Najefikasnije strategije za povećanje Cross Selling-a

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Najefikasnije strategije za povećanje Cross Selling-a’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jmlregz5′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Tehnike za izgradnju odnosa sa klijentima koje garantuju povećanje profita[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jmlretet’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Tehnike za izgradnju dobrih odnosa sa klijentima koje povećavaju lojalnost i broj ostvarenih prodajnih relacija sa istim klijentima u dužem periodu.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jmlrf1s2′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što će se svaka pa i najmanja stvar koju možete da uradite da biste povećali lojalnost klijenata odraziti na procenat uspešnosti u vašem poslu. Zato što se u dobrim odnosima sa klijentima krije tajna dugoročno održivog i profitabilnog posla.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jmlrfgaj’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Više kontakata sa kupcima. Cilj nije da uznemiravate klijente ali što ih više puta budete podsetili na sebe u toku godine to su sve manje šanse da će potražiti drugog savetnika za kupovinu. Tajna za ove „nežne i mekane“ kontakte preko celelž godine je da varirate metod komunikacije ali da uvek donosite neku vrednost klijentu. Isti mail svakog meseca na temu zašto treba da kupi još jedan proizvod od vas nije dobra strategija. Evo još nekih ideja: poziv telefonom, Newsletter, razglednica, seminar, rođendanska čestitka, novogodišnja čestitka, SMS poruka, korisnički upitnik,  webinar, kompanijski događaj, preporuke, novogodišnji poklon, zabava za lojalne klijente i sl.

Više unakrsnih prodaja (Cross selling). Stvar je jednostavna: što više različitih proizvoda i usluga  prodate nekome to je veći procenat njegove lojalnosti u budućnosti. Neke kompanije daju takve popuste na drugi proizvod da je jeftinije da se kupe oba proizvoda. Neki prodavci misle da je to neracionalno ali treba prvo da pogledaju statistiku kupovnih aktivnosti takvih klijenta da bi mogli da zaključuju ispravno. Lojalnost raste do neslućenih granica kad se doda još jedan ili više proizvoda.

Izveštaj o popustima. Da li ste ikada izgubili klijenta koji vas je napustio zbog popusta od 10% a vi ste mogli da mu odobrite čitavih 15%?  Ovo je prilično uznemirujuća sitruacija a većina prodavac krive klijenta što nije prvo njih pozvao da mu ponude popust. Pogrešno razmišljanje, vaš je zadatak da pozivate klijenta i postavljate mu pitanja kako biste bili sigurni da ćete mu omogućiti najpovoljniji popuste. Takva briga im stvara osećaj poverenja i sam vaš napor da im uštedite novac učiniće da vašu cenu posmatraju kao povoljnu i u većini slučajeva neće tražiti druge ponude.

Tražite više preporuka zadovoljnih klijenata. Šampioni prodaje znaju vrednost preporuka i znaju da ih nikada ne možete tražiti i imati previše. Prvo zato što klijenti koji vam daju preporuku u najvećem procentu obnove kupovinu, jer ne možeš glasno ili pisano da potvrdiš da sam sjajan prodavac i da si napravio dobar posao sa mnom a da me potom promeniš. A drugo šanse za prodaju preko preporuke su tri puta veće od prodaje bez preporuke.

Pošaljite im nekoliko uporednih cena konkurencije. Jednom godišnje pošaljite im uporednu listu cena za slične proizvode sa vašim savetima i komentarima. Nije važno što ćete im uvrstiti samo nepovoljnije cene ili uslove od vaše dovoljno je samo da vide nekoliko cena koje su lošije od vaše i to je za većinu ljudi dovoljan razlog da ostanu verni.

Praznične čestitke pred obnovu kupovine. Iskoristite neki od brojnih praznika za kontakt sa klijentima kojima nameravate da ponudite dodatne proizvode i usluge u narednom periodu. Imaće još bolji efekat od novogodišnje čestitke zato što ima bolji tajming i biće upečatljivija.

Edukujte svoje klijente. Što više budu razumeli vaš posao to će vaši klijenti znati više da cene vrednosti koje im isporučujete. I obrnuto ako klijent samo razume cenu vi ste 100% zamenljivi. Ako hoćete da zadržite klijente bez obzira na cenu onda morate da posvetite vreme njihovoj edukaciji i date im odgovor veliko Zašto su odabrali baš vas.

 Iznenadni čin ljubaznosti. Postoji u psihologiji termin recipročni altruizam koji kaže: uradite nešto lepo za drugog čoveka i imate mnogo bolje šanse da će on uraditi nešto slično za vas (novu kupovinu). Podržite u ljubaznom emejlu neki njegov dobar poslovni potez, dajte balon za dete kad dođu u vašu kancelariju, pomenite klijentov biznis na svojoj Facebook stranici i sl.

Setite se da pomenete klijentovu decu. Kada nekom čoveku pomenete decu u pozitivnom kontekstu i date mu priliku da se sa njima pohvali ljudi se bez izuzetka osećaju poštovanim i uvaženim. Ako me moj savetnik za kupovinu često pita za moju decu šanse da ga napustim dramatično opadaju. Imajte ovo na umu kada popunjavate svoje kartice sa podacima o porodici klijenta. Uvek možete da započnete priču sa kako je familija i da slušate i pravite se da znate mnogo više o njima nego što je stvarno slučaj. Ali pitanje i slušanje se računa.

Poklon za rođendan. Setite se da čestitae rođendan svojim klijentima a najvećim pošaljite i poklon. Ne mora to da bude poklon velike vrednosti ali pažnja se uvek računa. Budite duhoviti pa uz vaš simpatični poklon pošaljite i virtuelni poklon kakv biste mu kupili samo da to dozvoljavaju pravila kompanije.

Dajte klijentu nagradu za obnovu kupovine. Pored specijalnog bonusa kompanije osmislite šta biste još mogli da date klijentu kao dodatnu vrednost za lojalnost, neka osete da su veoma cenjenji zbog poverenja koje vam ponovo daju. Dajte im poseban broj telefona na koji uvek mogu da vas dobiju, pristup glavnom čoveku u vašem korisničkom servisu ili specijalan diskont za kupovinu roba i usluga u lokalnim radnjama i sl. Ako brinete o troškovima onda pripremite poklon za vaših top 10% klijenata.

Preterajte u priči o svojim prodajnim uspesima. „Lovačke priče“ su dobar alat za rad sa klijentima jer oni vole da čuju da vi prodajete proizvode i da nisu samo oni naivčine koje su to kupile. Ako klijenti čuju da se žalite na nešto slabiji period prodaje oni odmah pomisle da niste konkuretni sa cenom na tržištu.

Nasmejte svoje klijente. Ovo jeste opšti savet za rad sa klijentima ali nije loše još jednom podcrtati da svaki smeh koji izazovete kod klijenta čini vas malo više prijateljem a malo manje prodavcem. A ako se dovedete u poziciju prijatelja onda malo povećanje cea neće predstavljati nepremostivu prepreku za nastavak saradnje

Podsetite klijente na povoljne popuste. Kupci obožavaju popuste i nisu radosni kada ih nema. Kada klijente podsetite na sve popuste koje mogu da ostvare u saradnji sa vama uradili ste dve važne stvari za zadržavanje klijenta

  • Osnažili ste ideju da su na pravom mestu i da ne plaćaju previsoku cenu
  • Teže će se odlučiti za drugu kompaniju koja ne može da im obezbedi slične popuste odmah

Izgradite svoju socijalnu mrežu. Već smo pomenuli da imate dodire sa klijentima što je češće moguće bez uznemiravanja a to je preko socijalnih mreža lakše nego ranije. Svaki put kada se povežete sa klijentom oni se još malo više obavežu prema vama.

Preuzmite na sebe sve probleme klijenta sa vašom kompanijom. Prirodno je da svaki čovek hoće da izgleda dobro u očima drugih i zato često imamo naviku da okrvljujempo druge ljude u kompaniji kad nešto krene kako ne treba našem klijentu. Ali taj pristup nije dobar za posao. Kad vaš klijent ima problem a vi okrivite sile izvan vaše kontrole i pokažete se nemoćnim klijent više nema razloga da ostane sa vama. Preuzmite krivicu na sebe i objasnite šta ćete uraditi da se to ispravi i više ne ponovi i onda ste uradili najbolju stvar za zadržavanje klijenta.

Korisnički upitnik. Povratna informacija od klijenata je važan instrument za zadržavanje klijenata i treba mu profesionalno pristupiti. Slušanje klijenata je jedna od najboljih načina da se izgradi poverenje a upitnik u kome klijenti mogu da iskažu svoje pohvale, primedbe i sugestije je važan i kao povratna informacija i kao akt poštovanja klijenta i njegovih zahteva.

Ne spaljujte mostove. Kada neki klijent odluči da vas napusti i vi više ništa ne možete da uradite po tom pitanju potrudite se da to bude prijatno iskustvo i rastanak dobrih prijatelja. Trava nikada ne bude toliko zelena kao što se u prvi mah čini i vaš klijent će se u velikom broju slučajeva razočarati sa novom uslugom jer je sada jako kritičan. Ako mu ostavite otvorena vrata svojim prijateljskim i prijatnim rastankom biće mu mnogo lakše da se vrati jer zna da će naići na odobravanje i poštovanje.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jmlrgjtc’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Napravite akcioni plan i sprovodite jednu po jednu ideju dosledno i uporno.

Zašto:

Put ka uspehu je uvek u gradnji.

Arnold Palmer[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop