukom ukoliko to nije deo kulture sagovornika kao recimo u Kini.

Veština # 2 – Pozitura

Stojite kao da ste na pobedničkom postolju. Projektovanje samouverenosti je apsolutno kritično jer ljudi vole pobednike i ne žele da rade sa nesigurnim gubitnicima. U prvim sekundama susreta ljudi nesvesno tragaju za tim znacima samouverenosti i pobedničkog mentaliteta. Setite se samo kako izgledaju pobednici na Olimpijadi posle trke ili utakmice a kako gubitnici. Pobednici ponosno zauzimaju prostor a gubitnici gledaju da ga što pre napuste. Pobednici dižu ruke i glavu na gore a gubitnici obaraju ramena i pogled na dole. Pobednici isturaju grudi napred i dišu punim plućima a gubitnici uvlače grudi i stomak i jedva mogu da udahnu vazduh. Savet je nemojte da preterate u pobedničkoj pozituri malo je ublažite jer još niste pobedili i možete da iznervirate sagovornika jer je cilj da oboje budete pobednici. Dakle, malo ublažite pobednički izgled, glavu i grudi isturite unapred, bradu malo na gore, ramena unazad i malo na dole, ruke malo odmaknute od tela i neka budu vidljive. Najvažnija je energija u vašoj pozituri a ona dolazi od unutrašnjeg osećanja samouverenosti da možete da pobeđujete zajedno. Ubedite sebe u taj stav udahnite duboko ispravite se i uđite kao pobednik.

Veština # 3 Gledajte ih pravo u oči.

Kad vašeg sagovornika ubedite poziturom da ste pobednik on želi da zna da li sa vama može da se složi. Tu se krije razlika između dobrog i izvanrednog prvog utiska. Sagovornik traga za znacima u vašem ponašanju koje mu mogu dati odgovor na pitanja: Da li mi je ova osoba simpatična? Mogu li da joj verujem? Hoće li me poštovati? Ako su odgovori Ne onda se sagovornik nikada neće zagrejati za vas. Čitava ova neverbalna komunikacija se odvija u kontaktu očima. Kontakt očima se doživljava kao neverbalni signal dobre volje i iskrenosti. Kad vas neko gleda pravo u oči vi mu odgovorite i gledajte ga duže ali nemojte preterati. Preporuka stručnjaka je da je idealan kontakt očima 60% do 70% vremena komunikacije. Ako imate manje kontakta od toga delujete nesigurno i nervozno a ako imate više delujete napadno i agresivno. Gledanje sagovornika pravo u oči duže od 3 sekunde se smatra agresivnim i izaziva kod sagovornika odbramben stav i nelagodnost.

Veština # 4 Govor tela.

Šta govorite dok ne govorite ništa? Obratite pažnju na sledećih pet kritičnih stvari.

Prestanite da se vrpoljite. Morate voditi računa da eliminišete tapkanje prstima po stolu, stiskanje hemijske, drmusanje nogu, nameštanje na stolici i slična vrpoljenja. To su signali nesigurnosti a niko ne voli da sklapa poslove sa ljudima koji nisu sigurni u to što nude.

Nagnite se u napred prema sagovorniku. Ako se odmaknete unazad od sagovornika i napravite što veću razdaljinu to je signal da ne želite da imate posla sa tom osobom ili da ste veoma nepoverljivi. Nagnite se zato malo unapred i pokažite da ste zainteresovani za saradnju i da vam je prijatno u društvu te osobe.

Kontrolišite svoje lice. Vaš autonomni nervni sistem vas odaje ako ste nervozni ili ako lažete i tera vas da se češkate. Dodirivanje nosa ili uva, češanje obraza ili brade više puta ukazuje na neku vrstu prevare ili neistine a grickanje vrha olovke ukazuje na osuđivanje sagovornika.

Kontrolišite treptanje. Kada ste nervozni i nesigurni više trepćete nego obično.

Smirite ruke. Kada ste nesigurni počinjete da mlatite rukama oko sebe. Ali ako lagano pokrećete ruke u zglobu šake ili lakta to pokazuje da vladate situacijom

Naravno ova ista pravila i signali važe i za vašeg sagovornika. Čitajte govor tela i prilagođavajte komunikaciju tome što ste saznali.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-k6w4zv6k’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Naredni pregovori ili prodajna prezentacija su dobar trenutak da primenite ove savete.

Zašto:

Imate samo sedam sekundi da ostavite dobar prvi utisak.

Drugu šansu nećete imati jer postoji samo jedan prvi utisak.

Psihološka činjenica[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop