ccm24 Mentor Marketing

Dominacija mobilnog marketinga je potpuna

Jeste li prilagodili svoj marketing ovoj činjenici

ŠTA

Kako da prilagodite svoje marketinške strategije dominaciji marketinga na mobilnim telefonima.

ZAŠTO

Zato što je mobilna tehnologija u poslednjih 10 godina porasla od interesantne novotarije do najvećeg izuma današnjice. Zato što to nije više ni In stvar ni budućnost koja dolazi nego najvažnija sadašnjost koja je uslovila dominaciju mobilnog marketinga nad svim drugim vrstama marketinga u svetu. Od kada je iPhone lansiran 2007. godine pametni uređaji su prosto eksplodirali na tržištu i postali svakodnevna neophodnost kao automobil pa možda i više jer ga koriste i deca i stari koji ne voze kola. Oni su neophodan deo komunikacionog lanca u današnjem svetu bez koga se naša svakodnevnica više ne može zamisliti. Niko se više ne seća kako je izgledala komunikacija u svetu bez pametnih telefona i uređaja. 2014 godine broj telefona je prevazišao broj ljudi na svetu sa preko 7,7 milijardi uređaja.

KAKO

Ukoliko vam je potrebno još razloga da prilagodite svoju marketinšku strategiju ovoj dominaciji evo nekoliko podataka.

Mobilna trgovina je podivljala.

Online kupovina je nekada bila aktivnost vezana za desktop na kompjuteru. Morali ste da sednete za sto uključite kompjuter i da pronađete proizvod za koji ste zainteresovani . Ovaj trend je prošlost jer sada ljudi imaju na svakom mestu svoj mobilni uređaj u rukama i mogu da pristupe e-trgovini kad god požele. 2017 godine je učešće mobilnih uređaja u online kupovini bilo 24,4% a danas je to oko dve trećine svih online kupovina. Društvene mreže su eksplodirale sa ovim trendom online kupovine i sve imaju aplikacije koje olakšavaju kupovinu preko njihovih mreža. Instagram je lansirao svoj „Shop Now“ , dugme koje poziva na brzu kupovnu akciju na njihovim sponzorisanim postovima. Pinterest je integrisao „Buyable Pins“ aplikaciju za online kupovinu na svom sajtu i ostali su sledili ovaj trend. Kupovina se polako ali sigurno preselila na mobilne uređaje a naročito na društvene mreže koje se najčešće prate baš na tim uređajima.

Mobilni ekrani su očaravajući i neodoljivi.

Nekoliko podataka će vam dočarati ovu činjenicu na najbolji način:

  • 79% vlasnika mobilnih telefona ima svoj telefon neposredno kraj sebe svakog sata u danu.
  • Ljudi troše u proseku 195 minuta dnevno koristeći svoje pametne telefone a mlađe generacije potrošača koriste ga dva do tri puta više.

Ove jasne činjenice treba da vam pomognu da donesete brzu odluku da svoj brend stavite na ekrane mobilnih uređaja i pred oči svojih potencijalnih korisnika u toku čitavog dana. Ljudi koriste svoje telefone 24/7  i imperativ za svaki brend je da bude u kontaktu sa svojim korisnicima za vreme tog korišćenja mobilnih uređaja.

Google će vas kazniti.

U aprilu 2015. godine Google je „apdejtovao“ svoje pretraživače („Mobilgeddon“) tako što je favorizovao sajtove koji su bili prilagođeni mobilnim uređajima ili koji su bili „mobile-friendly“. U početku nije izgledalo da je to promenilo nešto značajno u svetu marketinga ali uskoro je to postalo više nego značajno. Google „Mobilgeddon“ aktivno kažnjava sve websajtove koji nisu prilagođeni mobilnom marketingu. U suštini vaš sajt je favorizovan na Google-u ako podržava mobilne uređaje to jest ako je lak za navigaciju na mobilnim uređajima. Ako nije pogodite šta se događa? Google će vas automatski spustiti na svom pretraživačkom rejtingu i smestiti vaš posao na stranice na kojima vas niko neće pronaći. Svi znate šta to znači za vaš marketing i kako utiče na vaš posao. Brendovi probudite se; novo, mobilno doba je uveliko stiglo i već dominira tržištem. Ovakvi eliminišući potezi poput Google-ovog će biti sve brojniji i sve nemilosrdniji kako vreme prolazi.

KADA

Prilagodite se mobilnom marketingu sad odmah ili nikada.

Zašto:

Menjati se znači napredovati.

Menjati se često znači biti savršen.

Vinston Čerčil