Vežba za unapređenje korisničkog servisa
Otvoreno protiv zatvorenih pitanja
ŠTA
Vežba za unapređenje korisničkog servisa a pre svega svesti vaših ljudi o važnosti stvaranja odnosa sa vašim korisnicima.
ZAŠTO
Zato što je još mudri Konfučije objasnio kako ljudi uče, ako ne zapišu i ne urade to što ih usmeno učite mala je verovatnoća da će zapamtiti a još manja da će usvojiti tu veštinu. Vežbanje pod nazivom: Otvoreno protiv zatvorenih pitanja je aktivnost koja ima cilj da poboljša komunikaciju sa klijentima i kvalitet korisničkog servisa kao jedne od glavnih konkurentskih prednosti modernih kompanija.
Svrha vežbe: Postavljanje pravog tipa pitanja da bi se dobili korisni odgovori je važna veština kojom bi svaki zaposleni trebalo da ovlada a naročito oni koji dolaze u kontakt sa klijentima. Ova veština nije uvek jednostavna za primenu budući da morate da balansirate između želje da dobijete potpunu informaciju i potrebe da dobijete bilo kakvu informaciju. Postavljanje pravih pitanja i slušanje su veštine kojima bi svaki savremeni menadžer morao da ovlada. Ova zabavna vežba će pomoći vašim zaposlenima da razumeju razliku između otvorenih i zatvorenih pitanja i da uvežbaju veštinu njihovog postavljanja. Pored toga naučiće i vrednost dvosmerne komunikacije i potvrđivanja informacija.
Šta vam je potrebno za izvođenje: Tri različite slike ili crteža. 1,2,3; papiri za pisanje
Izvođenje vežbe: Izvedite malu prezentaciju o otvorenim i zatvorenim pitanjima tako da učesnici dobro razumeju svaki od ovih tipova pitanja.
Slika 1:
- Pitajte ko želi da bude volonter ili vi izaberite osobu iz grupe.
- Dajte sliku 1 volonteru. Niko drugi ne treba da vidi sliku.
- Zamolite volontera da stane ispred svih i da ostalima opiše sliku u par rečenica (4-5) bez direktnog pominjanja imena stvari sa slike
- PRAVILO 1: Učesnici ne smeju da postavljaju pitanja volonteru
- Kada učesnici čuju opis treba da nacrtaju sliku na papiru najpribližnije onome što su čuli od volontera.
- Neka potom svi uporede sa drugima slike koje su nacrtali i diskutuju
Slika 2:
- Zamolite novog volontera i dajte mu sliku broj 2
- Volonter treba isto da opiše sliku svim učesnicima kao i prvi volonter
- PRAVILO 2:
- Ovog puta grupa posle opisa može da postavlja ali samo otvorena pitanja
- Vi kao trener određujete da li je postavljeno pitanje otvoreno
- Učesnici treba da naslikaju sliku što vernije
- Neka svi uporede ono što su naslikali i neka diskutuju
Slika 3:
- Izaberite novog volontera i dajte mu sliku broj 3
- Kao i ranije treba da opiše ukratko šta se na slici nalazi
- PRAVILO 3:
- Učesnici posle opisa mogu da postavljaju ali samo zatvorena pitanja
- Vi kao trener određujete da li je postavljeno pitanje otvoreno
- Učesnici treba da naslikaju sliku što vernije
- Neka svi uporede ono što su naslikali i neka diskutuju
Diskusija
Posle svake slike neka učesnici diskutuju o informacijama koje su dobili, o načinu na koji je svako od njih čuo informacije i o rezultatima koje su dobili. U svakoj od faza je važno istaći koncept koji se tu istražuje.
Slika 1: Ovde je važno uvideti koliko je značajna dvosmerna komunikacija i povratne informacije kako bi se izbeglo nerazumevanje.
Slika 2: Otvorena pitanja proizvode puno informacija i forsiraju osobu da odgovori na veliki broj neočekivanih pitanja koja mogu da se iskoriste da bi se što vernije nacrtala slika. To je najvažniji kvalitet otvorenih pitanja i zato su ona najkvalitetnija. Cilj je da učesnici kroz vežbu sami uvide taj kvalitet umesto da im to kažete.
Slika 3: Zatvorena pitanja su savršena kada hoćete da dobijete specifične detalje. Ona su brza i efikasna i idu pravo u suštinu. Sve što želite da dobijete je da ili ne odgovor. Ona nisu tako efikasna ako osoba okleva da vam da jasne odgovore i prikriva informacije što je često slučaj sa klijentima a naročito sa konkurencijom.
Saveti za trenera: Vi imate potpunu kontrolu nad izborom slika. Izaberite ih prema nivou veštine koju želite da učesnici usvoje i prema tipu publike. Ako publika nije dobra u crtanju izaberite jednostavnije slike ili crteže. Možete takođe da kontrolišete zabavu i humor kroz izbor slika tako da ovu vežbu pretvorite u nezaboravno iskustvo. Jer vi želite da učesnici dugo pamte ovu lekciju.
KADA
Ako su vaši odgovori na ova tri pitanja negativni ova vežba je baš za vas napisana.
- Da li su vaši zaposleni izvežbani u postavljanju otvorenih i zatvorenih pitanja klijentima?
- Da li vaši zaposleni znaju vrednost slušanja klijenata?
- Da li vi znate koliko su ove dve veštine važne za stvaranje vrhunskog korisničkog servisa vaše kompanije?
Ono što čujem zaboravim.
Ono što zapišem zapamtim.
Ono što uradim naučim.
Konfučije