7 načina za stimulaciju inicijative zaposlenih
Negujte timsku podršku
Kada se članovi tima osećaju prijatno u svom radnom prostoru, veća je verovatnoća da će se uključiti u punom kapacitetu. Oni moraju da osećaju da je njihovo radno mesto bezbedno za izražavanje novih ideja i moraju da znaju da ih najviše rukovodstvo shvata ozbiljno. Ako se plaše odmazde ili ukora, prestaće da dele svoje ideje, ili što je najgore, prestaće da uopšte razmišljaju. Članovi vašeg tima moraju da osete da ste uzbuđeni što čujete njihova mišljenja i ideje i da to visoko cenite. Morate osmisliti mesto i proceduru za podnošenje novih ideja za unapređenje procesa rada i smanjenje troškova.
Izbacite strah iz inovativne jednačine
Ako želite da zaposleni preduzmu inicijativu, budite spremni na mnogo neuspeha. Na kraju krajeva, put ka uspehu je popločan kostima neuspešnih inicijativa. Međutim, vi kao lider, morate da osnažite članove svog tima tako što ćete im staviti do znanja da je neuspeh očekivan i prihvatljiv rizik a da je svaka greška samo još jedna prilika za učenje. Vaš je posao da predvodite ljude kroz proces inovativnog razmišljanja i da ubedite ljude da nastave dalje sve dok ne uspeju. Samo treba da stvorite okruženje u kome se greške mogu ispraviti pre nego što utiču na krajnji rezultat.
Nagradite kreatore promena
Ljudima je potrebno mnogo motivacije da bi nastavili da pokušavaju i posle neuspeha, a pokazivanje zahvalnosti je siguran način da se očuva moral vaših zaposlenih. Obavezno nagradite zaposlene koji daju sve od sebe da reše izazov ili sprovedu pozitivnu promenu. Nagrada može biti bonus, promocija, razvojna prilika, ponekad samo stavljanje njihovog imena u centar pažnje može biti dovoljno. Ne samo da ćete ih motivisati da nastave dalje, već će i ostali zaposleni biti inspirisani njihovim primerom.
Efektivna komunikacija
Neefikasna komunikacija je često najveći faktor nedostatka inicijative od strane zaposlenih. Zaposleni koji osećaju da su uvek izvan pažnje lidera ili misle da ih lider ne ceni jer retko komunicira sa njima, često oklevaju da preduzmu inicijativu. Lideri treba da daju do znanja zaposlenima da je njihov rad važan i da se njihove ideje i sugestije uvažavaju. Kompanije bi trebalo da koriste komunikacione aplikacije kako bi olakšale komunikaciju između zaposlenih i najvišeg menadžmenta kako bi podstakle slobodan protok ideja.
Budite transparentni u vezi sa izazovima
Neki ljudi ne preuzimaju inicijativu samo zato što nisu sigurni gde i kako mogu da doprinesu kompaniji ili jednostavno ne znaju kroz šta kompanija prolazi. Ako ste iskreni prema svojim zaposlenima u vezi sa izazovima sa kojima se kompanija suočava, onii će biti spremniji da se napregnu i pokušaju da pronađu rešenja. Ljudima je svojstveno da žele da učestvuju u napretku i razvoju, samo treba da im postavite izazov i gledate kako ga savladavaju.
Izbacite ljude iz kancelarije
Kancelarijsko okruženje jeste deo svakodnevne rutine ali je i suprotno kreativnosti. Ohrabrite svoje zaposlene da se s vremena na vreme sastaju van svog normalnog radnog okruženja. Većina kompanija dozvoljava timovima da se sastaju van lokacije nekoliko dana, što skoro uvek rezultira boljim i kreativnijim idejama. Uobičajeno kancelarijsko okruženje može inhibirati tok ideja, posebno za introvertne ili manje glasne zaposlene, a promena scene je često ono što je potrebno da bi se nove ideje pojavile.
Stvorite prostor za eksperimentisanje
Ako želite da ljudi izađu iz svoje ljušture i razmišljaju izvan okvira, prvo im dajte prostora da to učine. Omogućite im slobodu da započnu sopstvene projekte, ponudite im resurse za rad na novim idejama, vreme, radni prostor, sredstva. Koristite čuvenu Google-ovu politiku „20% radnog vremena“ slobodno za nove ideje i projekte ili razvijte sopstvenu strategiju. Osim što se bave svojim rutinskim poslovima, zaposleni bi trebalo da budu u mogućnosti da razvijaju sopstvene inicijative.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kw1vou1w’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Čim se probudite u novom dobu i shvatite kako se stvara vrednost i bogatstvo u njemu.
Uvek je najzabavnije raditi nemoguće stvari. Volt Dizni[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]