Unutrašnja pokretačka snaga uspešnih preduzetnka
Ugledanje na uspešne preduzetnike i hodanje njihovim tragovima ka uspehu je svakako neophodna strategija za svakog novog ali i starog preduzetnika koji još nije dosegao vrh svojih snova. Uzorni modeli mogu značajno da vam skrate put do izgradnje profitabilnog i održivog posla i to je odavno poznata stvar ali odnedavno se sve veća pažnja posvećuje takozvanim „unutrašnjim uzornim modelima“ iz kojih mladi preduzetnici i oni koji se osećaju još uvek mladim treba da crpe svoju motivaciju.
Prestavićemo vam pet unutrašnjih uzornih modela na koje treba da obratite pažnju:
- Vaša preduzetnička ideja.
Vaša ideja za otpočinjanje posla je najveći resurs motivacione i voljne snage koji vam je na raspolaganju. Zašto? Zato što se u toj ideji krije smisao vašeg ulaska u preduzetničku arenu a na njenom kraju se nalaze vaši ostvareni snovi o uspešnom poslovnom životu, visoki standard života i sigirnost za vašu porodicu. Ništa nema veću motivacionu snagu od vaše namere da se bavite preduzetničkim poslom i da u tome uspete i zato je neophodno da se često prisećate svoje ideje naročito kasnije kada vas u žaru borbe i problema obuzmu negativne misli i osećanja. Kreativno unapređivanje te ideje u toku njene realizacije, improvizacije koje ćete morati da pravite napraviće od vas boljeg preduzetnika nego što ste bili kada ste se u tu borbu upustili. Sam taj napredak i razvoj vas kao čoveka i profesionalca ima jak motivacioni naboj u sebi. Dakle često analizirajte i poboljšavajte svoju prvobitnu ideju.
- Vaša preduzetnička avantura.
Putovanje od početne ideje do stvarne realizacije ima u sebi sva određenja avanture i neizvesnost uspeha i iznenadne prepreke i velika čudovišta/probleme na najkritičnijim deonicama puta i tačke iskušenja na kojima se odustaje i hrabrost kojom se nastavlja i uspeh koji se proslavlja. Kada pogleda unazad niz svoje poslovno putovanje preduzetnik crpi motivaciju iz prepreka i problema koje je rešio i dobija snagu u samouverenost da će slične stvari rešiti i u budućnosti. Podsećajte se svojih početaka i onoga što ste preživeli jer tako podižete svoj voljni i energetski potencijal za naredne bitke i pobede.
- Stari dobri model pokušaj, pogreši, izvuci pouku i pokušaj ponovo.
Od samog početka pronalaženja dobre ideje za svoj posao pa tokom čitave operacije postavljanja posla na noge i uspostavljanje održivog poslovanja jedan metod mora neprestano biti u upotrebi jer ima jak motivacioni potencijal u sebi: pokušaj, pogreši, izvuci pouku i pokušaj ponovo. Ovaj niz aktivnosti i spremnost da se on uporno ponavlja sve dok se ne ostvari uspeh je ključ za izdržaj pred iskušenjima preduzetničke avanture. Zašto? Zato što su greške u procesu izgradnje uspešnog posla neminovan pratilac iza koga slede neuspesi, razočarenja, sumnje, brige i nagon za odustajanjem. Taj kritičan niz negativnih misli i osećanja je toliko moćan da se na njemu slomi većina ljudi i odustane od novih pokušaja i zato je neophodno usvojiti automatski odgovor na greške pitanjem: šta iz ovoga mogu da naučim kako bih pokušavao na drugačiji način da ostvarim uspeh? Čim ste mozgu postavili pitanje šta mogu da naučim od ovoga odmah ste neutralisali negativni naboj greške jer u njoj tražite i očekujete mudrost a ne očajanje jer ste neuspešni. A tu je odmah i rešenost da se traži novo rešenje i pokuša ponovo jer smisao učenja jeste upravo u korigovanju grešaka. Tako smo naučili da hodamo i pričamo dve najsloženije radnje padajući i grešeći sve dok nismo ovladali tim procesima i veštinama. Na primer kada pokušavate da definišete svoju poslovnu ideju a ne uspevate da dođete do kvalitetnog i originalnog rešenja koje garantuje uspeh vi ne treba da očajavate nego treba odmah da počnete da analizirate tržište još detaljnije, da pričate sa ekspertima iz te industrije, da izvršite istraživanja među potencijalnim korisnicima i sl. A kada konačno definišete svoju ideju i krenete u realizaciju morate biti svesni da ne postoji savršen poslovni model i da je neprestano potrebno improvizovati u toku puta i koristiti stari dobri model: pokušaj, pogreši, izvuci pouku i pokušaj ponovo.
- Vizija i dodatna vrednost za korisnike.
Jasno definisana vizija vašeg posla sa fokusom na rešavanje nekog društvenog problema ili zadovoljenje neke potrebe korisnika je jak motivacioni okidač. Strast da se pomogne ljudima da unaprede svoj život, učine ga lakšim, zdravijim, lepšim, vedrijim i slično je energija koja će vas voditi kroz sve prepreke i iskušenja. Kada znate da vaš posao dodaje vrednost vašim korisnicima i čini vaš posao smislenim i korisnim za zajednicu to je resurs snage koji će vam biti potreban da idete tim ekstra kilometrom kojim hodaju samo pobednici.
- Proslavljanje malih uspeha.
Fokus na male uspehe ili na prelomne tačke u realizaciji vašeg velikog plana i njihovo proslavljanje je postala mantra motivacije za moderne preduzetnike. Dug je put do uspeha i velikog slavlja a brojni su neuspesi i razočarenja na tom putu. Ako samo trpite udarce i očekujete neki tamo uspeh na dalekom kraju do kojeg nikako da stignete vi se vremenom iznurujete i gubite motivaciju. Zato je presudno važno da se primete i proslave sve male pobede koje na tom putu ostvarite jer one govore o tome da vi stalno uspevate a ne da stalno grešite. Zbir tih malih pobeda će rezultirati velikom krajnjom pobedom uspostavljanjem profitabilnog i održivog biznisa.