Uspešno delegiranje je lako kada znate sledeće…
- Objasnite opšti cilj i svrhu
- Istaknite očekivane rezultate
- Opišite posao
- Prodiskutujte i definišite pitanje resursa
- Potvrdite razumevanje, obezbedite posvećenost
- Tražite ideje
- Ustanovite plan za praćenje aktivnosti
Važno je istaći da korake treba izvoditi tačno po ovom redosledu kako bi imali pravi efekat.
Korak 1. Objasnite opšti cilj i svrhu. Ovaj prvi korak je ključan i omogućava zaposlenom da razume važnost i vrednost posla. Imaćete mnogo bolje rezultate ako ljudima objasnite širu sliku, opštu svrhu posla pre nego im objasnite detalje. Kada zaposleni razume ciljeve i dobrobit za kompaniju on donosi bolje odluke i radi motivisanije.
Korak 2. Istaknite očekivane rezultate. Kada zaposleni shvati ciljeve i važnost posla on mora da zna tačno šta se od njega očekuje u pogledu rezultata. Nemojte da pomešate ovaj korak sa narednim koji se bavi opisivanjem posla. Svrha ovog koraka je da omogući da vi i zaposleni posmatrate istim očima krajnji rezultata i dogovorite se tačno kada se može smatrati da je rezultat postignut.
Korak 3. Opišite posao. Ovaj korak je uglavnom namenjen zaposlenima koji nemaju dovoljno iskustva, ili nikada pre nisu obavljali sličan posao. Možda ćete morati da obezbedite i malo treninga u vezi sa tim poslom u ovom slučaju. Ako je posao velik i komplikovan razložite ga na manje zadatke koji su lakši za objašnjavanje i izvršavanje. Svrha ovog koraka je da se zaposlenom objasni kako da obavi taj posao. Iskusnijim zaposlenima dopustite da sami odluče kako će ga obaviti. Ako im je jasno koji se rezultat očekuje od njih mogu da odluče na koji način će posao odraditi. Možda znaju bolji način da se posao završi.
Korak 4. Prodiskutujte i definišite pitanje resursa. Da bi efektivno obavili posao zaposleni moraju znati koji su im resursi na raspolaganju. Mogu li da nabave opremu ili potrošni materijal? Mogu li da uključe i druge zaposlene? Mogu li da zatraže pomoć i od drugih odeljenja? Ako je potrebno prekovremeno raditi da li je takav rad odobren? Budite precizni i jasni u pogledu resursa koji su na raspolaganju a koji nisu.
Korak 5. Potvrdite razumevanje, Obezbedite posvećenost. Na ovom koraku treba da se uverite da li ste bili sasvim jasni u pogledu posla. Zatražite od zaposlenog da svojim rečima iskaže ono što se od njega očekuje. Ovo vam je neophodno iz dva razloga. Prvi, to na nabrži način uključuje zaposlenog u posao. Drugi, imate potvrdu da li je zaposleni razumeo posao. Ohrabrite zaposlenog da vam postavi pitanja kako bi utvrdio znanje o poslu. Na kraju zahtevajte od zaposlenog da se u potpunosti posveti tom poslu i tražite njegovu reč da će ga završiti do ustanovljenog roka. Bez njegove posvećenosti i date reči posao možda neće biti završen.
Korak 6. Tražite ideje. Jedan od najboljih načina da zainteresujete i motivišete zaposlenog je da tražite njegovo mišljenje i rešenja. Ako pitate zaposlenog kako je taj posao obavljao ranije, morate mu postaviti i pitanje kako namerava da ga obavi sada. Kada mu je data mogućnost da iskaže svoje mišljenje i predloži ideje on onda preuzima više odgovornosti za ispunjenje posla. Kada ih pitate za njihove ideje i sugestije nemojte da govorite, samo slušajte i postavljajte dodatna pitanja. Veoma često nova perspektvia i ugao gledanja mogu da vam obezbede novi, efikasniji način obavljanja posla, naročito ako ste ga do sada obavljali na jedan te isti način.
Korak 7. Ustanovite plan za praćenje aktivnosti. U ovom koraku gradite vodič za zajedničko napredovanje kroz posao. Lider uvek zadržava krajnju ocenu delegiranog posla. Ali nijedan lider ne može sebi dopustiti luksuz da dozvoli zaposlenom da se izgubi u poslu. Da bi obezbedio ispunjenje lider mora da pruži adekvatnu pažnju zaposlenom i poslu koji obavlja. Napravite raspored kada vam zaposleni podnosi izveštaj o napredovanju i koracim koje je već izvršio. Dve najčešće kontrolne tačke za izveštaj o napredovanju su posle 30% i 70% pređenog puta. Setite se nekih svojih iskustava kada ste radili i grešili usput ali na kraju sve dobro obavili uz pomoć lidera koji vas je ohrabrivao i savetovao. Uradite istu stvar.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jmlqaqbg’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Urgentnost primene ove veštine je proporcionalna vašoj potrebi da motivišete i razvijate svoje ljude radi kontinuiranog povećanja produktivnosti.
Zašto:
Što više razvijate ljude sve je veći obim vaših ostvarenja.
Džon Maksvel[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]