Kako da kontinuirano povećavate posvećenost zaposlenih
6 saveta za postizanje visoke posvećenosti zaposlenih
ŠTA
Saveti za povećavanje i održavanje nivoa posvećenosti zaposlenih poslu, korisnicima i kompaniji.
ZAŠTO
Zato što je jedan od najefikasnijih načina da se suprotstavite profesionalnom i organizacijskom propadanju jeste rad na povećanju posvećenosti zaposlenih. Sveta reč produktivnosti – Posvećenost – pravila je razliku između dobre i sjajne kompanije u normalnim vremenima a danas u vremenima ubrzanih promena i povećane konkurencije nivo posvećenosti zaposlenih određuje nivo šansi za održivi razvoj kompanije.
KAKO
Hajde prvo da odredimo šta je tačno posvećenost? To je emocionalna veza zaposlenog sa svojim radnim mestom, tačnije sa svojim poslom, saradnicima, klijentima i kompanijom u celini. Što veća i pozitivnija emocija to veća posvećenost. Trenutno stanje straha od neizvesnosti zbog ubrzanih promena na tržištu otežava posao liderima u pronalaženju načina da fokusiraju i motivišu zaposlene. Čak i kada otpuštanje trenutno nije tema u vašoj kompaniji zaposleni su zabrinuti zbog uticaja potencijalne ekonomske krize zbog nestabilnosti u svetu koja je sve veća i koja može da ugrozi njihove porodice, utiče na smanjenje plata, penzione fondove, povećanje troškova života…Ključni zadatak lidera je pronalaženje načina da se zaposlenima pomogne da formulišu pozitivan emotivni odgovor na nastalu situaciju. Što više poznajete svoje zaposlene, njihove misli i osećanja, to ćete im lakše pokazati kako da postanu deo rešenja ove krize a ne žrtve krize. Izdvojićemo nekoliko proaktivnih mikro poteza koje možete da povučete kako biste maksimalno angažovali vaše zaposlene u prevazilaženju krize.
Recite svojim ljudima šta tačno očekujete od njih. Oni su svakodnevno bombardovani lošim ekonomskim vestima i još lošijim prognozama i gubitak fokusa na posao je logična posledica. Vi treba da im, više nego obično, pojašnjavate svoja očekivanja u pogledu njihovog posla i rezultata, čak i kada vam se čini da su razumeli i da dobro rade.
Obezbedite svojim ljudima neophodan materijal i opremu. Kada se budžeti mesečno revidiraju i snižavaju zaposlenima će možda nedostajati stvari za obavljanje posla, a zbog imperativne komande: Štednja, mogu izvesti zaključak da ne smeju ni da traže ništa. Vi treba, češće nego obično, da proveravate da li vaši ljudi imaju sve što im je potrebno za obavljanje posla. Ako ne možete da im obezbedite neke stvari zbog štednje onda im to objasnite, razumite ih i ohrabrite da pronađu alternativno rešenje.
Omogućite svojim ljudima da rade ono što najbolje umeju. To je jedna od najefektivnijih mera. Vi treba da procenite da li vaš zaposleni ima mogućnost da pojača svoj angažman i iskoristi sve svoje talente i potencijale u ulozi koju trenutno obavlja, a ako to nije slučaj onda treba izvršiti promene. Ključno je čuti i mišljenje zaposlenog na kojim poslovima on oseća da bi dao svoj maksimum i najviše pomogao kompaniji. Ovo je način da sa najmanje troškova i za najkraće vreme postignete rezultate u promeni ponašanja zaposlenog i povećanju njegove produktivnosti.
Pojačajte pohvale i priznanja. Istraživanja su odavno pokazala da su dva najjača motivatora za zaposlene: osećanje da su priznati i cenjeni. Koristite ih obilato. Proslavljajte uspehe kolektivno, čak i one najmanje, jer tako stvarate atmosferu uspeha koja jača psihu zaposlenih i intenzivira produktivno osećanje nade i pozitivnog očekivanja. Dajte priznanja zaposlenima pojedinačno za obavljen posao.
Pokažite svojim ljudima da brinete o njima. Nemojte da pretpostavljate šta oni misle i osećaju. Budite uvereni samo u jedno da se vaši ljudi svakako bore sa negativnim emocijama koje im onemogućavaju da pruže svoj maksimum na poslu. Vaš presudni doprinos kompaniji ogleda se u uklanjanju tih negativnih blokada koje snižavaju produktivnost i unose atmosferu brige, straha i depresije na radno mesto. Izdvojite vreme da biste razumeli šta se tačno dešava sa svakim od vaših ljudi ponaosob. Komunikacija je danas važnija nego ikada a naročito pokazivanje empatije od strane lidera. To stvara osećanje da smo svi u istom problemu i da se držimo zajedno što je preduslov za jačanje posvećenosti i timskog rada.
Pokažite im da razmišljate o njihovom profesionalnom razvoju. Obuka i trening zaposlenih jesu prostor za snižavanja troškova ali su i zamka za pad produktivnosti i motivacije i tu morate biti jako oprezni. Nemojte da vam zbog imperativa uštede na obukama rezultat bude ogroman pad produktivnosti zbog depresije zaposlenih. U odgovoru na ovaj izazov ćete se i razlikovati vi od vaše konkurencije. Razgovarajte sa zaposlenima o planovima za njihov profesionalni razvoj jer to doprinosi osećanju sigurnosti i uverava zaposlenog da in on i kompanija imaju budućnost. Investiranje (umanjeno i ciljano) u razvoj veština zaposlenih jer je to oproban način za razvoj visoke motivacije i osećaja odgovornosti kod zaposlenog da pruži svoj maksimum na poslu što predstavlja najpozitivniju emociju na kojoj vi izgrađujete i jačate posvećenost.
KADA
Svakog dana počev od juče.
Zašto:
Osoba koja prednjači je osoba koja radi više nego što je potrebno i sa tom praksom ne prestaje.
Brajan Trejsi