Kako da efikasno delegirate posao i dobijete više vremena a manje problema
Pravila i saveti za efikasno delegiranje
ŠTA
Pravila i saveti za uspešno delegiranje posla saradnicima.
ZAŠTO
Zato što se pravilno delegirani poslovi ne vraćaju nazad lideru opterećeni sa gomilom problema. Zato što pravilno delegirani poslovi postižu svoju svrhu, osvajanje dodatnog vremena za lidere da se bave strateškim poslovima.
KAKO
Primenjujte sledećih sedam koraka i postaćete rukovodilac koji najefikasnije delegira poslove svojim ljudima.
Korak 1. Objasnite opšti cilj, svrhu i dobrobit od ispunjenja tog zadatka.
Kada zaposleni razume ciljeve i svrhu svog rada a naročito kada zna kakvu to dobrobit donosi vašem timu i organizaciju radiće posvećenije i motivisanije. Ljudi se motivišu idejom koja je viša od njih samih a koja njihovom radu daje viši smisao.
Korak 2. Istaknite očekivane rezultate
Svrha ovog koraka je da omogući da vi i zaposleni posmatrate istim očima krajnji rezultat i dogovorite se tačno kada se može smatrati da je rezultat postignut.
Korak 3. Opišite posao
Svrha ovog koraka je da se nedovoljno iskusnom zaposlenom objasni kako da efikasno obavi taj posao. Iskusnijim zaposlenima dopustite da sami odluče kako će ga obaviti. Možda znaju bolji način da se posao završi.
Korak 4. Prodiskutujte i definišite pitanje resursa
Da bi efikasno obavili posao zaposleni moraju znati koji su im resursi na raspolaganju a koji nisu.
Korak 5. Potvrdite razumevanje, Obezbedite posvećenost
Zatražite od zaposlenog da svojim rečima iskaže ono što se od njega očekuje. Prvo to je najbrži način da uključite zaposlenog u taj posao. Drugo, dobićete potvrdu da li je zaposleni razumeo šta se od njega tačno očekuje.
Korak 6. Tražite ideje
Jedan od najboljih načina da zainteresujete i motivišete zaposlenog je da tražite njegovo mišljenje i rešenja. Kada imaju mogućnost da iskažu svoje mišljenje i predlože ideje zaposleni pokazuju više odgovornosti i motivacije za ispunjenje posla.
Korak 7. Ustanovite plan za praćenje aktivnosti
Napravite raspored kada zaposleni treba da vam podnese izveštaj o napredovanju i držite se tog rasporeda. Obično je to posle 30% i posle 70% vremena koje je određeno za ispunjenje.
KADA
Podsetite se još jednom svih benefita koje vam primena ovih saveta i pravila donose i odmah ćete znati kada treba da ih primenite. Prvo povećaćete efikasnost izvršenja zadataka i rezultata vašeg tima, drugo nećete morati ponovo da radite posao koji ste delegirali zajedno sa zaposlenim, treće zaposleni će brže naučiti da obavlja taj posao i vi ćete dobiti više vremena i manje problema u svom poslu, dakle ostvarivaćete bolje rezultate sa manje stresa.
Zašto:
Motivacija je umetnost navođenja ljudi da rade ono što vi želite da rade jer oni to žele.
Dvajt Ajzenhauer