Kako da trenirate zaposlenog kome ste delegirali posao

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Kako da trenirate zaposlenog kome ste delegirali posao’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kojt0d5u’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Izvežbajte zaposlene da samostalno rešavaju probleme[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kojt0osa’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Primena tehnike TROV koja na najefektivniji način pomaže i lideru koji delegira posao i zaposlenom koji taj posao treba da odradi.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kojt0yi9′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] I kada pravilno delegirate posao pojaviće se trenutak naročito kod složenih poslova u kojem će zaposleni zatražiti vašu pomoć u rešavanju određenih problema ili uklanjanju prepreka na putu. Vi svakako morate da pružite pomoć zaposlenom ali je pitanje da li ćete neprestano morati da pružate takvu vrstu pomoći svakom zaposlenom kada mu delegirate posao? Priznaćete da na taj način delegiranja polako gubi smisao jer vi nastavljate da radite na tim istim poslovima.  Ovaj problem se rešava efikasnom primenom veštine treniranja ili coaching. To je veština kojom vežbate zaposlene da samostalno postavljaju ciljeve i rešavaju probleme.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kojt1g9m’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Primenom jednostavne tehnike koja nosi naziv TROV a koja ima 4 koraka Target, Realnost, Opcije, Volja možete da pomognete zaposlenom da efikasnije obavi delegirani posao.

TROV tehnika se najlakše objašnjava kroz jednostavnu metaforu – planiranje važnog putovanja.  Prvo počnite sa mapom puta: tu pomažete svom saradniku da odluči gde je tačno krenuo ili da postavi targete svog putovanja. Drugi korak je da utvrdi gde se sada tačno nalazi ili da shvati realnost svoje pozicije. Treći korak je da istraži različite opcije uz pomoć kojih će najbrže stići na odredište i četvrti korak je da se pripremi voljno za sva iskušenja i prepreke koji ga čekaju na tom putu. Sada ćemo zajedno proći sva četiri koraka kako biste razumeli način na koji možete koristiti ovu tehniku.

Korak broj 1. Postavljanje targeta ili cilja.

Najpre morate sa saradnikom da definišete cilj ili rezultat koji treba ostvariti. Pomozite saradniku da postavi detaljan, realističan i merljiv cilj sa vremenskim ograničenjem. Pošto je sama suština treniranja postavljanje pitanja kojima uključujete saradnika u materiju i navodite ga da sam pronađe rešenja postavite mu sledeća pitanja:

  • Kako ćete znati da ste postigli cilj?
  • Kako ćete znati da je problem rešen?
  • Zašto je važno da se target dostigne u roku?

Korak broj 2. Pregled Realnosti.

U ovom narednom koraku pitajte svog saradnika da opiše trenutnu realnost u vezi tog posla i njegove pozicije. Ovo je važan korak  jer često ljudi pokušavaju da reše  problem ili obave posao bez potpune svesti o startnoj poziciji. Ovo je takođe važno i za razumevanje njihove veštine, znanja i neophodnih informacija da bi se posao obavio. Nadobudan saradnik koji smatra da zna i da ima sve potrebne informacije je saradnik koji će vam, u nastavku napraviti problem. Korisna trenerska pitanja su:

  • Šta se trenutno dešava u tom poslu?
  • Šta, ko, gde, kada, koliko često…
  • Koji su efekti takvog stanja?
  • Koja znanja i veštine su vam potrebne da biste to dobro obavili?
  • Kako i kada ćete ih usvojiti?

Korak broj 3. Istražite Opcije.

Sada je vreme da prodiskutujete o alternativnim rešenjima i pristupima problemu ili prosto izvođenju tog posla. Pomozite mu da pronađe što više dobrih rešenja i prodiskutujte ih sa njim. Većinu rešenja bi trebalo da iznese saradnik ali nemojte se ustručavati da ponudite i neka svoja ako vidite da on ima problema u generisanju alternativa. Neka od tipičnih pitanja za pronalaženje opcija su:

  • Šta biste vi mogli drugačije da uradite?
  • Šta bi se desilo ukoliko biste uklonili ovu prepreku?
  • Koje dobiti ili gubici mogu da nastanu od ovih opcija?
  • Koje faktore rizika ćete koristiti da odmerite svaku opciju?

Korak broj 4. Uspostavite Voljni element.

Sada kada vaš saradnik ima jasnu ideju kako može da ostvari target treba pripremiti izvođenje najvažnijeg koraka: stavljanje u pogon njegove rešenosti i posvećenosti da se taj zadatak završi kako je predviđeno ili motivacija saradnika. Korisna pitanja su:

  • Dobro, šta ćete preduzeti i kada?
  • Šta je to što može da vas zaustavi u napredovanju??
  • Kako ćete to prevazići?
  • Hoćete li tako uspeti da ostvarite cilj?
  • Šta ćete još uraditi da biste uspeli?

Naravno ova pitanja koja sam vam naveo ne treba da vas ograničavaju u vašoj kreativnosti i dizajniranju još efektnijih pitanja. Ona su tu samo kao primer i prva pomoć. Savetujem vas da najpre isprobate TROV tehniku na problemima i izazovima koji stoje pred vama. Praktikujući je na svom primeru najbolje ćete razumeti njen značaj i efikasnost. Takođe u toku rada otkrićete korisna pitanja koja potom možete zapisati i koristiti u radu sa svojim članovima tima. Suština u dobrom izvođenju ove tehnike je u postavljanju pravih pitanja i dobrom slušanju.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kojt2lkd’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Ako brinete o vremenu koje vam je potrebno za izvođenje ove tehnike, a ne treba vam više od dvadeset do trideset minuta, možda bi trebali da sračunate sve sastanke i telefonske razgovore koje ćete imati sa saradnikom koji se upleo u probleme i ne zna kako da iz njih izađe. Dodajte tome i loše odrađen posao i sve posledice toga pa će vam se ovo vreme učiniti kao nagrada i sjajna investicija a ne trošak koji ne možete da priuštite sebi.

Zašto:

Čovek koji ide sam može odmah da krene.

Ali onaj koji putuje sa drugima mora sačekati da se oni spreme.

Henri Dejvid Toro[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop