Liderske nedoumice i odgovori

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Liderske nedoumice i odgovori ‘ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kmymr8i2′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Transformacija od menadžera do lidera[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kmymrtb4′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Komunikacija sa liderskim nedoumicama i saveti za njihovo otklanjanje u cilju transformacije menadžera-šefa u lidera tima.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kmyms28g’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što nema ništa beskorisnije od lidera u nedoumici šta da preduzme. Motiv ćete pronaći i u odgovoru na sledeća pitanja koja treba sebi da postavite:

  • Koliki procenat menadžera obučenih u liderskim veštinama imate u svojoj organizaciji?
  • Imate li jasno definisanu i komuniciranu listu vrednosti?
  • Koliko vremena procentualno posvećujete radnicima sa lošim učinkom u odnosu na rad sa najsposobnijim menadžerima?
[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kmymsje5′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Odgovori na sledeće liderske nedoumice mogu vam približiti liderski lik ka kojem svaki savremeni menadžer treba da stremi.

Da li postoje dokazi o efektivnosti liderskih treninga i pokušaja da se od menadžera napravi lider?

Teško je izmeriti ukupni efekat treninga budući da se trening fokusira na razvoj seta liderskih veština koje je nemoguće meriti istovremeno. Na primer kako možete izmeriti poboljšani nivo liderske vizije i efektivno upravljanje vremenom istovremeno. Nerealno je očekivati da ćete od dobrog menadžera dobiti dobrog lidera posle dvonedeljnog kursa, budući da se na takvom kursu mogu naučiti tek osnove liderskih veština i shvatiti koncept. Potom je potrebno  vreme, uporni pokušaji, greške i ponovni pokušaji sve dok se ne usvoji nova praksa i ponašanje. Međutim postoje indikatori koji pokazuju koliku vrednost kompanija dobija sa razvojem liderske prakse, indikatori koji nam ne ostavljaju ni trunku sumnje u vezi sa treningom menadžera u liderskim veštinama. Kompanija HAYGroup je izvršila istraživanje 1999. godine za potrebe Fortune magazina. Istraživanje je pokazalo da je korporativna kultura najuglednijih svetskih kompanija na mnogo načina slična ali da se umnogome razlikuje od kulture prosečnih kompanija. Studija je otkrila da su dominantne vrednosti najuspešnijih kompanija:

  • timski rad
  • fokus na klijente i izgradnju vrhunskog klijentinga
  • inovativnost
  • fer odnos prema zaposlenima
  • vizija i globalna pokrivenost

Ovo je gotovo spisak najvažnijih liderskih veština. U prosečnim kompanijama dominantne vrednosti su bile:

  • fokus na kreiranje budžeta
  • podrška odlukama top menadžmenata
  • minimiziranje rizika
  • fokus na proizvodnju

Ovo je spisak menadžerskih veština. Postalo je nedvosmisleno jasno da velike kompanije vode lideri dok prosečne kompanije vode menadžeri. Ako želite da vam kompanija postane značajan igrač na tržištu morate da svoje dobre menadžere pretvorite u dobre lider. Ovaj nalaz je poduprla i studija AON Consalting kompanije koja je otkrila pet razloga za visoku posvećenost zaposlenih (uočićete da su svih pet uglavnom vezani za liderske veštine):

  1. Kompanijska vizija i jasni ciljevi
  2. Personalni razvoj
  3. Mogućnost da se menjaju stari načini razmišljanja i obavljanja stvari
  4. Svakodnevno zadovoljstvo na poslu
  5. Priznanja zaposlenima i osećanje da su cenjeni

Da li je vojnički model liderstva odgovarajući za bilo koju kompaniju budući da je baziran na autoritetu i disciplini? 

Istraživanje MxcKinsey & Company je dovelo do otkrića da je jedan od najefektivnijih liderskih metoda onaj koji primenjuju američki marinci. Način na koji marinci pristupaju problemu motivacije poznat kao MVP (misija, vrednosti i ponos) se u studiji pokazao i kao veoma efektivan u poslovnom svetu. Nekoliko velikih organizacije je sledilo ovaj MVP recept sa uspehom kao što su 3M, Njujork balet, KFC… Neke druge kompanije su sledile ostale principe liderstva koje su definisali marinci sa velikim uspehom kao što su: Procesuiraj i meri (Toyota), Preduzetnički duh (BMC Software) Individualna postignuća (Perot systems) i Nagrađuj i proslavljaj (Mary Kay).

Iskoristite sledećih pet principa za razvoj svog ljudstva koje su top svetske kompanije preuzele iz priručnika za rukovođenje koji koriste marinci:

  • Investirajte čak i preterano u negovanje osnovnih vrednosti. Intenzivno se fokusirajte na bazične vrednosti koje zagovarate u svim svojim aktivnostima. Obezbedite svojim zaposlenima više od kratkog obaveštenja. Trenirajte vaše najiskusnije i najtalentovanije lidere. Jedan uzorni model može da utiče na 40 ili 50 novih zaposlenih. Takođe, nastavite da ističete vrednosti posle treninga, na primer Marriot hoteli ističu na tablama pisma klijenta koji hvale superioran korisnički servis.
  • Pripremajte svaku osobu da vodi, uključujući i supervizore prve linije. Treniranje svih menadžera za liderske uloge ima moćan efekat na podizanje morala. Istaknite snažno potrebu da i menadžeri prve linije mogu i treba da vode.
  • Naučite kada da kreirate tim a kada da stvorite grupu sa liderom na čelu. Istinski timovi su prava retkost u poslovnom svetu dok je individualan lider na čelu grupe norma. Pravi timovi najveći deo svoje motivacije dobijaju od misije i ciljeva.
  • Posvetite pažnju donjoj polovini a ne samo gornjoj polovini organizacije. Pronađite vremena da se posvetite prosečnim ili lošim radnicima. Obično je jeftinije i lakše da pokrenete zaposlene sa lošim učinkom nego da ih zamenite.

Ohrabrite samodisciplinu kao način da se pojača ponos. Zahtevajte da svako postupa sa osećanjem časti, hrabrosti i posvećenosti. Nagrađujte takvo ponašanje.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kmymtfou’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kada budete pročitali i razumeli rečenicu jednog od najvećih gurua liderstva Stivena Kavija koja sledi u nastavku.

Zašto:

Uspešan menadžment bez uspešnog liderstva

je poput pedantnog slaganja ležaljki na palubi Titanika.

Stiven Kavi[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop