Pojačajte ono što radite bolje od drugih
Uočeno je da su kompanije koje su se fokusirale na ovakve vrednosti i razvijale ih i osnaživale ih sa 80% svojih resursa bile kompanije koje su trijumfovale u tržišnoj utakmici. Ključ je bio prebaciti svoje resurse ljudske, novčane i vremenske sa poslova u kojima je kompanija slaba ili prosečna i usmeriti ih ka poslovma u kojima je kompanija izuzetno jaka. Ojačaj ono najbolje što znaš a plati druge za ono što ne znaš je postala pobednička strategija u novoj ekonomiji.
Ali kako da jedna kompanija utvrdi koje su to njene jedinstvene vrednosti? Uz pomoć testa vrednosti u tri jednostavna koraka:
- Relevatnost. Najpre, vaša vrednost mora dati korisnicima nešto što snažno utiče na njih da odaberu baš vaš proizvod ili uslugu.
- Teško za kopiranje. Drugo, jedinstvena vrednost mora biti teška za imitiranje. Treba da stvorite proizvod mnogo bolji od konkurencije i da ga kontinuirano ravijate kako biste održali razliku.
- Široka primenjivost. Treće, to mora biti nešto što otvara veliki broj potencijalnih tržišta. Ako je to samo prednost koja vam otvara manje delove tržišta onda vam taj uspeh neće omogućiti da održite značajan razvoj.
Primer: Vi možete posmatrati svoje veliko znanje i stručnost u vašoj grani industrije kao jedinstvenu vrednost. Ali, ako vaši konkurenti imaju ili mogu da dostignu to znanje u kratkom periodu onda to nije vaša jedinstvena vrednost i ne može vam otvoriti širom nova tržišta na kojima već postoje kompanije koje su stekle reputaciju kao stručne. (Test 1: Da. Test 2: Ne. Test 3: Verovatno ne.)
Da biste uspešno identifikovali svoju jedinstvenu vrednost pratite sledeće korake:
- Primenite tehniku Brainstormign-a da biste otkrili faktore koji su važni vašim korisnicima. Faktori koji utiču na kupovinu a naročito na odluke za ponovnu kupovinu proizvoda ili usluga koji su slični vašim. Produbite istraživanje uočavanjem vrednosti koje leže u pozadini tih korisničkih odluka. Primer: Ako korisnici cene male proizvode (mobilni telefon) onda vrednost koju traže može biti „integracija komponenti i miniturizacija“.
- Sprovedite istu tehniku Brainstorming-a da biste utvrdili vaše trenutne vrednosti i sposobnosti ili stvari koje radite bolje od drugih.
- Primentie potom trostepeni test vrednosti na one koje ste izdvojili kao vaše jedinstvene.
- Analizirajte zatim listu presudnih faktora za korisnike tako što ćete koristiti gornji test da biste utvrdili da li i vi možete da razvijete neku od njih kao svoju jedinstvenu vrednost.
- Pregledajte obe liste i izvucite zaključke:
- Ako ste identifikovali jedinstvenu vrednost koje već posedujete, odlično! Radite na njoj i potrudite se da je razvijate o nemogućih visina.
- Ako nemate jedinstvenu vrednost koju korisnici cene onda se fokusirajte na neke od njih i napravite plan kako da ih razvijete.
- Pronađite potom poslove koji vam toše najviše vremena i novca. Ako neki od tih poslova ne pripadaju vašoj jedinstvenoj vrednosti onda razmislite kako biste mogli da ih efektivno obavljate uz pomoć partnera izvan vaše kuće (outsourcing), kako bi vam ostalo više vremena za rad na jedinstvenoj vrednosti.
Izgradnja jedinstvene konkurentske prednosti počinje utvrđivanjem vaše jedinstvene vrednosti (ili više njih) a očuvanje vaše prednosti se nastavlja jačanjem te relevantne, realne i održive vrednosti koju korisnici izuzetno cene.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Odredite jednu radnu nedelju u kojoj ćete sa svojim timom definisati svoju jedinstvenu vrednost i strategiju kako da je kontinuirano pojačavate a koje osnovne poslove ćete poveriti svojim partnerima.
Korak u dobrom pravcu
#2 Njutnov zakon kretanja:
Sila = Masa x Ubrzanje
Pošto je sila vektor ona u sebi sadrži dva elementa: VELIČINU ili koliku količinu napora ulažete i PRAVAC ili u kom pravcu je vaš napor fokusiran. Za ubrzanje nekog posla i količina napora i njegov fokus imaju važnost.
Tajna produktivnosti nije samo u napornom radu (EFIKASNOST)
nego pre svega u radu u pravom smeru ili na pravim stvarima (EFEKTIVNOST)
Imate ograničenu snagu i vreme za rad i postignuće i zato je važnije gde ćete svoj napor usmeriti od toga koliko napora ćete uložiti!
[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]