[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth]
[av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“]
[av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“]
[thumbnail]
[/av_codeblock]
[/av_one_half]
[av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth]
[av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“]
[av_heading heading=’Kako poboljšati efikasnost zaposlenih u izvršenju radnih zadataka’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jp3wdvbe’ custom_class=“ admin_preview_bg=“]
Da li primenjujete sistem menadžmenta – Upravljanje po zadacima[/av_heading]
[av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading]
[av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jp3we8lv’ custom_class=“ admin_preview_bg=“]
Opis i način primene modernog menadžerskog sistema pod nazivom Upravljanje po zadacima (Management by Objectives – MBO).[/av_textblock]
[av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading]
[av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jp3wewtn’ custom_class=“ admin_preview_bg=“]
Zato što se ovim sistemom postiže mnogo veći stepen efikasnosti u izvršenju radnih zadataka i dobijaju se kvalitetnija rešenja zaposlenih, bolji rezultati prilikom realizacije zadataka i ukupno se postiže bolja produktivnost. Utvrđeno je u brojnim istraživanjima da zaposleni rade produktivnije ako se intimno vežu za kompanijske ciljeve i dožive ih kao svoje ciljeve a ne kao radne zadatke.[/av_textblock]
[av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading]
[av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jp3wfeb5′ custom_class=“ admin_preview_bg=“]
Upravljanje po zadacima (Management by Objectives – MBO) je sistem menadžmenta u kojem je svaki radni cilj predmet zajedničkog, timskog odlučivanja zaposlenih i njihovog menadžera, u kome se progres u realizaciji periodično razmatra a nagrade se raspodeljuju na bazi tog napredovanja i postignutih rezultata. MBO sistem ne koristi ciljeve samo kao sredstvo organizacije i kontrole nego i kao sredstvo za motivaciju zaposlenih. To je ključna prednost. MBO je u primeni pokazao značajna povećanja produktivnosti u 68 od 70 ispitivanih kompanija. MBO sistema se sastoji od četiri jednostavna elementa:
- Element broj 1 – UČEŠĆE U SPECIFIKACIJI CILJA
Uključite zaposlene u proces postavljanja ciljeva. Ovo je ključan korak. Jedna od najvećih grešaka koju lideri prave je postavljanje ciljeva ZA zaposlene a ne SA zaposlenima. Ljudi hoće da daju doprinos i učestvuju u postavljanju ciljeva za koje će snositi odgovornost. Bićete iznenađeni nivoom posvećenosti poslu ukoliko uključite zaposlene u proces postavljanja ciljeva. Sam taj čin uključenja zaposlenih u proces postavljanja ciljeva njima govori da poštujete njihovu stručnost i znanje. Drugi benefit je što zaposlenima omogućavate da shvate smisao i vrednost tog posla ili da se svojim razmišljanjem probiju do tog Zašto je realizacija tog zadatka bitna za tim i kompaniju, da sami otkriju smisao tog rada što je ujedno i najvažniji motivacioni okidač za svako ljudsko biće. Nije isto kada im šef kaže ovo je bitno za kompaniju krenite da radite i kada oni sami kroz porces zajedničkog razmišljanja shvate značaj tog posla i njegovu vrednost ili urgentnost. Tako uspostavljene ciljeve tima zaposleni doživljavaju kao svoje ili intimne ciljeve i postaju „vlasnici“ tog posla a ciljeve dodeljene od strane lidera bez njihovog učešća doživljavaju kao eksterne ciljeve ili još teškog posla za iste pare. Ovo je ključna psihološka razlika koja kasnije presudno utiče na stepen motivacije i posvećenosti zaposlenih.
- Element broj 2 – UČEŠĆE U PROCESU ODLUČIVANJA
Tražite od svakog člana vašeg tima da iznese svoje mišljenje o ciljevima i svoja kreativna rešenja za efikasnije izvršenje tog posla i predloge za poboljšanje kvaliteta proizvoda ili usluge i stvaranje dodatne vrednosti koju pružate korisnicima. Svi moraju da se uključe u proces pronalaženja rešenja i da daju svoj kreativni doprinos unapređenju poslovne prakse.Tražite da se odluka o ciljevima donese konsenzusom. Naravno vi kao lider ćete nositi odgovornost za rezultat ali odluku morate doneti svi zajedno i to jednoglasno. Ukoliko ima zaposlenih koji imaju drugačiji predlog i ne slažu se treba da vodite diskusiju dok ne dođete do jedinstvenog stava. Tako sprečavate formiranje neformalnih lidera i grupa koji bi kritikovali postavljene ciljeve kada naiđu teškoće u realizaciji, a nailaze uvek. Kada svi zajedno odluče šta je najbolji način za realizaciju ne mogu da odustaju pred teškoćama i prepuštaju lideru da sam rešava probleme sa izgvovorom pa on je tako redložioo a mi smo odmah znali da to tako neće moći. Na ovaj način su svi iskazali svoje mišljenje i podigli ruku za usvajanje metoda realizacije. Time ste ih vezali za reč i za integritet ličnosti i ojačali ste njihovu upornost i izdržaj pred izazovima.
- Element broj 3 – EKSPLICITAN VREMENSKI ROK
Tražite od svakog zaposlenog da iskaže realan rok za postizanje ciljeva. Usvojite rok konsenzusom. Tako ste presekli sve buduće priče o nerealnosti lidera u pogledu rokova i preopterećenosti zaposlenih koja koči njihovu produktivnost i kreativnost.
- Element broj 4 – POVRATNA INFORMACIJA O PROGRESU I UČINKU
Desetominutni sastanci izjutra (Stand Up Meeting) na kojima se na tabli prati progres svakog pojedinca i tima u celini. Sedmični sastanci na kojima se raspravlja o progresu i iznose ideje za ubrzanje ili poboljšanje kvaliteta rada. Mail lidera svakom članu tima u kome ga obaveštava o ličnom progresu i ohrabruje da nastavi sa dobrim radom.
Ključ za uspeh u uvođenju ovog sistema rada je doslednost lidera u sprovođenju sva četiri postupna koraka ili elelmenta. Nećete odmah dobiti punu posvećenost i uključenost svih zaposlenih za ovaj načn rada ali vremeno kada zaposlnei shvate da je to nova praksa i kada osete zadovoljstvo u kreativno zajedničkom radi ili u postizanju tinmske sinergije rezultati će biti sledeći:
- Veća motivisanost zaposlenih za postizanje ciljeva
- Ispunjenje ciljeva u predviđenom roku
- Veće jedinstvo tima
- Bolja komunikacija
- Veće zadovoljstvo zaposlenih
[/av_textblock]
[av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading]
[av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jp3wgmt1′ custom_class=“ admin_preview_bg=“]
Onda kada vam budu trebali posvećeni, motivisani i kreativni članovi tima koji izvršavaju zadatke na vreme ili pre roka i podižu kvalitet rada a ne traže odmah povišicu plate.
Zašto:
Bez UČEŠĆA nema POSVEĆENOSTI.
Stiven Kavi[/av_textblock]
[av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“]
[av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“]
[/av_one_full]