Šest saveta za maksimizovanje e-mail marketinga

Ime korisničke igre je: Ostani u kontaktu

ŠTA

Email marketing omogućava vašem poslu da ostane u kontaktu sa klijentima što u eri viška informacija i ponuda može biti veoma značajan faktor uspeha.

ZAŠTO

Zato što velika razlika postoji u jednostavnom dodavanju ljudi na vašu mailing listu i efektivnom  marketingu koji će privlačiti ljude na vaš sajt i pospešiti prodaju.

KAKO

Evo nekoliko saveta za maksimizovanje učinka vašeg email marketinga.

Napravite probni test vaše pristupne forme.

Probno testiranje vaše pristupne forme je veoma značajna alatka u vašem marketinškom arsenalu. Možete testirati različite delove vašeg web sajta da biste odredili koja kombinacija će privuči najviše email pretplatnika. Na primer ako ne možete da odlučite gde da postavite svoju pristupnu formu na svom web sajtu ili koju boju da koristite na svom „Upiši se odmah“ dugmetu testiranje ili većinski glas klijenata vam može dati precizne odgovore na te dileme. Proverite sa svojim email menadžment programom da li možda nude probno testiranje kao svoju opciju.

Napravite probno testiranje vaše emitovane poruke

Vaša emitovana poruka takođe mora da prođe probno testiranje. To su poruke koje šaljete spontano a ne u okvir vaših redovnih emailova koji idu u isto vreme. Budući da emitovane poruke obično najavljuju informacije o lansiranju novih proizvoda ili prodajnim promocijama važno je da budu što je moguće efektivnije. Testirajte i sadržaj poruke i poziv na kupovnu akciju. Čak i mala poboljšanja u procentu posete (click-trough rate) mogu  značajno uticati na povraćaj investicije u vaš email marketing.

Istražite svoje korisnike

Jedan od najvećih benefita od posedovanja emali liste korisnika je mogućnost da se izvrši istraživanje tržišnih potencijala. Na primer ako pokušavate da odlučite da li da kupite veće zalihe brenda X ili brenda Y ne morate da se oslanjate na svoj osećaj u stomaku. Napravite upitnik i koristite emali bazu da postavite pitanje korisnicima i zatražite povratnu informaciju. Možete takođe sakupiti i demografske podatke o interesovanju za vaše porizvode ili globalne potencijale preko ovog upitnika.

Prvo pokloni i pomogni a potom prodaj

Prevelika je ponuda proizvoda i usluga na internetu i većina korisnika je počela da izbegava da otvara emailove sa direktni prodajnim ponudama. To je isto osećanje kao da vam se trgovački putnik svaki dan pojavljuje na vratima i dosađuje vam sa proizvodima koji vam ne trebaju. Da biste izbegli zamku da postanete dosadni trgovački putnik na emailu počnite da koristite svoje email poruke kako biste obezbedili svojim klijentima korisne informacije i na taj način produbili odnose sa njima. Kada klijenti počnu da se oslanjanju na vaše stručno mišljenje i korisne savete vi ćete za njih postati ekspert u vašoj grani industrije i njihove buduće kupovne odluke i preporuke ići će vama na ruku. Pažnja i poklon su najbliži put do srca vaših klijenata a on kupovne odluke se donose srcem u 80% slučajeva.

Segmentirajte svoju listu

Kada formirate svoju marketinšku poruku šta smatrate efektivnijim: Jedna veličina pristaje svima – pristup koji promoviše proizvod nezavisno od kupovne istorije pojedinog klijenta ili pristup koji klijentima nudi slične ili komplemenzarne proizvode onima koje su nedavno kupili? Savet je da dizajnirate svoju poruku što je više moguće prema specifičnom klijentu i srazmerno tom prilagođavanju ćete imati i više uspeha. Ključ je u segmentiranju emal liste, grupisanju pretplatnika na vaš newsletter na osnovu određenih zajedničkih karakteristika. Na primer možete formirati grupu od klijenata koji su već potrošili određenu sumu kupujući kod vas ili grupu onih koji su otvorili svaku poruku koju ste im poslali, znači potencijalni lojalni korisnici.  Specifični segmenti će biti više ili manje uspešni u zavisnosti od biznisa i industrije. Ali eksperimentisanjem sa različitim tipovima segmenata i targetovanja klijenata možete kreirati poruke koje će biti interesantne i relevantne ljudima koji se pretplaćuju na njih. U skaldu sa tim uspehom povećavaće se i vaši prodajni rezultati.

Redovno korigujte vašu email listu

Email pretplatnici koji više ne otvaraju vaše poruke su gubitak vemena i novca. Zato što većina email programa za masovno slanje naplaćuje usluge po broju email adresa. Vema je važo da s’ vremena na veme pročešljate svoju listu i uklonite ljude sa kojima niste uspeli da uspostavite odnos. Možete da koristite  funkciju pretrage u svom email menadžment programu da biste identifikovali korisnike koji nisu otvorili vašu poruku u određenom periodu, na primer dva meseca. Čišćenje i održavanje vaše liste će vam pomoći da stvorite efektivan marketinški i prodajni kanal.

KADA

Odmah primenite gornje savete jer je svaki neprofesionalan pokušaj emali marketinga autogol od koga ćete se teško oporaviti jer nikada više nećete imati šansu za dobar prvi utisak.

Zašto:

Ljudi se ne spotiču o planine, nego o krtičnjake.

Konfučije