Stvaranje mreže lojalnih kupaca

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Stvaranje mreže lojalnih kupaca’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfawjz2′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Najbolja prodajna investicija[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfawwqh’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kako da stvorite odnose sa kupcima koji će postati vaš rudnik zlata i kako da napravite kvalitetnu mrežu (Network) poslovnih poznanika kao najveći resurs budućih prodajnih šansi.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfax4a9′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što su lojalni kupci najveći resurs ponovnih kupovina i preporuka. Zato što je mreža poslovnih poznanika koji u vas imaju poverenje najveći resurs za kontaktiranje potencijalnih kupaca.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfbpvx4′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Posle prodaje posao pravog prodavca tek počinje jer to je vreme za povezivanjem sa kupcima koje ima neprocenjivu vrednost, veću od prodaje koja se upravo uspešno završila. Postoji nekoliko koraka za razvijanje ove vrste lojalnosti.

Prvo i najvažnije, morate da isporučite ono što ste obećali i da po mogućstvu date još više nego ste obećali. Vrhunski prodavci se uvek drže stare izreke „manje obećavaj, više isporučuj“. Većina prosečnih prodavaca radi suprotno i odmah se nađu u minus situaciji sa svojim klijentima, položaj u kojem je nemoguće graditi odnose. Nije ni čudno takvi prodavci brzo prelaze na sledeću prodajnu transakciju i ne osvrću se unazad?

Drugo, morate ostati povezani sa onim što ste isporučili. Čak i ako predate klijenta svojoj službi za korisnike nakon što je prodaja izvršena, vi treba da ostanete povezani i uključeni u taj proces na nekom nivou. Vaš klijent mora u najmanju ruku znati da ste vi njegov advokat u kompaniji i da ćete biti tu za njega za bilo kakva pitanja ili probleme koji se ne mogu rešiti putem uobičajenih kanala.

Treće, kanale komunikacije morate držati otvorenima. Nijedna veza neće procvetati i sazreti bez otvorene i iskrene komunikacije. Postavljajte pitanja o svom proizvodu ili usluzi i njenoj upotrebi i zadovoljstvu klijenta spremni da rešite sve nedoumice ili reklamacije odmah. Pored toga, pobrinite se da komunikacija između vaših klijenata i vas samih bude dosledna i prijateljska. Dobra praksa je kada razvijete sistema za održavanje veze, drugim rečima, da ne prepuštate slučaju tu važnu komunikacije nego da se držite plana.

Poslovno „umrežavanje“ (Networking) i efikasna potraga za potencijalnim kupcima. „Umrežavanje“ je postalo jedna od važnih prodajnih reči tokom poslednjih godina. Mnogi će vam reći da je ključ za izgradnju vaše prodaje efikasno „umrežavanje“. Nema sumnje da izgradnja jake mreže klijenata može biti neverovatno korisna za vaše prodajne napore. Ipak, mnogi ljudi u prodaji suočavaju se sa istim poteškoćama u umrežavanju sa kojima se suočavaju i prilikom hladnog pozivanja telefonom (Cold Calling). Šta je tačno „umrežavanje?“ Mnogim prodavcima prvo padne na pamet da je umrežavanje način za pronalaženje kupaca bez hladnih poziva! Uobičajena je percepcija da umrežavanje znači odlazak na puno događaja, susret sa što više ljudi, deljenje vizitkarti „kvalifikovanim“ potencijalnim klijentima, a zatim čekanje da vas pozovu. Kad jednom upoznate sve ove kvalifikovane ljude na nekom događaju vi ste u prilici da ih pozovete sledećeg dana ili nedelje da biste obezbedili sastanak sa njima. Ova uobičajena predstava o umrežavanju nije ono što će vam doneti veliki uspeh u prodaji. Da li to znači da je umrežavanje gubljenje vremena ili da ne biste trebali raditi ove stvari? Nimalo. Međutim, da biste ubrali plodove, morate preispitati svoj pristup i očekivanja od svojih napora na umrežavanju. Izgradnja efikasne mreže znači kontinuirano ulaganje u druge ljude, bez očekivanja bilo čega zauzvrat. Vaš prioritetni cilj umrežavanja treba da bude da vas drugi ljudi vide kao dragocen resurs saveta iz vaše oblasti i kao deo njihove mreže. Baš kao u situaciji direktne prodaje, najefikasniji prodavci se usredsređuju na ono što mogu učiniti za ljude koje upoznaju, ne fokusirajući se na ono što druga osoba može učiniti za njih. Mrežama treba vremena za izgradnju i negovanje. Vaš zadatak je da vremenom izgradite kredibilitet nekoga ko zaista brine o drugim ljudima, ko je pouzdana i dobra osoba koju treba poznavati. Tek tada počinje da vam se vraća investirano vreme i energija. Prava snaga umrežavanja dolazi iz razumevanja jednostavne činjenice; svi koje poznajete i svaka osoba koju upoznate znaju u proseku oko 250 ljudi. Vaš cilj umrežavanja nije da samo ljudi koje upoznate postanu vaši kupci nego da vi postanete deo njihove mreže poznanika i poslovnih partnera kao i da oni postanu deo vaše mreže. Svaki kontakt koji ostvarite u toj mreži stavlja vas na domak potencijalno još 250 ljudi. Zamislite to kao tkanje zamršene mreže sa mnogo grananja. Svaki pozitivan utisak koji stvarate jača tu mrežu. Istinska snaga zaista dolazi kad shvatimo da su svi ljudi u našoj mreži takođe delovi mreža drugih ljudi koje mi lično ne poznajemo. I to, indirektno, čini svakog od tih ljudi delom naše mreže takođe. Kako da počnete da gradite svoju mrežu? Evo nekih saveta:

  • Ne pristupajte umrežavanju očekujući trenutno zadovoljstvo; vaš cilj je upoznati ljude i razumeti što više o njima.
  • Ne prodajte ljudima koji prvi put sretnete „prodajnu maglu“.
  • Nemojte se obeshrabriti ako vidite da se stvari ne dešavaju odmah; za izgradnju istinskih mreža treba vremena.
  • Postavljajte pitanja o drugoj osobi i slušajte.
  • Pitajte da li možete da ostanete u kontaktu.
  • Pošaljite im poruku posle susreta i dodirnite nekoliko stvari o kojima ste razgovarali.
  • Redovno preduzimajte aktivne korake da biste ojačali svoju mrežu održavanjem kontakta sa ljudima sa kojima ste se povezali i pronalaženjem načina za povezivanje sa novim ljudima.
  • Ponudite se da uradite neke usluge za ljude u vašoj mreži, čak i ako ne postoji trenutno obećanje nagrade ili mogućnost buduće prodaje

Počnite da menjate način razmišljanja o umrežavanju i uskoro ćete početi da vidite pozitivan uticaj koji to može imati.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfbr0wp’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Stvaranje odnose sa klijentima i umrežavanje su isto što i sađenje semena. Ako hoćete plodove sledeće sezone morate početi da sadite odmah.

Zašto:

Ako želiš da pridobiješ nekog čoveka za svoju stvar prvo ga ubedi da si njegov prijatelj, a zatim otkrij šta je to što bi on želeo da ostvari.

Abraham Linkoln[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop