7 rečenica koje ne treba da kažete zaposlenima

Što više ljudi razvijate to je veći obim vaših snova. Džon Maksvel

 

Kada upravljate zaposlenima, ponekad je vaše strpljenje testirano nedostatkom motivacije, otporom prema onome što tražite ili jednim ili više „problematičnih“ radnika. I samo zato što ste šef ne znači da ste savršeni. Ponekad svi kažemo stvari zbog kojih kasnije žalimo. Ali, za razliku od prosečnog radnika, šef je dužan da zadrži prisebnost, nivo komunikacije i dostojanstvo kada je u pitanju verbalna komunikacija. Nemate luksuz da kažete nešto neprimereno kada ste frustrirani. Poslednja stvar koju želite je da vaši verbalni pogrešni koraci demotivišu vaše osoblje i uzrokuju još veće probleme vašoj organizaciji.

Evo sedam fraza koje treba posebno izbegavati, naročito u napetim situacijama. Trenutni reaktivni komentar može naneti štetu reputaciji i uništiti svako poverenje koje vaši zaposleni imaju u vas, a može potrajati ceo život pre nego se to popravi.

„Ja sam šef. Uradi kako ja kažem.“ Ovde smo svi odrasli. Ne možete očekivati da će vaši zaposleni prihvatiti vaše licemerje u pogledu standarda. Ako postavljate drugačije standarde za svoje zaposlene od onih za sebe, ne možete očekivati da će poštovati ono što od njih tražite.

Srećan si što imaš posao.“ Ako se tako osećate prema nekom od svojih zaposlenih, onda ste možda baš vi srećni što imate posao. Niko ne radi dobro u okruženju u kojem se oseća kao da je na neki način dužan svom poslodavcu. Ako ne funkcionišete sa određenim zaposlenim, budite profesionalac i bavite se tim problemom. Pronađite način da to ispravite ili se odmah rastanite od tog zaposlenog. Stav koji sugeriše da vaš član tima treba da „ljubi vašu ruku” je nezreo i dokaz je da vam nedostaju liderske veštine.

„Ako vam se ne sviđa, naći ću nekoga kome će se to sviđati“ Kao lider, vi donosite većinu odluka i nosite najveću odgovornost, ali to vam ne daje dozvolu da budete osion. Svako sebe može nazvati menadžerom ili šefom, ali dobar lider će koristiti liderske veštine da motiviše zaposlene i postiže rezultate. Pretnje zaposlenima da će izgubiti posao, kao način da ih naterate da rade ono što vi želite, nije održivo. Naravno, oni u početku mogu da se povinuju šefovskom autoritetu i urade ono što zahtevate, ali će na kraju postati demotivisani i neće biti voljni da urade više od minimalnog da bi preživeli. I to ako pre toga ne odustanu.

„Zašto si ti jedini koji ima problem sa ovim?“ Ako govorimo o zaposlenom koji je uvek protivan svemu ili koji ima problema sa radnim učinkom, odmah se sa tim problemom pozabavite. Ako govorimo o zaposlenom koji je relativno kooperativan ali koji vam zadaje teškoće u određenoj situaciji, onda je možda problem u tome što niste voljni da saslušate njegove probleme ili alternativne ideje. Ili možda samo ima loš dan. Šta god da je problem, nemojte pretpostavljati da je tvrdoglav bez razloga i definitivno nemojte postavljati gornje pitanje. Nikada ne upoređujte zaposlene. To je kao da poredite svoju decu – takođe loša ideja.

Nemam vremena za ovo.“ Jesi li ozbiljan? Ti si ŠEF. Vaš je posao da odvojite vreme. Umesto da potpuno odbijete zahtev vašeg zaposlenog za vašim vremenom, rezervišite nekoliko minuta u bliskoj budućnosti i posvetiti zaposlenom svoju nepodeljenu pažnju.

„Nemaš pojma pod kakvim sam ja stresom.“ Svako ima svoj stres i svakome je taj stres težak. Samo zato što ste odlučili da je vaš stres veći od svih drugih, ne znači da jeste i ne daje vam pravo da poništavate tuđa opterećenja i zabrinutosti.

„Vidiš li moje ime na tim vratima?“ Da, pa šta? Istina je da ste možda izgradili ovaj posao iz temelja ili da ste uložili svoj novac i vreme da ovo preduzeće učinite onim što je danas. Ali vi niste Bog i bacanje vaše funkcije i važnosti zaposlenom u lice  nije produktivan način da naterate zaposlenog da bezpogovorno rade to što vi naredite. Podsetite se uvek činjenice da ćete bez vaših zaposlenih vi sami morati da uslužujete svoje klijente i zadovoljne i nezadovoljne.

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop