Tajni sastojak poslovnog uspeha Bila Gejtsa
Bil Gejts[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Vizionarsko i egzemplarno liderstvo su dva vida transformacionog lidrestva koja ističu ključan značaj vizije i ličnog primera u kreiranju promena koje je najveći menadžer današnjice istakao kao svoju glavnu osobinu i prednost. Komunikacija vizije je postala kamen temeljac vrhunskog liderstva i svaki lider mora da razvije ovu veštinu bez koje nema visoke gradnje i nema pobedničke atmosfere u organizaciji. Davanje ličnog primera kroz demonstraciju nesalomivog entuzijazma (verovanja + oduševljenja) za realizaciju vizije vaše kompanije je zadatak # 1 svakog istinskog lidera.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Entuzijazam je pogonsko gorivo preduzetnika. Vizija je pogonsko gorivo entuzijazama. Komunikacija vizije je pogonsko gorivo uspešne kompanije. Zato je Lider odgovoran za inspirativnu i motivacionu komunikaciju vizije među zaposlenima i davanje ličnog primera u obnovljivoj energiji entuzijazma za poslovnu ideju koju realizuju.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Jedan od najefektivnijih načina za komunikaciju vizije je „pričanje priča“ ili iznošenje vrednosti i vizije kroz ilustrativne priče koje podsećaju zaposlene na to šta je istinski važno u procesu promena. Preporučuje se da lider razvije tri priče:
- Ko sam ja
- Ko smo mi
- Gde tačno idemo
Ko sam ja priča treba da kaže nešto o lideru i njegovom sistemu vrednosti.
Ko smo mi priča treba da ilustruje vrednosti organizacije, izgradi timski duh, kreira uzorne modele i definiše kulturu organizacije.
Gde tačno idemo je priča o izgledu idealne budućnosti ka kojoj smo se svi zaputili.
Da bi sproveo viziju lider mora istinski da motiviše i inspiriše saradnike a u tom poslu mu mogu pomoći sledeći saveti:
- Postavite jasne standarde ponašanja i rada koji se od saradnika očekuju.
- Očekujte najbolje od svojih saradnika istinskim verovanjem u njihove sposobnosti.
- Budite prisutni, šetajte među ljudima, primećujte ih i istinski brinite o njihovom ponašanju, akcijama i rezultatima.
- Individualizujte priznanja ne samo vodeći računa o potrebama saradnika nego tako što ćete ih učiniti posebnim u samom procesu odavanja priznanja.
- Pričajte priče o saradnicima, događajima i dobrim poslovnim poduhvatima koje imaju motivacioni i edukativni karakter.
- Proslavljajte zajedno.
- Vodite primerom da biste zadobili poverenje i osnažili svoju poruku.
Odredite datum kada ćete ih jednu po jednu prezentovati svojim zaposlenima.
Zašto:
Da biste bili transformacioni lider morate neprestano da dovodite u pitanje
stara uverenja i navike i tako vodite ka kreaciji nove zajedničke vizije organizacije.
Kroz osnaženje, ohrabrenje i dobar role modeling lider može da motiviše saradnike da implementiraju viziju i sprovode kontinuirane promene na bolje.
Rad na realizaciji vizije se ne dešava u velikim kreativnim skokovima i genijalnim idejama nego u svakodnevnim malim poboljšanjima koje svaki zaposleni izvodi krećući se u pravcu vizije koja je zacrtana.
Zadatak transformacionog lidera je da ih motiviše da taj posao smatraju svojim prioritetom.[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]