Četiri principa na kojima je izgrađena najveća kompanija na svetu

„Za uspeh su vam potrebne samo 3 stvari: kafa, olovka i neko ko je već uspeo.
Sedite sa čovekom i zapišite kako je uspeo i počnite da mislite i radite na isti način.“
Zig Ziglar

Kada je krajem 2003. godine Wal-Mart je postao najveća svetska korporacija čija je tržišna vrednost prešla 400 milijardi $, sa 1,4 miliona zaposlenih i sa 4.700 super centara širom sveta čitav poslovni svet je skinuo kapu dole. Ali, kada su pogledali projektovanu godišnju stopu rasta od 14% oko 40 milijardi $ u prihodima i sračunali da će kompanija za 10 godina izrasti u džina vrednog 1.000 milijardi$ sa 4. miliona zaposlenih, nastala je panika.

Angažovani su najbolji stručnjaci da otkriju tajnu održivog razvoja i konkurentske prednosti Wal-Marta, da istraže kako je neko od male radnje Wal-Mart City Discount Store osnovane 1962. godine u gradu Rodžers u Arkanzasu uspeo da stvori svetsko privredno čudo?

Odgovor je bio: Sve je sagrađeno na četiri principa i deset pravila uspešnog poslovanja Sema Voltona. Ti principi i Semova pravila postali su predmet izučavanja i sadržaj strateških planova najvećih svetskih korporacija.

Četiri principa na kojima je izgrađena najveća kompanija na svetu su:

  • Izuzetnostna radnom mestu
  • Poštovanjesvakog zaposlenog
  • Vrhunskausluga korisnika
  • Svaki danniže cene

Ništa spektakularno. Četiri obična principa ali neobična je bila doslednost u njihovom poštovanju, 45 godina doslednosti. Integritet, ono što se obeća to se i ispuni, nije slučajno No1 osobina uspešnih ljudi. Sem Volton ga je imao na pretek.

Unutar principa Vrhunska usluga korisnika iza kompanijskog slogana – Wal-Mart se uvek smeje, kriju se još 4 principa:

  • Fokus na iskustvo potrošača
  • Fokus na brigu za potrošače
  • Fokus na bliskost sa potrošačima
  • Fokus na potrošačku vrednost

Sem Volton je biznis lider koji je među prvima uočio pojavu Korisničke revolucije i prebacivanje moći na korisničku stranu sveta i prvi je dokazao da su odnosi sa klijentima ili CRM – Customer Relationship Management – prostor gde se stvara najveća konkurentska prednost u modernoj ekonomiji.

Kako možete u svom poslu da primenite iskustva i ideje jednog od najvećih, svetskih preduzetnika i biznis lidera svih vremena?

Tako što ćete svojim timovima za rad za korisnicima postaviti četiri pitanje i tražiti po tri kreativne ideje.

 

Ideje:

·  Kako možemo da poboljšamo svoja saznanja o iskustvu naših korisnika:

·  Kako možemo da povećamo vašu brigu za naše korisnike:

·  Kako možemo da povećamo bliskost sa našim korisnicima:

·  Kako možemo da pružimo dodatnu vrednost našim korisnicima

Napravite jedan dokument od svih ideja koje zaposleni budu generisali. Potom napravite tim od najboljih menadžera kompanije i izaberite po tri najbolje i najrealnije ideje za svako od pitanja i napravite akcioni plan za njihovu realizaciju na nivou čitave kompanije.

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop