Kako da povećate efikasnost upravljanja
Izbegnite univerzalno pogrešne načine upravljanja
ŠTA
Kako da primenite deset zlatnih pravila efikasnog upravljanja.
ZAŠTO
Čak i ako naziv vašeg radnog mesta ne uključuje „menadžer“, postoji velika šansa da ćete morati da se nosite sa nekom menadžerskom dužnosti negde u svojoj karijeri. I, kao preduzetnik, vi ste već́ menadžer, jer skoro svaka vaša odgovornost ima neki element upravljanja. Ukratko, vaši zaposleni su ti koji ostvaruju vašu viziju, a vaš posao je da se pobrinete da to rade efikasno.
KAKO
Ali biti efikasan menadžer znači više od toga da naterate svoje zaposlene da rade više – ili efikasnije. Prisiljavanje zaposlenih da rade na određeni način može izazvati negodovanje, čak i nelojalnost, dok previše mekan može dovesti do loših navika, lenjosti ili dosade. Ne postoji „pravi“ stil upravljanja, jer će svaki zaposleni i kompanija imati individualnu perspektivu.
Ali postoje neki univerzalno „pogrešni“ načini upravljanja. Izbegnite ih tako što ćete pratiti ovih 10 „zlatnih“ pravila efikasnog upravljanja:
- Budite dosledni.
Ovo je prvo pravilo jer važi za većinu ostalih. Pre nego što vaš pristup menadžmentu bude efikasan, on mora biti dosledan. Morate nagraditi ista ponašanja svaki put kada se pojave, obeshrabriti ista ponašanja kada se pojave i tretirati svakog člana vašeg tima sa jednakim, ujednačenim stavom.
- Fokusirajte se na jasnoću, tačnost i temeljnost u komunikaciji.
Način na koji komunicirate sa svojim timom može da diktira vaš konačni uspeh. Kada prenosite uputstva, vodite sastanke ili samo delite zadatke, težite jasnoći, tačnosti i temeljnosti vaše komunikacije. Ovo važi za bilo koji drugi medij, bilo da to znači ličnu komunikaciju, e-poštu ili telefonski poziv. Jasnoća, tačnost i temeljnost su najbolji način da se izbegne pogrešna komunikacija i da vaš tim ostane na istoj strani.
- Postavite cilj da radite kao tim.
Ako želite da članovi vašeg tima rade zajedno dajte im da rade nešto zajedno. Postavljanje ciljeva samo za odeljenje ili jednog pojedinca stvara ograničen mentalitet i prisiljava članove tima da ostanu izolovani. Umesto toga, dajte zaposlenima jedinstven fokus i svrhu, da ih inspirišete zajedno.
- Javno nagradite i priznajte naporan rad.
Kada član vašeg tima uradi nešto izuzetno, nagradite ga – bonusom, malim peharom ili čak samo glasovnim priznanjem. Uradite ovo pred grupom; to će učiniti da se primalac oseća dobro i pokazati ostatku tima da je naporan rad nagrađen. Jedino upozorenje se odnosi na prvo pravilo: Budite dosledni u svojim nagradama kako ne biste favorizovali jedne a oštetili druge zaposlene.
- Budite primer.
Kao menadžer i lider, trebalo bi da date primer u pogledu svog ponašanja. Ako ne dolazite tačno na vreme, vaš tim će biti manje tačan. Ako lako izgubite strpljenje, drugi se neće truditi da drže svoje emocije pod kontrolom. Trudite se da budete svoj ideal savršenog radnika, posebno pred timom.
- Nikada ne koristite manir ‘jedna veličina-za sve’.
Vaš tim se sastoji od pojedinaca sa jedinstvenim preferencijama, snagama, slabostima i idejama. Nikada nemojte koristiti potpuno isti pristup da biste ih sve motivisali, ohrabrili ili oblikovali. Fokusirajte se na pojedince i prilagodite svoj pristup svakom od njih.
- Budite što je moguće transparentniji.
Transparentnost pokazuje vaš integritet kao lidera i gradi poverenje među pojedinim članovima vašeg tima. Ako lažete o nečemu ili prećutkujete informacije ugrozićete odnose sa drugima i poštovanje koje uživate kao lider.
- Podstičite sva mišljenja i ideje.
Što više ljudi aktivno učestvuje u diskusijama i pokušava da poboljša organizaciju, to bolje. Nikada nemojte koriti člana tima što je izrazio svoje mišljenje s poštovanjem – čak i ako je u suprotnosti sa vašom originalnom vizijom ili nije dobro osmišljeno. Omalovažavanje nekoga zbog izražavanja mišljenja stvara ogorčenost i obeshrabruje ljude da iznesu svoje ideje.
- Pomozite ljudima da uživaju u poslu.
Ne treba vam stol za bilijar ili ukidanje kodeksa oblačenja da bi posao bio zabavan. Radni dan možete učiniti prijatnijim sa takvim novim elementima kao što su izlasci za ručak iznenađenja, posebna soba za odmor ili čak samo neobavezni razgovori sa svojim radnicima. Omogućite svojim ljudima da uživaju u dolasku na posao i oni će učiniti sve što mogu za vas.
- Slušajte i postavljajte pitanja.
Ako se neko ne slaže sa vašim stilom upravljanja ili mu se ne sviđa smer kompanije, nemojte tu osobu ućutkati. Slušajte i postavite pitanja celom timu: Šta mislite o ovome? Ovaj otvoreni dijalog olakšava proaktivno identifikovanje problema i zajednički rad na stvaranju obostrano korisnog okruženja. Takođe će učiniti da se vaši zaposleni osećaju cenjeno i priznato.
Ova pravila i principi nisu strogi priručnik za upravljanje nego okviri i prostor za vaš jedinstveni stil rada sa ljudima u kojem ćete izgraditi svoj menadžerski i liderski „brend“.
KADA
Ako planirate da uspevate u poslu onda je efikasnost i efektivnost upravljanja na prvom mestu, znači zapišite ovih deset zlatnih pravila na karticu i držite je uz sebe svakog dana i proveravajte svoje ponašanje i stil rada.
Zašto:
Talenat može da dobije utakmicu, ali timski rad i inteligencija dobijaju šampionat.
Majkl Džordan