Proverite nivo svojih liderskih sposobnosti

Da li bi vam vaši zaposleni dali otkaz kad bi mogli?

ŠTA

Većina lidera doživljava sebe kao visoko kompetentnog menadžera ali istraživanja u svetu su pokazala da bi više od 35% zaposlenih dalo otkaz svome šefu kad bi mogli, kod nas bi ti procenti doživeli verovatno značajno uvećanje. Ako ste radoznali u vezi mišljenja vaših zaposlenih o vama izmerite sami sebe u devet ključnih liderskih tehnika.

ZAŠTO

Zato što je tržište danas izraslo u najveće konkurentsko borilište ikada. Preživljavanje je moguće samo kroz preoblikovanje posla prema potrebama ubrzanog svetskog razvoja. Slepilo za promene vodi u poslovni ćorsokak. Vaši korisnici neprestano zahtevaju više a liderski zadatak je da te potrebe preduhitri i zadovolji inovacijama pre svoje konkurencije. Izvesti promene što brže i što bezbolnije to je prostor za ispoljavanje liderskih veština.

KAKO

Ocenite svoje liderske sposobnosti u sledećim tehnikama a potom dajte svojim zaposlenima da vas ocene isto od 1 do 10. Saberite ta dva rezultata i podelite na dva. To je realna slika vaših liderskih sposobnosti. Neka vam služi kao putokaz za trening i usavršavanje.

  1. Komuniciranje šire slike. Ako želite veću posvećenost i produktivnost morate koristiti otvorenu komunikaciju koja podstiče lojalnost timu i kompaniji i daje zaposlenima osećanje lične vrednosti i ponosa jer znaju na koji način njihiov rad doprinosi uspehu kompanije. Održavajte redovne sastanke da biste obavestili zaposlene o novom poslovnom razvoju i odgovorili na njihova pitanja.
  2. Postavljanje ciljeva SA zaposlenima a ne ZA zaposlene. Ciljevi i rokovi održavaju fokus zaposlenih na rezultatima i motivišu ih. Potrebno je da razgovarate sa svakim zaposlenim o ciljevima vašeg odeljenja i kompanije i da im pomognete da postave svoje ciljeve koji su povezani sa širom slikom. Dobro objasnite svakom zaposlenom na koji način može profesionalno da se uspinje u karijeri u vašoj kompaniji.
  3. Delegiranje posla i odgovornosti. One man show – lideri su osrednji menadžeri, a njihova strast za apsolutnom kontrolom ih apsolutno onemogućava da produktivno obavljaju posao u novoj ekonomiji. Pravi lideri su timski igrači i prenose deo poslova na zaposlene i razvijaju njihove nove radne navike i veštine.
  4. Uočavanje problema. Nojevi sa glavama u pesku ne znaju za konflikte među zaposlenima, za lošu produktivnost i malu odgovornost zaposlenih sve dok se to na kraju ne pokaže u slabim rezultatima, a onda je deo koji je ostao izvan peska teško odbraniti. Lider je neprestano uključen u sve što se dešava zaposlenima i proaktivno rešava sitacije pre nego one eskaliraju u problem koji je teško prevazići. Svaka promena u ponašanju zaposlenog je signal lideru da se odmah suoči sa korenom problema pre nego inficira ostatak tima.
  5. Najveći poklon koji možete dati svojim zaposlenima je da im prenesete svoje znanje i poslovno iskustvo. Ništa nemože pomoći zaposlenom da napreduje, da bude priznat i da smanji stres na poslu kao lider koji mu prenese način na koji može biti uspešan u tom poslu. Pokazivanje ličnim primerom je svakako najmoćniji način mentorskog delovanja, budući da ljudi uče 90% vizuelno a samo 10% verbalno.
  6. Nagrađivanje zaposlenih. Bilo da to radite rečima, priznanjima, novcem, programom zaposleni meseca i sličnim akcijama, postarajte se da zaposleni dobro razumeju koliko cenite njihove napore i doprinos  koji daju kompaniji.
  7. Izveštaj o radnom učinku. Svaki zaposleni ima potrebu da dobije povratnu informaciu o svom radnom učinku i mogćnostima da poboljša svoje veštine i napreduju u karijeri. Lideri obično imaju formalan program procene i dva puta godišnje daju ocene radnog učinka.
  8. Empatija. Pokažite solidarnost i razumevanje kada se dogode neplanirane situacije, bolest u familiji, opasnost i slične stvari. Zaposleni izuzetno cene šefa koji ima dušu za njih i uzvratiće poverenjem i posvećenošću. Kad god je to moguće zbog posla izađite u susret zaposlenima koji se nađu u privatnom problemu.
  9. Menadžerska prisutnost. Vremena sve manje ima a posla i odgovornosti sve više ali ne mojte zaboraviti da upravljate svojim ljudima i poslom u direktnom kontaktu. Zaposleni zavise od vaše snage i upravljanja naročito u stresnim situacijama kad je novi projekat u pitanju. Ako zaposleni zatraži razgovor i pomoć dajte mu svoju punu pažnju i savet i imaćete motivisanog, produktivnog i lojalnog radnika.

KADA

Nadam se da primenjujete većinu od ovih aktivnosti, ako to nije slučaj onda se možete umiriti sa činjenicom da nikada nije kasno da se počne sa treningom liderskih veština. Kada?

Zašto:

Vrednost lidera meri se standardima koje je sam sebi postavio.

Rej Kroc, osnivač Mcdonaldsa