Kako da merite kvalitet svog korisničkog servisa
- Proveravajte ponudu i tražnju.
Možda najlakši način da proverite kvalitet servisa jeste da merite prodaju. Jednostavno, ako su vaši korisnici zadovoljni oni će kupovati još vaših proizvoda. A ako su prezadovoljni oni će vas preporučivati prijateljima i rodbini. 85% prodaja u svetu se dogodi preporukom od usta do usta a danas preko društvenih mreža. Velike su šanse da je rast ili pad vaše prodaje uzrokovan dobrim delom i kvalitetom vaše usluge i stepenom zadovoljstva vaših korisnika. Naravno prodajni rezultati su uslovljeni brojnim faktorima od ekonomske klime u društvu, preko sezonskih prodajnih ciklusa, perioda diskontne prodaje i sl. Ovaj merni instrument je zato mnogo efektivniji ukoliko se kombinuje sa ostalim alatkama.
- Pitajte jednostavno vaše korisnike.
Možda najefektivniji i svakako najlakši način je da pitate korisnike koliko su zadovoljni vašom uslugom. Ovo se radi na više neformalnih načina i mesta. Kada dođu u vaše prodajne objekte ponudite im knjigu utisaka a periodično i upitnik o korisničkom zadovoljstvu, pošaljite im mejl sa istim upitnikom i zamolite za ocenu, napravite telefonsku analizu zadovoljstva, postavite na svoj web sajtu redovnu listu za ocenjivanje kvaliteta usluge i formular za davanje primedbi.
- Angažujte agenciju za istraživanje – Skriveni korisnik (Mistery Shopping).
Najobjektivniju i naprecizniju ocenu će vam ipak dati profesionalna organizacija koja se bavi istraživanjem vaših usluga u ulozi Skrivenog korisnika. Osobe koje posećuju vaše prodajne objekte ili vas kontaktiraju telefonom i mejlom će izvršiti procenu upoređenjem vaše prakse sa najboljom praksom korisničkog servisa. Često su ta istraživanja dokumentovana sa audio, video i pisanim dokazima o kvalitetu vaše uobičajene prakse. Top menadžment većine kompanija doživi pravi šok kada sagleda način na koji zaposleni na prvoj liniji kontakta sa korisnicima obavljaju posao.
- Vodite evidenciju korisničkih primedbi.
Pojedine kompanije koriste samo ovaj instrument za merenje svog servisa. Pretpostavljaju da smanjenje broja pritužbi znači i povećanje kvaliteta servisa. Ovo je ponekad tačno ali najčešće ne daje pravu sliku jer se najveći broj nezadovoljnih korisnika uopšte ne obrati vama sa pritužbom nego se samo okrene i ode kod konkurencije. Dobro je meriti broj pritužbi i postaviti ciljeve za smanjenje tog broja ali ne treba se zavaravati samo sa tim parametrom.
- Otkrijte slabosti u vašem poslovanje.
Redovnim merenjem svih efekata korisničkog servisa bićete u prilici da identifikujete sve slabosti u vašim porocedurama i ne samo onima koje se tiču usluge. Korisnici mogu da budu iznervirani dužinom čekanja na pomoć pri kupovini ali mogu da budu nezadovoljni i čestim nedostatkom nekog vašeg proizvoda u magacinu i radnjama. Mogu da se naljute zbog neljubaznosti ili ravnodušnosti prodavca ali isto tako mogu da budu nezadovoljni pakovanjem, vremenom isporuke i sl. Merenje korisničkog servisa i povatna informacija od korisnika mogu da vam ukažu na slabosti u procedurama i sistemima koje možete potom brzo otkloniti.
- Proveravajte kvalitet servisa vaših konkurenata.
Ako hoćete da znate koliko ste stvarno dobri u korisničkom servisu proverite svoju konkurenciju. Neka vaši zaposleni budu skriveni korisnici u njihovim prodajnim objektima i na netu i neka procene njihov servis. Neka osete kako su tretirani i neka prenesu svoje utiske. Pričajte i sa vašim korisnicima koji su imali iskustvo sa vašom konkurencijom, oni će vam najpre reći šta radite bolje a gde ste u zaostatku. Uradite klasičan benchmarking ili upoređenje sa najboljom praksom u vašoj grani industruije i napravite akcioni plan za postizanje vrhunskog korisničkog servisa, isplatiće vam se dugoročno.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-k300lb49′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kad vas napuste svi korisnici vi tada krenite da merite, što da ne; ionako će svet jednom propasti, zar ne?
Zašto:
Ono što se meri to se i uradi.
Menadžerska mantra[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]