8 načina da vaš StartUp uspešno ovlada prodajom i rastom
Učite se na greškama neuspešnih i koračajte tragovima uspešnih
ŠTA
Osam principa za uspešno utemeljenje i rast vašeg StartUp-a.
ZAŠTO
Zato što je početak StartUp putovanja kao odapinjanje strele u mrklom mraku: niste uopšte sigurni gde je tačno meta, na koji način i da li će uopšte pogoditi metu. Zato što je neizvesnost jedan od najvećih izazova sa kojima se preduzetnici suočavaju. Jednostavno nije lako odrediti u kom pravcu se kreću tržišne sile, naročito želje kupaca i tehnološke inovacije. To je razlog što se nažalost mnogi Startup-ovi ugase pre nego su dobili šansu da porastu. Međutim, možete u velikoj meri povećati šanse za uspeh sa adekvatnim planiranjem, usvajanjem nekih relevantnih praksi i izbegavanjem grešaka koje su neuspešni preduzetnici pravili u prošlosti.
KAKO
Evo nekoliko ključnih saveta koji vam mogu pomoći.
- Izgradite jasnu viziju poslovanja
Bez lucidne i transparentne vizije, preduzeća se neće održati niti rasti. Zato je najvažnije imati detaljne ciljeve vaše organizacije. Odličan rani korak je pisanje izjave o viziji koja opisuje njene dugoročne i kratkoročne ciljeve, kao i svrhu. Ovo deluje kao strateški plan za uspeh i biće kompas u teškim vremenima — daće vam jasnoću u vezi sa svakom odlukom od monetizacije do skaliranja.
- Planirajte radne operacije u skladu sa finansijama
Rad bez planova ne samo da smanjuje produktivnost, nego ako niste pažljivi, mogli biste se vratiti na početak (ili se nikada ne pomeriti od početka). Dakle, razmislite o tome šta je pred vama svakog dana u smislu broja zadataka i njihovog prioriteta i napravite čvrst plan realizacije. U StartUp-u takođe postoji pristojna šansa da će novac biti ograničen i da ćete morati da radite efikasno i sa manje resursa. Takođe će vam trebati sredstva za održavanje operacija u svakom trenutku, naravno, tako da je dvostruko kritično imati budžet kako se napredak ne bi ometao zbog nedostatka planiranja.
- Držite fokus na izvršenju
Ova magična reč predstavlja temeljni i najkritičniji aspekt koji će odrediti vaš uspeh. Efikasno izvršenje, zajedno sa iskusnim timom, pomoći će vam da idete u pravom smeru. Pravilna implementacija planova i strategija može promeniti vašu poziciju na tržištu. Nije uvek dobra ideja ono što će povećati vaše poslovanje; ponekad čak ni jedinstvene ideje ne zažive u stvarnom svetu, ali efikasno izvršenje može da napravi razliku i da vam pomogne da se izdvojite iz gomile.
- Držite klijente na prvom mestu
Kupci su odlučujući aspekt svake kompanije. Ako nisu zadovoljni onim što isporučujete, šanse da vam se vrate ili vas preporuče biće male. Zbog toga je od suštinskog značaja da budu zadovoljni bilo kojim proizvodom ili uslugom. U tom cilju, važno je da periodično sprovodite ankete kako biste prikupili informacije o njihovim potrebama i očekivanjima i u skladu s tim modifikovali svoje poslovanje. Ovo bi u početku moglo izgledati kao velika investicija, ali će dugoročno biti vredno truda. Ali zapamtite da ne preterate sa zahtevima kupaca. Kada preduzeće počne da se povećava, a vi menjate svoje poslovanje sa svakim zahtevom, to vas vremenom može dovesti do grešaka u kvalitetu i rokovima isporuke. Bolje je proizvoditi u skladu sa svojim kapacitetima i truditi se da taj tempo uravnotežite sa zadovoljstvom kupaca.
- Ne skalirajte prebrzo
Skaliranje znači postavljanje pozornice da se omogući i podrži rast u kompaniji – da se podstakne sposobnost širenja bez smetnji a naročito bez prevelikih troškova. Međutim, veliki broj preduzetnika podlegne iskušenju da prerano počne da širi posao, što često može dovesti do ozbiljnog pada rezultata. Pre nego što pokušate da to uradite, od vitalnog je značaja da dobro proučite i identifikujete tržište proizvoda i ciljnu bazu kupaca. Ako počnete da prodajete bez ikakvog plana ili strategije u vezi sa akcijama, osobljem, fondovima, tehnologijom… posao možda neće biti profitabilan.
- Brzo se prilagođavajte promenama
Da biste oblikovali jedinstvenu prodajnu ponudu (JPP) svog proizvoda, morate da budete agilni — da se brzo prilagođavate promenama, uključujući tehnologiju koja se razvija. Ako ovo radite dosledno, to će takođe dovesti do uštede troškova i povećane produktivnosti. Ali prepoznavanje tržišnih promena nije dovoljno; implementacija je takođe važna. Da biste ostali na čelu trke i omogućili da se vaš proizvod razlikuje od ostalih, držite na oku tržište, konkurente i ekonomiju i reagujte proaktivno.
- Naučite da prihvatite povratne informacije
Bilo da su pozitivne ili negativne, povratne informacije pokazuju šta kupci očekuju od vas i pomažu vam da donesete ispravne odluke, uključujući načine za poboljšanje. Kupci imaju more opcija za izbor. Čak i ako pravite proizvod na osnovu posebnog, stručnog znanja, njihovo mišljenje je bitno, a vaša je odgovornost da im date razlog da ostanu uz vas. Vrednovanje povratnih informacija klijenata povećava stopu zadovoljstva i pomaže u izgradnji lojalnosti.
- Ostanite društveno aktivni
Prednosti društvenog angažovanja, uključujući izgradnju mreža u vašoj industriji, su brojne. Prvo, to pomaže privlačenju potencijalnih investitora. Izgradnja jake mreže na društvenim medijima i stvaranje svesti o vašem brendu se dopada i kupcima i investitorima i pomaže vam da ih držite blizu vas, što će vam pomoći da stvorite održivo preduzeće. Promovisanje vašeg brenda na internetu izlaže vas široj publici i daje vam priliku da steknete njihovo poverenje. To vam takođe omogućava da objektivno procenite i vrednujete svoj posao, što će vam pomoći da steknete više kupaca i ostvarite veći prihod.
Biće mnogo trzavica i izazova na vašem putu pokretanja novog posla i povremeno ćete verovatno imati želju da odustanete. Setite se u tim trenucima da je rizik sastavni deo puta ka uspehu bilo čime da se bavite a naročito preduzetništvom. Važno je da izgradite tvrdu osobu koja može da se nosi sa tim izazovima i gura napred učeći se na greškama i stvarajući veliki broj rešenja. Izreka kaže: Najuspešniji ljudi su oni koji se ne predaju i mogu da stvore najveći broj alternativnih rešenja.
KADA
Pre nego počnete avanturu ili na samom njenom početku.
Zašto:
Nemojte da vrednujete dane po žetvi koju ste ubrali, nego po semenu koje ste posejali.
Robert Luis Stivenson