Kako da napravite moćan prvi utisak

Ako prvi utisak o vama nije dobar nećete dobiti drugu šansu da ga popravite sa tim klijentom.

ŠTA

Predstavljamo vam 9 bazičnih načina za izgradnju dobrog, prvog utiska kod klijenata.

ZAŠTO

Možete li da prodate proizvod za 7 sekundi? Možete i brže od toga ako napravite moćan prvi utisak o sebi. 7 sekundi je potrebno da se formira prvi utisak o drugoj osobi. Ako prvi utisak o vama nije dobar nećete dobiti drugu šansu da ga popravite sa tim klijentom. Ali ako ostavite sjajan prvi utisak budite sigurni da će klijent biti mnogo spremniji da ukaže poverenje vama i vašoj kompaniji. Bilo da imate sastanak licem u lice ili telefonom ili preko interneta potrudite se da ostavite sjajan prvi utisak i poboljšaćete svoje prodajne rezultate.

KAKO

Tako što ćete najpre naučiti kako ljudi formiraju prvi utisak. Kada se sretnete sa nekim licem u lice 93% njegovog suda o vama je bazirano na neverbalnoj komunikaciji – na vašem izgledu, govoru tela i tonu vašeg glasa. Samo 7% na prvi utisak utičete rečima koje izgovarate a ljudi se najviše na to fokusiraju kad ulaze kod klijenta. Kada se upoznajete sa klijentom preko telefona 70% prvog utiska otpada na ton, jačinu i boju vašeg glasa a svega 30% na reči koje izgovarate. Ne odlučuje šta ste rekli nego kako ste to rekli. I zato naučite i primenite ovih 9 saveta:

Pažljivo odaberite prvih 12 reči.

Mada reči utiču samo 7% na utisak iskoristite i tih 7% u svoju korist. Uvek je dobro izraziti klijentu zahvalnost za nešto u prvoj rečenici. Klijenti cene kada ih visoko uvažavate. Na primer: Gospodine Petroviću zahvaljujem vam se na vremenu koje ste izdvojili za sastanak sa mnom (ili koje ste posvetili našoj kompaniji).

Odmah počnite da koristite ime druge osobe.

Kaže se da ništa ne zvuči prijatnije od našeg sopstvenog imena. Kada u prvih 12 reči i prvih 7 sekundi kažete ime klijenta vi šaljete poruku da izuzetno cenite tu osobu i da ste potpuno fokusirani na nju. Ništa ne privlači pažnju druge osobe kao izgovaranje njenog imena sa uvažavanjem.

Povedite računa o svojoj kosi i frizuri.

Vaši klijenti to sigurno hoće, zato što će prvo zapaziti vaše lice i kosu. Retki su ljiudi koji hoće da obavljaju posao sa ljudima koji imaju neurednu kosu i koji izgledaju neprofesionalno. Nemojte da vas vaša neuredna ili neprofesionalna frizura košta dobrog kontakta sa potencijalnim kupcem.

Uglancajte svoje cipele.

Ljudi vas uvek pogledaju od glave do pete ili od lica do cipela. Ako vam cipele nisu savršeno čiste i sjajne klijent može da pomisli a to najčešće uradi da niste čovek koji pazi na detalje a u poslu gde je poverenje ulaznica kakav je prodaja to može biti ključan podatak. Cipele su poslednja stvar koju stavite na sebe pre polaska na posao ali cipele su često prva stvar koju klijent primeti na vama. Neka sijaju kao vaš profesionalizam.

Namirišite se prijatnim mirisom.

Ljudi više pamte mirise od slika i reči. Zato su sve bolje radnje uvek dobro namirisane tako da imate prijatnu uspomenu na kupovinu u njima i rado im se opet vraćate. Prijatno namirisani prodavci po pravilu prodaju bolje od onih koji nemaju nikakav miris ili koji neprijatno mirišu. Neka vaš miris ostane urezan u memoriju vašeg klijenta i on će mnogo radije sa vama obaviti posao.

Hodajte brzo i odlučno kao čovek koji je rešen da postigne nešto.

Studije pokazuju da ljude koji hodaju 10-20% brže od proseka ostali doživljavaju kao važne i sposobne osobe – baš kao osobe kojima klijenti radije daju svoje poverenje. Hodajte odlučno i brzo ako hoćete da impresionirate kupce.

Rukujte se čvrsto i energično ali ne predugo.

Prvi pokret koji ćete napraviti prema klijentu biće rukovanje. Svaki poslovni čovek će vam reći da rukovanje na prvom susretu mora biti čvrsto i energično. Pa ipak masi prodavaca se dogodi da zbog treme i nesigurnosti kupcima pruže mlitavu šaku i mlak stisak. Rukujte se čvrsto i započnite dobar poslovni odnos.

Nikada ne krećite iz kancelarije bez vizit karte.

Vaša vizit karta i način na koji rukujete sa njom doprinose vašem profesionalnom imidžu. Uvek imajte dovoljnu zalihu kartica sa sobom. Kako loše izgleda kada osoba pretura po džepovima i torbi i kaže: Izvinite ostao sam bez vizit karti… Šalje vam time poruku da je već sreo sve koji su mu bili važni a na tom spisku niste vi. Držite kartice u kutiji i pri ruci tako da uvek možete da ih izvadite brzo i pružite ih klijentu u besprekornom stanju.

Usaglasite svoj govor tela sa verbalnim porukama.

Osmeh i prijatna ekspresija lica govori klijentima da vam je drago što ste sa njima u društvu. Direktan kontakt očima govori da ste osoba od poverenja i da sa pažnjom pratite šta klijent govori. Naginjanje napred prema klijentu pokazuje da ste maksimalno angažovani u komunikaciji. Koristite govor tela da pokažete pažnju i interesovanje za klijenta. Svaki put kada izađete iz kancelarije budite spremni da ostavite moćan prvi utisak!

KADA

Odaberite odmah tri stvari sa spiska koje sutra izjutra možete da promenite u svom izgledu.

Uradite to isto u naredna dva dana i primenili ste svih devet saveta. Sada vam ostaje samo da ih pretvorite u svoju svakodnevnu praksu i rutinu.

Zašto:

Ljudi se ne spotiču o planine, nego o krtičnjake.

Konfučije