Planiranje produktivnog sastanka i kreiranje agende
Proverite da li radite na nivou vrhunskih lidera produktivnih sastanaka? [/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Recept za profesionalnu pripremu sastanka koja garantuje visoku produktivnost sastanka i vrhunski liderski učinak.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što izreka kaže: Ko ne planira svoj uspeh, planira svoj neuspeh. Zato što su koraci u planiranju sastanka ključni ne samo za dobro strukturiran rad na sastanku nego usmeavaju sve učesnike ka postizanju rezultata.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Prvi korak u planiranju sastanka je donošenje «Hamletovske» odluke: To Meet or Not to Meet – Sastati se ili se ne sastati? U vremenima new tech komunikacije sastajanje radi pukog informisanja je neproduktivno. Polazna tačka u planiranju sastanka je zato : Jasno definisanje cilja! Šta tačno hoćete da postignete sa tim sastankom? Sastanak koga saziva menadžer zato što ne može ili ne želi da donese odluku ne treba ni da bude održan. Sastanak radi sastanka u vremenu preopterećenosti informacijama jeste nedopustiv luksuz i gubitak vremena i novca.
Kada donesete odluku da sastanka mora biti napravite tri koraka za planiranje sastanka:
- Korak 1 – Kreiranje agende
- Korak 2 – Selekcija učesnika
- Korak 3 – Priprema mesta sastanka
Na ovoj radionici ćemo obraditi prvi korak: Kreiranje agende sastanka. Svaki sastanak mora imati agendu ili plan rada. Agenda šalje poruku učesnicima da je njihovo vreme vredno, da je sastanak ozbiljno organizovan a istovremeno im omogućava da se kvalitetno pripreme za sastanak i daju svoj puni doprinos.
Elementi Agende:
- Početak, ustanovite vreme početka i počnite na vreme. Kad imate reputaciju lidera koji počinje na vreme i vaši sledbenici će biti na vreme prisutni.
- Teme, poređane po redosledu diskusije (dnevni red). Kratke i informativne koje jasno objašnjavaju temu. Uz svaku teme vežite ime izvestioca. Neka svi vaši ljudi budu periodično uključeni u pripremanje sastanaka i izlaganje po nekoj temi. Najveću grešku čine lideri koji sami pripremaju ceo tok sastanka a onda sami i obrazlažu teme.
- Pauza, ako sastanak treba da traje duže od 90 minuta odredite kratku pauzu. Poštujte tačno vreme pauze.
- Zaključak, svaki sastanak ima kratak zaključak o temama koje su izlagane. Pomaže učesnicima da se fokusiraju na sadržaj sastanka i podseća ih da je na sastanku nešto postignuto i dogovoreno.
- Dužnosti, svaki učesnik mora da preuzme neku obavezu i dužnost vezano za teme sastanka. Da li da završi neki zadatak ili da prikupi više informacija za naredni sastanaka. Šta god da su se učesnici dogovorili mora biti ponovo istaknuto pojedinačnim dodelama zadataka. Nijedan učesnik sastanka ne sme da ode bez dodeljene dužnosti, jer će to smatrati neproduktivnim sastankom i izgubljenim vremenom a vas neprofesionalnim liderom.
- Završetak, jednostavno završite na vreme tako stičete reputaciju organizovanog lidera koji ceni tuđe i svoje vreme. Nema ničeg tako efikasnog u uništavanju radne energije zaposlenih od predugih i dosadnih sastanaka.
Radi efikasnije implementacije agende uvek delegirajte zapisničara sa zadatkom:
- Ko je bio prisutan?
- Koji problemi su diskutovani?
- Ključne odluke koje su donešene?
- Naredni koraci i akcije?
- Ko treba da izvrši zadatak, napravite listu tima i spoljnih članova?
- Početak i završetak zadatka?
- Šta tačno treba da izvrše?
- Slanje zapisnika sa sastanka svim učesnicima
Agenda je najjednostavnija stvar a jednostavne stvari su savršene. Impresionirajte i druge i sebe, budite majstor jednostavnosti, to je prvi i najvažniji korak ka profesionalnosti.
ZAŠTO:
Bez uključenosti učesnika sastanka neće biti posvećenosti.
Stiven Kavi[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]