Vizualiziranje je najsnažnija poluga zakona privlačnosti

Negujte svoje vizije i snove jer su deca vaše duše i detaljni planovi vaših konačnih dostignuća.
Napoleon Hil

 

Svi vrhunski uspešni ljudi bez obzira na profesiju poznaju moć i značaj vizualiziranja sebe kao uspešne osobe u svom umu pre nego su to postali u realnom životu. Verovatno često čujete ovakve i slične rečenice od uspešnih ljudi ali se retko nad njima zamislite i pokušate da razumete šta su vam upravo saopštili. Iz njihovog iskustva za uspeh je veoma važno da naučite da vizualizirate ili da vidite sliku svog uspeha u budućnosti do u detalje i da osetite tu pozitivnu emociju zadovoljstva zbog uspeha. Ljudi najčešće pređu preko toga kao da ništa nije rečeno ili ironično pomisle: ma da, samo što im maštanje nije pomoglo da ostvare uspeh, koga lažete. Da je maštanje sila koja stvara budućnost svi bi bili bogati i slavni jer su svi, baš svi bar jednom maštali o tome. Da li baš svi i koliko dugo i detaljno su videli svoj uspeh? Kaže izreka pazite šta želite jer bi vam se baš to moglo ostvariti, dakle želja za uspehom je takođe deo te jednačine pored vizualiziranja. Nije dovoljno samo zamisliti sliku uspeha to je fantaziranje o uspehu i to rade svi pred spavanje kad su mladi a potom odustaju čak i od tih fantazija u sudaru sa realnostima života. Zato Bendžamin Frenklin mudro kaže opominjući ljude: Većina ljudi umre sa 25 godina a sahrane ih tek sa 75. Zašto? Zato što većina prestane da zamišlja svoj uspeh u onome što voli i želi i preda se svakodnevnim problemima i borbi za opstanak. Oni ljudi koji ne odustanu od svojih slika uspeha i povežu sa njima goruću želju da im se baš takav život ostvari su ljudi koji su stali u red u kojem se dele životne nagrade. Razlika između fantaziranja o uspehu pred spavanje i imaginacije ili istinske vizualizacije uspeha je u dve ključne stvari: verovanju i želji. Slika uspeha je samo kalup budućnosti i njegov sadržaj mora biti ispunjen energijama života a one se stvaraju u sinergiji verovanja da je baš takav ishod moguć i želje da se samo takav život ostvari ili nepristajanja na ništa manje od onoga što se zamislilo i zavolelo u mislima. Fantazija nema silu verovanja i energiju goruće želje iza sebe i zato 98% ljudi koji su uglavnom fantazirali o uspehu nisu uspeli da ga ostvare. Da li je ovo stvarno tako u životu ili samo neko želi da nas prevari lakim obećanjima o uspehu koji se kuje samo u našoj sopstvenoj glavi?

Pogledajmo primere nekoliko hiper uspešnih ljudi koji su vizualizaciju isticali kao svoju najveću prednost u ostvarivanju uspeha.

Najveći bokser svih vremena Muhamed Ali je uvek isticao važnost viđenja svojih pobeda mnogo pre nego se meč dogodio. On je i verbalno isticao uvek svoju želju govoreći novinarima i svojim protivnicima da će ih nokautirati u toj i toj rundi, čak i kako će to izvesti. Čudno je što se to baš tako često i događalo.

Jedan od najvećih komičara današnjice filmski glumac Džim Keri je dugo godina bio siromašan i neuspešan ali nikada nije odustajao od svoje ideje da jednog dana uspe i obogati se. U najtežim trenucima svog života napisao je sebi ček na 10 miliona dolara i nosio ga je u novčaniku svo vreme kao sigurnu stvar. Zamišljao je kako ostvaruje uloge u filmskim hitovima i dobija najveće honorare u Holivudu sve do dana kada se to stvarno i dogodilo i kada je dobio 20 miliona dolara za snimanje tri filma, najviši honorar za jednog komičara u istoriji filmske industrije.

Najveći košarkaš svih vremena Majkl Džordan je takođe zamišljao svoj uspeh mnogo pre nego se dogodio a onda i kada je bio uspešan zamišljao je kako postiže odlučujuće, pobedničke koševe za svoj tim pre svake utakmice. Postao je košarkaš koji je postigao najviše odlučujućih koševa u istoriji košarke.

Najveći teniser svih vremena Novak Đoković neprestano ističe značaj i moć vizualizacije za njegov ogromni uspeh pokušavajući da utiče na mlade ljude da zamišljaju svoje uspehe. Pored poznate priče da je sa pet godina počeo da vizualizira svoju pobedu na najvećem teniskom turniru na svetu Vimbldonu, kada je čak i crtao pehar i podizao ga iznad glave kao pobednik posle treninga a stvarno ga je podigao skoro dvadeset godina posle i to više puta, on ističe da i danas kada je broj 1 u svetu on vizualizira svoje mečeve pre izlaska na teren i odnosi pobede u glavi pre nego je udario prvu lopticu u tom meču.

Ne možete da ne verujete rečima najboljih ikada u svojim oblastima rada kada toliko uporno i jasno ističu vizualizaciju kao moćno sredstvo na putu uspevanja. Ali hajde da se fokusiramo još malo taj kritično važan element čitave priče koji se zove verovanje jer od njega zavisi da li ćete svoju samouverenost ili osobinu broj 1 uspešnih ljudi vezati za proces vizualizacije. Verovanje u uspeh koji vizualizirate daje toj slici snagu i izvesnost i fokusira vašu želju kao sočivo koje usmerava zrak svetlosti samo na jednu tačku i tako pojačava toplotu. Od kada su naučnici otkrili zakone kvantne fizike i pokazali nam da je čitav svet sazdan od informacije i energije a da je pred svakim od nas polje verovatnoće na koje možemo da utičemo svojim mislima i energijama ličnosti vizualizacija je postala ozbiljna tema. Dakle fizičari su dokazali da naše misli imaju elektromagnetnu snagu u sebi i mogu da utiču na polje mogućih događanja fokusom na određeni događaj i ulaganjem energije želje, namere i voljne snage ličnosti. Potreban je jasan fokus, verovanje da je to moguće i goruća, fokusirana želja. Pored slike uspeha, verovanja i želje potrebno je još dodati osećanje kao da vam se ta želja već ostvarila. Sve ovo izgleda pomalo kao science fiction roman ali izjave najboljih od najboljih  i tvrdnje najmudrijih naučnika govore da se baš takvi romani dešavaju oko nas. Pomislićete ako je to tako jasno i postoji receptura za siguran uspeh zašto onda svi nisu uspešni. Zato što je ogromna snaga ličnosti potrebna da se spoje vizija, verovanje, želja i osećanje kao da se uspeh već postigao i da se u toj imaginaciji izdrži duži period. Da li znate nekoga ko je sposoban sve to da izvede? Ja ne znam a verujem ni vi i zato je broj uspešnih ljudi tako mali, svega 1% do 2%. Razmislite malo o ovoj poruci naših sportskih i filmskih idola i uzornih modela i proučite proces vizualizacije malo detaljnije a još bolje probajte da ga izvedete na nekom manjem primeru i proverite kako funkcioniše. Ne odustajte odmah jer vežba čini majstora.

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop