Stvaranje kulta kvaliteta je prvi zadatak modernih rukovodilaca
Ako radite stvari na isti način a očekujete drugačije rezultate to je najsigurniji znak ludila.
Albert Ajnštajn
ŠTA
Upravljanje kvalitetom u zapadnom svetu ili KAIZEN tehnika u istočnom su dokazano najefektivniji i najefikasniji načini za uspeh u bilo ko poslu.
ZAŠTO
Kada je Ajnštajn izgovorio ovu rečenicu mnogima nije bila jasna ili je delovala previše jednostavno i logično a ne kao neka mudrost. Ali danas kada je promena postala jedina konstanta u životu društva i privrede to je najviše citirana izreka novog doba. Motivacija zaposlenih da kreiraju i iniciraju kontinuirane promene na bolje svoju inspiraciju nalazi u ovoj rečenici. Niko ne želi da bude lud i zaostao za civilizacijom koja se sprinterski menja.
KAKO
U KAIZEN sistemu Kreativnost i Inicijativa se nalazi visoko na listi vrednosti i top menadžment tu činjenicu ističe kroz priznanja i nagrade. Poštovanje tog kvaliteta povećava sposobnost zaposlenih da rešavaju probleme, utiče na želju zaposlenih da se edukuju i motiviše ih da svakodnevno napreduju. Promena na bolje je stalan proces bez obzira na rezultate, i kada kompaniji ide jako dobro promene se ne zaustavljaju. Izračunato je da na zapadu jedan zaposleni ne pruži ni 50% svojih mogućnosti za vreme svog radnog veka. Ni 50% svoje kreativnosti i volje ne priloži za uspeh svoje organizacije. Kod nas je taj procenat verovatno i veći. Ogroman kreativni potencijal spava u našim organizacijama i čeka KAIZEN sistema da bude probuđen. Kultna vrednost tog sistema je KVALITET . Ključni princip je KONTROLA KVALITETA. Veliko otkriće japanskog menadžmenta glasi: „Kontrola kvaliteta se najviše isplati.“ Tri su gradivna elementa poslovanja: Hardwear, Softwear i Humanwear.
Nasuprot uvreženom mišljenju da je fokus japanske Kontrole Kvaliteta prvenstveno kvalitet proizvoda njen primarni fokus je kvalitet ljudi i njihovog rada. Organizacija koja izgradi kvaliteta kod svojih zaposlenih već je prešla pola puta do kvalitetnog proizvoda i usluge. Kvalitet je zato zajednička briga i rukovodilaca i radnika. Izgrađivanje kvaliteta kod ljudi počinje njihovim upoznavanjem sa Kaizen filozofijom rada. Osnovni instrument Kontrole kvaliteta je obuka. Trening se obavlja redovno na svim nivoima. Kontrola Kvaliteta je i moćno motivaciono oruđe. Kada rukovodilac zatraži od zaposlenih veću produktvnost oni odgovore: Zašto bih radio više za iste pare? Kada rukovodilac zatraži veće angažovanje zapsolenih na sledeći način: Hajde da zajedno pronađemo način da poboljšamio kvalitet korisničkog servisa. Radnici ne mogu da kažu: Zašto? Jer je kvalitet jedini način da se zadrže korisnici koji su jedina garancija plata i sigurnosti radnog mesta. KAIZEN rukovodilac zna da napori za poboljšanje kvaliteta sigurno vode i ka povećanju produktivnosti.
Zapadni rukovodilac kaže: Povećajte rezultate rada
Japanski rukovodilac kaže: Hajde da poboljšavamo kvalitet rada
Utvrđeno je da kultura kvaliteta pozitivno utiče na 4 važna aspekta ljudskog rada:
- Olakšava sprovođenje discipline
- Povećava odgovornost i posvećenost
- Stimuliše kreativnost i incijativu
- Povećava radni učinak
Stvaranje kulta kvaliteta je prvi zadatak modernih rukovodilaca a KAIZEN sisitem je najbolji način da se ta kultura inicijative i inovacija izgradi u organizaciji.
KADA
Juče jer su najuspešnije svetske kompoanije već oidavno uvele taj sistem.
Zadatak lidera je da odvede ljude iz tačke u kojoj su bili
u tačku u kojoj nikada nisu bili stvarajući vrednost u procesu te tranzicije.
Henri Kisindžer