Rutinske stvari koje veliki biznis lideri obavljaju svakog dana

Uspeh zahteva da kontinuirano poboljšavate svoje veštine i sposobnost za rad sa drugima.

Lider mora da se razume u posao i upravljanje ljudima a za to su mu neophodne dobre navike ili rutinske i nagonske radnje na koje ne mora posebno da se fokusira nego ih disciplinovano obavlja svakog dana. Pored dobrih navika koje mu pomažu u ostvarivanju rezultata i kvalitetnom radu sa timom lider svakog dana mora da pravi male korake u pravcu unapređenja svojih veština i personalnog razvoja. Analizom rada velikog broja uspešnih lidera došlo se do pet stvari koje oni svakodnevno obavljaju i koje očigledno utiču na njihove dobre rezultate. Legendarni motivacioni trener Zig Ziglar je izrekao čuvenu rečenicu: Za uspeh su vam potrebne samo tri stvari: olovka, šoljica kafe i neko ko je već uspešan. Sedite sa njim popijte kafu i zapišite kako se ponašao dok je uspevao, ponašajte se na isti način i bićete uspešni. Usvojite sledećih pet stvari koje dnevno obavljaju veliki lideri i bićete uspešni.

Uspešni lideri:

  1. Postavljaju ciljeve

Ako ste lider ne možete da se ponašate kao Alisa u zemlji čuda kada je na raskrsnici pitala kojim putem da krene i dobila uzvratno pitanje: a gde želiš da stigneš? Njen odgovor je bio ne znam a logičan odgovor na to nemanje cilja je bio: Ako ne znaš gde ideš bilo koji put će te odvesti tamo. Kako ćete dnevno ukazivati timu na pravac kojim treba da se kreću ako ne znate gde tačno treba da stignu svakog dana. Makro ciljevi kompanije se svakako znaju kao i rezultati koji treba da se ostvare kvartalo, šestomečeno, godišnje ali svaki dan mora da ima svoje mikro ciljeve čijom realizacijom se tim približava tom velikom rezultatu u zbiru. Lider je odgovoran da pravi dnevne ciljeve za svoj tim i na osnovu njih da pravi listu prioriteta za realizaciju kako bi se složeni poslovi na vreme obavljali sa dobrim učinkom. Veliki lideri zato uveče prave listu ciljeva i prioriteta za sutrašnji radni dan.

  1. Delegiraju poslove

Teodor Ruzvelt je jednom dao savet liderima u svojim timovima: „Najbolji lider je onaj koji ima dovoljno pameti da odabere dobre ljude da obave ono što on želi i dovoljno samokontrole da im se ne meša dok to obavljaju.“ Postoji uvreženo mišljenje da su lideri ljudi koji pršte od samopuzdanja i da sve stvari obavljaju samostalno jer su mnogo sposobniji od svojih ljudi. Ništa nije dalje od istine. U praksi je drugačije, iza svakog velikog lidera stoji tim vrhunskih pojedinaca koji mu je pomogao da ostvari rezultate. Vrhunski lideri su svesni činjenice da je dobar tim u pozadini  velikih rezultata i zato se trude da formiraju tim od visoko motivisanih i vrednih individua. Kada imaju tim u koga mogu da se pouzdaju onda im delegiraju sve složenije poslove koji ih motivišu da ulože ekstra napor i koji ih razvijaju i kao profesionalce i kao ličnosti. Vrhunska veština delegiranja je garant da će se kompanijski ciljevi brže postići a ljudi podići na naredni nivo sposbnosti koji u budućnosti obećava sve bolje rezultate.

  1. Ohrabruju i motivišu zaposlene

Šefovi diktatori ili lideri mentori nije više dilema jer su šefovi diktatori izgubili utakmicu ne samo inovacija i promena na bolje nego i produktivnosti. Ali, ta činjenica, iako sasvim jasna i dokazana, nije u adekvatnoj meri preslikana na današnju praksu u kompanijama i mada se mnogi šefovi busaju u grudi i proglašavaju modernim liderima oni su od njih udaljeni ako ne ceo a ono pola veka. Niko se ne uznemirava zbog sve bržeg propadanja kompanija koje se nisu prilagodile novom, liderskom načinu rada sa ljudima jer im se čini da šefovi starog kova sasvim uspešno održavaju produktivnost i disciplinu štapom i šargarepom. Da, ali koliko dugo i sa kakvim posledicama? Ohrabrivanje, osnaživanje i motivisanje zaposlenih je jedna od ključnih razlika između šefa i lidera. Lider se trudi da na dnevnoj bazi bude mentor svojim ljudima, uvek otvoren za njihova pitanja i spreman da pomogne, spreman da im pokaže kako lakše da reše neke situacije, da ih pohvali za dobar i naporan rad, za inovativna rešenja u radu i sl. Lider ohrabruje svoje ljude da se razvijaju, nudi im treninge za razvoj veština, specijalizacije, studijska putovanja, zainteresovan je da im pomogne u napredovanju u karijeri i u njihovom personalnom razvoju. Sem Volton osnivač jedne od najvećih kompanija na svetu Wal-Mart je veliku pažnju posvećivao personalnom razvoju zaposlenih a to je često iskazivao kao savet svojim supervizorima: „Izuzetni lideri se posebno trude da podignu samouverenost svojih ljudi. Ako ljudi veruju u sebe i imaju samopoštovanje neverovatno je kakve rezultate su u stanju da postignu.“

  1. Procenjuju svoj progres

Veliki lideri u želji da ostanu konkurentni i važni neprestano procenjuju svoj sopstveni napredak ili približavanje ciljevima koje su postavili. Veoma često sebi postavljaju pitanja: Gde sam sad ja u odnosu na cilj, koliko sam bolji nego juče, šta mogu da promenim da bih postizao bolje rezultate? Lideri se nikada ne zadovoljavaju postignutim i uvek teže boljem, bržem, drugačijem obavljanju stvari zato što znaju da je za uspeh neophodno da se uspostavi kontinuitet rasta i promene na bolje.

  1. Uče nešto novo

Izraz znanje je moć je svoje puno značenje dobio u ovoj Eri znanja. Kontinuirano učenje i sticanje znanja je isto što i sticanje moći i sposobnosti i to je jedan od razloga zašto i kako lideri zauzimaju i drže moć u organizacijama. Oni dnevno listaju svetske vesti, proučavaju glavne informacije iz svoje oblasti rada, poboljšavaju svoju inteligenciju i imaginaciju jer znaju da će im ta znanja i sposobnosti u datom trenutku omogućiti prave odluke i inovativna rešenja. Bil Gejts desetinama godina unazad čita 5 ozbiljnih knjiga svakog meseca. Voren Bafet čita 5 sati svakog dana i danas sa 86 godina. To su navike dva najbogatija čoveka na svetu u poslednje dve decenije.

 

Zašto:
Kad bih mogao da biram samo jednu sposobnost koja bi unapredila moje rezultate izabrao bih da mogu brže i više da čitam.
Bil Gejts

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop