Tri važna benefita od korišćenja veštačke inteligencije u biznisu

Revolucionarna transformacija svih industrija je u toku

ŠTA
Koristi od upotrebe veštačke inteligencije za održivi razvoj kompanija.

ZAŠTO
Zato što je malo tehnoloških trendova koji su transformisali poslovni svet tako brzo kao veštačka inteligencija (Artificial Inteligence – AI). Ova tehnologija može da simulira ljudsku inteligenciju za prepoznavanje govora, donošenje odluka i rešavanje složenih problema. Njena sposobnost da sve ovo uradi sa skoro trenutnim rezultatima brzo ju je učinila jednim od najpopularnijih alata u poslovnom svetu. Više od polovine zaposlenih je koristi svakodnevno, a oko 68% njih bi volelo da je njihova organizacija koristi više. Primene veštačke inteligencije na radnom mestu su ogromne i teško ih je sve pobrojati a svakim danom se otkrivaju novi načini za njeno korišćenje u biznisu. Ipak, ključno je za svakog zaposlenog da razumeju prednosti veštačke inteligencije u sve digitalnijem svetu.

KAKO
Evo tri načina na koje veštačka inteligencija nudi mogućnosti bez presedana za održivi rast i inovacije vaše organizacije u svetu konkurencije.

#1. Poboljšano donošenje odluka
Liderske odluke mogu uticati na vašu organizaciju i njenu sposobnost da uspešno postigne svoje ciljeve. Veliki broj podataka i informacija koje sakuplja vaša organizacija kroz svakodnevne aktivnosti pružaju mogućnost liderima da steknu uvid koji im je potreban za donošenje ključnih odluka. Ali u eri informacija kada taj resurs neprestano raste sve je teže liderima da ga obrađuju i steknu ispravan uvid u situaciju i moguća rešenja. Bez pomoći veštačke inteligencije, rizikujete da donesete pogrešne zaključke iz svojih podataka. AI pruža napredne alate i tehnike za automatizaciju analize podataka i generisanje uvida. AI algoritmi mogu da čiste, organizuju, strukturiraju i obrađuju ogromne količine podataka velikom brzinom, identifikujući obrasce i trendove koje bi ljudima bilo teško da razaznaju. Neki primeri kako je veštačka inteligencija pomogla organizacijama da donesu uticajne odluke zasnovane na podacima uključuju:

  • Prodavci na malo koriste veštačku inteligenciju i ogroman broj dnevno izmenljivih podataka za održavanje odgovarajućih zaliha
  • Internet prodavci prodaju više proizvoda prezentujući kupcima dodatne artikle koje im predlaže veštačka inteligencija

Moć veštačke inteligencije da pruži uvid u vaše podatke omogućiće vašoj organizaciji da donosi odluke zasnovane na podacima koje će vam pomoći da ostvarite svoje ciljeve.

#2. Ušteda troškova i optimizacija resursa
Prvi razlog zašto bi vaša organizacija trebalo da integriše veštačku inteligenciju u svoje tokove posla je taj što smanjuje operativne troškove kada se pravilno primeni. Uz pravilnu implementaciju, AI može da obezbedi organizacijama značajne uštede troškova i optimizaciju resursa automatizacijom svakodnevnih zadataka, pojednostavljivanjem procesa i pružanjem uvida u potencijalna područja poboljšanja. produktivnosti. Postoji mnogo primera kako veštačka inteligencija može da smanji operativne troškove, uključujući:

  • Korišćenje robota vođenih veštačkom inteligencijom za biranje i pakovanje porudžbina u skladištima radi pripreme za otpremu, smanjuje troškove rada.
  • Implementacija „chatbot-ova“ za rešavanje osnovnih pitanja o korisničkoj službi, omogućava ljudskim agentima da se fokusiraju na složenije probleme korisnika.

Ovi primeri pokazuju kako se veštačka inteligencija može primeniti na različite poslovne funkcije da bi se smanjili troškovi, poboljšala efikasnost i povećale ukupna produktivnost.

#3. Poboljšano korisničko iskustvo
Ako vaša organizacija rutinski predlaže proizvode ili usluge za koje vaši klijenti nisu zainteresovani, oni će pronaći organizaciju koja bolje razume njihove potrebe. Kupci žele da budu tretirani kao pojedinci, a ne kao identifikacioni brojevi. Zbog toga 46% preduzeća koristi veštačku inteligenciju za upravljanje odnosima sa klijentima, koristeći tehnologiju da sazna više o svojim klijentima kako bi im pružila personalizovano iskustvo. AI može poboljšati sveukupno korisničko iskustvo koristeći sve podatke o kupcima koje ste sakupili u dugogodišnjoj praksi. AI pruža organizacijama šansu da izgrade lojalnost brendu kroz personalizovane marketinške taktike zasnovane na individualnim preferencijama i ponašanju, koje će imati odjek kod postojećih i novih kupaca. AI može da kreira odabrane preporuke za proizvode i usluge, promocije i sadržaj koji je u skladu sa preferencijama vaših kupaca, podstičući angažovanje i lojalnost. Neki primeri organizacija koje uspešno koriste AI uvid u preferencije svojih kupaca uključuju:

  • Netflix: Kreira preporuke o novim filmovima i emisijama na osnovu istorije gledanja svojih klijenata, pružajući prilagođeno i personalizovano korisničko iskustvo.
  • Amazon: Podstiče dodatne kupovine tako što predlaže stavke koje se često kupuju zajedno sa artiklom koji kupci kupuju. Oni takođe koriste istoriju kupovine kupaca da daju preporuke o proizvodima koji će im se potencijalno svideti.

Koristeći ovaj proces, AI može da odgovori kupcima korisnim informacijama. Mnoge organizacije koriste „chatbot-ove“ i virtuelne asistente kao prvu tačku kontakta kupaca, nudeći 24/7 pomoć́ za smanjenje vremena odgovora. Ovo vodi do zadovoljnijih, angažovanijih i lojalnijih kupaca.

Mogućnosti korišćenja veštačke inteligencije u poslu se menjaju i proširuju svakog dana i teško je obuhvatiti njen puni potencijal da revolucionarno menja svaku industriju. Transformacije ovog obima nisu bez izazova, posebno jer se radnici plaše gubitka posla. Međutim, preduzeća i pojedinci moraju da shvate da AI pruža izuzetnu priliku za organizacioni i lični rast. Kako organizacije integrišu veštačku inteligenciju u svoje operacije, zaposleni će imati prilike da unapređuju svoja znanja i kreativne kapacitete i obavljaju složenije poslove. Uspešne organizacije će u potpunosti iskoristiti AI, kontinuirano inovirajući i optimizujući svoje operacije. Isto tako, radnici koji će napredovati biće oni koji nauče kako da pomognu svojim poslodavcima da uspeju u ovoj novoj eri. Neophodno je da razgovarate o integraciji veštačke inteligencije i da razgovarate o planu za njegovu upotrebu u vašoj organizaciji kako biste ublažili strahove vaših zaposlenih. Da biste pomogli u prelasku na AI, morate stvoriti i negovati kulturu inovacija i istraživanja.

KADA
Ako ne želite da eru mobilnih telefona sačekate sa pejdžerom u rukama onda uhvatite ovaj voz za veštačku inteligenciju juče.

Ako je naša era sledeća industrijska revolucija, veštačka inteligencija je sigurno jedna od njenih glavnih, pokretačkih snaga.
Fei-Fei Li

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop