Liderska SWOT analiza

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’Liderska SWOT analiza’ color=“ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ custom_font=“ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“] „Biću spreman a onda će se šansa pojaviti.“ Abraham Linkoln[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kako da efikasno sagledate svoje prednosti i svoje slabosti a potom i svoje šanse i pretnje koje vas mogu onemogućiti da uspete u poslu? Kako da na osnovu te analize napravite dobar plan za eliminaciju slabosti i pretnji a maksimizaciju talenata i mogućnosti?[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Vaše šanse da uspete u poslu i životu se povećavaju sa procentom iskorišćenja vaših talenata, potencijala i šansi koje vam se ukazuju i obrnuto. Zato je prepoznavanje talenata i mogućnosti koje stoje pred vama jedan od najvažnijih procesa na putu vašeg uspevanja.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Ljudi najčešće ne sagledavaju u potpunosti svoje prednosti nad drugima a još manje svoje slabosti. U pokušajima da prikriju svoje slabosti od drugih oni ih veoma često sakriju i od samih sebe i vremenom ih zanemare i pretvore u ozbiljne mane i najveće prepreke na putu uspeha.  U nemogućnosti da jasno vide svoje vrline i mane ljudi propuštaju da jasnije sagledaju i svoje šanse a još manje pretnje koje ih očekuju. Jedna od najboljih tehnika za realizaciju ovog strateškog zadatka jeste SWOT analiza. Za SWOT analizu (Strengths,, Weaknesses, Opportunities & Threats) je potrebno da napravite na papiru četiri polja i označite ih sa: Prednosti, Slabosti, Mogućnosti i Pretnje. Potom odgovorite na posebnom papiru na seriju pitanja i odgovore prenesite u odgovarajuća polja.

PREDNOSTI:

  • Koje prednosti imate u odnosu na druge (na primer: veštine, sertifikati, edukacija ili socijalne veze i sl)?
  • Šta radite bolje od bilo koga iz vašeg okruženja?
  • Koje lične resurse imate na raspolaganju?
  • Šta drugi (naročito vaši pretpostavljeni i kolege) vide kao vaše vrline?
  • Na koja svoja postignuća i rezultate ste posebno ponosni?
  • Koje vaše vrednosti drugi ljudi retko praktikuju?
  • Da li ste deo socijalne mreže (networka) kojoj ljudi iz vaše sredine ne pripadaju?  Ako jeste sa kojim uticajnim ljudima imate kontakte?

Razmotrite ova pitanja iz vaše perspektive i iz tačke gledišta ljudi iz vaše okoline. Napravite posebnu listu vaših karakteristika. Neke od njih će biti i vaše prednosti. Posmatrajte svoje vrline u odnosu na vaše okruženje. Ako ste dobri u matematici a ljudi oko vas su svi u tome stručni onda to nije vaša prednost na poslu nego neophodan kvalitet za obavljanje tog posla

SLABOSTI:

  • Koje zadatke izbegavate jer se ne osećate samopouzdano dok ih obavljate?
  • Šta ljudi oko vas vide kao vaše slabosti?
  • Koje su vaši najveći propusti u edukaciji i treningu veština?
  • Koje su vaše negativne radne navike? (Neorganizovanost, slaba kontrola stresa…)
  • Imate li osobina koje vas onemogućavaju da budete efikasni na poslu? Na primer ako vaš posao zahteva da se često obraćate grupama ljudi onda bi strah od javnog nastupa bio vaša velika slabost.
  • Da li vaši saradnici redovno bolje obavljaju određen poslove od vas? Koje?

MOGUĆNOSTI:

  • Koje nove tehnologije mogu da vam pomognu?
  • Da li imate u okruženju nekoga ko može da vas strateški savetuje?
  • Koje trendove (u menadžementu ili drugo) primećujete u kompaniji i kako možete da ih iskoristite?
  • Kako možete da iskoristite propuste koje vaši konkurenti na poslu prave?
  • Možete li da ponudite rešenja za eliminaciju čestih pritužbi klijenata vaše kompanije?

Možete koristiti i sledeće stvari: Networking događaje, seminare ili konferencije, nove projekte i uloge koje vas teraju da usvajate nove veštine, proširenje kompanije na nova tržišta i poznavanje drugog jezika koje može pomoći u tom procesu i sl. Analizirajte svoje prednosti i razmislite koje od njih vam otvaraju nove mogućnosti a takođe u svojim slabostima sagledajte šanse za eliminaciju.

PRETNJE:

  • Koje prepreke vas trenutno sprečavaju da se u potpunosti ispoljite na poslu?
  • Da li se neki od vaših kolega nadmeće sa vama za određeni pojekat ili poziciju?
  • Da li se vaš posao ili zahtevi na vašem radnom mestu menjaju?
  • Da li uvođenje nove tehnologije preti da ugrozi vašu poziciju?
  • Da li neka od vaši slabosti može da ugrozi vaše pozicije u budućnosti?

Ova analiza ima za cilj da vam obezbedi ključne informacije za vaš personalni razvoj, da vam ukaže na potrebe koje morate zadovoljiti i na probleme koje morate da rešavate kako biste bili uspešni na poslu. Budite krajnje obejektivni u ocenama i analizi i koristite ove rezultate da biste doneli kvalitetne strateške odluke u vezi sa svojim razvojem.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Odmah!

Zašto:

„Najbolji način da stvorite dobru budućnost je da je sami kreirate.“ 

Piter Draker

Korak u dobrom pravcu

#2 Njutnov zakon kretanja:

Sila = Masa x Ubrzanje

Pošto je sila vektor ona u sebi sadrži dva elementa: VELIČINU ili koliku količinu napora ulažete i PRAVAC ili u kom pravcu je vaš napor fokusiran. Za ubrzanje nekog posla i količina napora i njegov fokus imaju važnost.

Tajna produktivnosti nije samo u napornom radu (EFIKASNOST)

nego pre svega u radu u pravom smeru ili na pravim stvarima (EFEKTIVNOST)

Imate ograničenu snagu i vreme za rad i postignuće  i zato je važnije gde ćete svoj napor usmeriti od toga koliko napora ćete uložiti!

 [/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop