Jeste li majstor brze naplate računa?
a većina ne plaća na vreme. Kako da rešite ovaj problem a da se „ne rešite“ klijenata?[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Šest bazičnih saveta koji mogu da vam pomognu da značajno ubrzate naplatu računa i održite redovan i zdrav protok keša.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što je prava umetnost danas privoleti vaše klijente da vam plaćaju na vreme. Zato što posao nije završen kada ste isporučili uslugu i račun on tada tek počinje ili kako ruska izreka kaže: „Posao je završen tek kada je novac u džepu.“ Zato što posotoji način da izbegnete frustraciju koju zakasnela plaćanja izazivaju naročito kada očekujete i računate na taj priliv a imate i obećanje klijenta da će vam platiti na vreme. Situacija se usložnjava činjenicom što su to klijenti sa kojima želite da imate dobre odnose i dugoročnu saradnju. Evo nekoliko bazičnih saveta kako da rešite ovu složenu poslovnu situaciju.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“]
- Postavite očekivanja u vezi plaćanja ranije i pošaljite „nežan“ podsetnik.
Od samog početka infrmišite klijenta na profesionalana način o njegovim obavezama prema vama i dogovorenim rokovima isplate. Nemojte im dati razloga za konfuziju ili izgovor da vam ne plate na vreme. Neka im bude kristalno jasno koliko treba da vam plate i kada. Tako ste odmah stali u njihov red za planiranje plaćanja i izbegavate sva iznenađenja. Takođe, pametan potez je slanje „nežnog“ podsetnika par dana pre roka za plaćanje u kojem ih još jednom podsećate na obavezu prema vama. Možda je ugovor potpisan pre izvesnog vremena i posao se odvija bez problema i oni mogu da izgube iz vida koliko i kada treba d avam se plati. Nemojte da dozvolite da loša komunikacija stvori utisak kod klijenta da ste spremni da isporučite uslugu ili robu a da vam se ne plati na vreme. Posle je teško ispraviti taj pogrešan utisak. Cilj je da budete direktni, dosledni i ljubazno profesionalni od početka.
- Propratite račun sa pozivom ili mailom.
Nemojte da se ustručavate da pojačate komunikaciju odmah pošto ste poslali račun. Shvatite da su vaši klijenti prezauzeti baš kao i vi i da ne mogu da posvećuju pažnju svakoj informaciji koju dobiju na poslu nego samo onim koje su im podvučene kao važne. Pa podvicute važnost vašeg plaćanja dodatnom komunikacijom. Pozovite klijenta na telefon i ljubazno ga zamolite da vam plati na vreme jer ste računali na taj novac i imate svoje obaveze plaćanja. Napravite listu podsetnika u svom planeru da vam signalizira posle par dana od slanja računa obavezu da se javite klijentu i podsetite ga na sebe. Pratite povremeno račun sa pozivima i mailovima odgovornom licu sve dok se ne izvrši plaćanje. Nemojte da propustite priliku da tražite plaćanje unapred jednog dela i celog računa navedite to kao deo vaše poslovne prakse koji uvažavaju svi vaši klijenti. Ima firmi koje žele da unapred plate deo usluge da bi dobili kvalitet.
- Ponudite male podsticaje za brzo plaćanje.
Kada ponudite klijentima podsticaje za brzo plaćanje to će svakako ubrzati proces i izgraditi lojalnost kod klijenta. Klijenti znaju da treba da plate u nekom trenutku a ako dobiju podsticaje i pogodnosti velike su šanse da će se odlučiti da plate ranije. Mali popusti za avansno plaćanje, kompanijski vaučer sa značajnim popustima na druge usluge i proizvode, besplatnu nedelju servisa i sl. Pored ubrzanja plaćanja na ovaj način stičete i lojalne klijente.
- Pošaljite račun pravoj osobi.
Kada se radi o velikim kompanijama ključna stvar je da pošaljete račun pravoj osobi koja može da utiče da se račun plati na vreme. Morate da ostvarite kontakt sa osobom koja može i hoće da pozove službu finansija i pita za stanje vašeg računa. Teško je probiti se do službenika u finansijama i dobiti informaciju a još teže na njih uticati jer nisu sa vama imali psolovni odnos. Zato račun uvek šaljite osobi sa kojom ste obavili posao i to po mogućstvu onoj koja je na što višoj poziciji u kompaniji i može da izvrši utcaj na ubrzanje plaćanja. Važno je da obećanje o plaćanju dobijete od osobe od uticaja u kompaniji.
- Uspostavite lični kontakt sa klijentom
Dobri odnosi sa klijentom, sa nekim od uticajnih menadžera svakako može da ubrza naplatu. Ljudi će pre da učine napor da se usluži klijent s akojim imaju dobar ljudski odnos nego neko sa kim se samo površno poznaju preko posla. Takođe ljudi osećaju veću nelagodnost ukoliko ne plate nekom ko im je simpatičan i sa kojim imaju drugarski odnos nego jedva poznatim klijentima.
- Vodite računa o malim stvarima
Đavo se krije u malom stvarima pa tako i greške koje pravite u nekim sitnicama mogu da vas koštaju kašnjenja u naplati potraživanja. Na primer vreme dana u kojem šaljete račun, vizuelni izgled računa i sam sadržaj mogu da budu faktor u vašu korist ili protiv vas. Jasni i koncizni računi koji se vizuelno ističu i imaju opis onoga što se plaća i na osnovu kog ugovora imaju mnogo veću šansu da budu plaćenmi na vreme od neurednih i neuglednih računa sa nedovoljnim podacima. Čitav proces plaćanja se usporava ako imate i najmanje greške na računu jer će vas finansijska služba klijenta o tome obavestiti tek kada ih pozovete da pitate zašto vam još uvek nije plaćen račun a tada on mora da prođe čitavu proceduru potpisivanja dok opet ne dođe na red u likividaciju. Pažljivo pregledajte svaki račun pre nego ga pošaljete.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Napravite akcioni plan za primenu svih šest saveta za unapređenje procesa naplate potraživanja. Proverite savete prilikom narednih fakturisanja i naplate. Ako se u praksi potvrdi brža i redovnija naplata uvedite ova pravila u svoju stalnu praksu.
Zašto:
Najbolja priprema za sutra je da se današnji posao obavi na izuzetan način.
Ser Vilijam Osler[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]