Kako možete desetostruko da povećate rezultate vaše kompanije

Učenje i razvoj nikada ne iscrpljuju um.
Leonardo da Vinči

Izvršenje je uzaludno ako ne znate kako da budete efikasan lider. Mnogi osnivači i izvršni direktori se pitaju kako mogu desetostruko da povećaju rezultate svoje kompanije i pogrešno gledaju na spoljna sredstva. Pravo mesto gde se gradi vaš budući uspeh je u razvoju vaših liderskih veština. Savladajte sledeće setove liderskih veština i bićete iznenađeni koliko brzo će rezultati uslediti.

  1. Lični razvoj

Najbolji lideri su stalno fokusirani na poboljšanje i fino podešavanje svojih veština. U našem savremenom svetu, informacije su dostupnije nego ikad, ne samo kroz tradicionalne knjige, već́ i kroz audio knjige, podcaste, onlajn članke, onlajn seminare i seminare uživo. Koliko god nerealno zvučalo, lideri su pasionirani čitaoci. Voren Bafet čita dva sata svakog dana u 86-oj godini a Bil Gejts čita pet knjiga mesečno, nalaze se u pet najbogatijih ljudi sveta nekoliko decenija. Neki ljudi prevrću očima kada to čuju i izgovaraju se poput: „Nemam vremena da čitam“. Istina je, sa tim izgovorom, lični razvoj vam i nije prioritet. Kada putujete na posao ili putujete avionom, zašto ne biste slušali audio knjigu ili poslovni podkast? Čak i ako je vaše putovanje samo deset minuta u oba smera i slušate audio knjigu 20 minuta dnevno, vremenom ćete steći vredne uvide koji vam mogu pomoći da se poboljšate kao lider.

  1. Fokusirajte se na izvršenje i izbegavajte paralizu analize

Da li ste generalizovani mislilac ili ste više detaljan mislilac? Da li ste tip od „velike slike“, fokusiran na postizanje rezultata i kako da ih postignete strateški i brzo ili ste fokusirani na detalje i temeljnu analizu pre donošenja odluke i stupanja u akciju? Izgradnja uspešne organizacije zahteva obe vrste razmišljanja, ali preterano fokusiranje na detalje može dovesti do onoga što stručnjaci nazivaju „paralizom analize“. Mnogi lideri previše razmišljaju, što onemogućava njihovu sposobnost da brzo donose odluke. Predugo donošenje odluka može značajno usporiti rast kompanije i povećati troškove. Fokus lidera treba da bude u velikoj meri ponderisan na izvršenje. Pucajte prvo, nišanite kasnije. Da, greške se mogu lako napraviti sa ovim pristupom, ali ako učite iz grešaka, uvek možete ispraviti kurs. Tražite rezultate, zadržite ono što vam radi i ostavite ono što ne radi. Ljudi slede lidere koji su hrabri i donose brze odluke. Prihvatite ovu filozofiju i izmerite efekat koji ona ima na vašu kompaniju.

  1. Okružite se ljudima koje poštujete

Kaže se da je prosečan godišnji prihod pet ljudi sa kojima provodite najviše vremena jednak vašem godišnjem prihodu. Bez obzira da li je to tačno za vas ili ne, osnova da provodite više vremena sa ljudima koji su motivisani, strastveni u onome što rade i imaju pozitivan način razmišljanja će sigurno uticati na vas na pozitivan stav. Ako provodite mnogo vremena sa ljudima koji se stalno žale i koji su inertni to će negativno uticati na vaše raspoloženje i iscrpljuje vam energiju. Odlučujem da se okružim, kako lično, tako i profesionalno, ljudima koji me svakodnevno inspirišu i osvetljavaju energijom. Pozivam vas da budete svesni uticaja koji oni oko vas imaju na vaše raspoloženje, kreativnost i energiju.

  1. Napravite vašu mrežu ljudi stvaranjem smislenih odnosa

Najefikasniji način da izgradite svoju mrežu je stvaranje smislenih odnosa. Da li ste ikada bili na događaju gde vam neko priđe, brzo vas pita šta radite, popriča sa vama nekoliko minuta, a zatim vam pruži vizit kartu i ode? Danima kasnije, dobijate neželjenu, generičku e-poštu ili LinkedIn zahtev ili, što je još gore, osoba vas je uključila u svoj bilten za koji se niste prijavili. Ovo nije umrežavanje. Ovo je taktika pucanja na slepo i lova u mutnom koja verovatno neće doneti bilo kakvu značajnu vezu. Najbolji način za umrežavanje je da pažljivo slušate ljude i odvojite vreme za izgradnju smislenog odnosa. Uložite mnogo u izgradnju odnosa sa kvalitetnim ljudima. Kada ste na događaju umrežavanja, zabavi ili društvenom događaju, bolje je izgraditi dublje odnose sa manje ljudi nego imati veći broj plitkih interakcija.

  1. Zapišite svoje ciljeve i pratite napredak

Postoji velika moć́ u jasnom definisanju vaših ciljeva i praćenju vašeg napretka. Početkom svakog meseca, jasno definišete svoje ciljeve za taj mesec, pregledajte svoj učinak iz prethodnog meseca, a zatim pratite svoj napredak tokom narednih nedelja. Važno je izabrati ciljeve kojima se možete posvetiti i koji su dostižni. Takođe koristite moć odgovornosti tako što ćete formirati grupu prijatelja preduzetnika, gde ćete deliti vaše ciljeve za tekući mesec i držati jedni druge odgovornima.

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop