Kako su Hilton hoteli podignuti sa 100 $?
Sve o čemu možete da maštate, možete i da ostvarite.
Volt Dizni
Kada imate vere u sebe i kada uporno radite i bespoštedno sebe ulažete u svoju viziju da biste dokazali da je to verovanje bilo ispravno vi ćete svojim, osvojenim entuzijazmom pokrenuti i druge i šanse da će vam neko poverovati i uključiti se sa investicijom u vaš projekat rastu recipročno sa obimom vašeg entuzijazma. Čuvena je priča o Konradu Hiltonu koji je godinama uzaludno pokušavao da pronađe investitore za svoj prvi hotel. Majka mu je jednom prilikom rekla: Zašto upinješ toliko u tom poslu kada imaš samo sto dolara u džepu. Šanse da sa sto dolara privučeš milion koliko ti treba su nikakve? Hilton joj je odgovorio da je upravo taj entuzijazam da druge ubedi u svoju viziju njegovo najjače oružje i da će svojim verovanjem i oduševljenjem za ideju hotela budućnosti privući i prave ljude a ne sumom novca koju ima ili nema u džepu.Tako je i bilo. Tako je oduvek i bilo civilizaciju su izgradili pozitivni milsioci sa sjajnom vizijom budućnosti.
I sada ključno preduzetničko pitanje glasi: Da li je najveći lanac hotela na svetu izgrađen na osnovu početnih sto dolara kapitala ili na temelju Hiltonovog entuzijazma i vizije, njegovog upornog pozitivnog razmišljanja? Hoće li ova činjenica bilo šta promeniti u vašem odnosu prema pozitivnim mislima i viziji poslovnog uspeha? Koliko dugo ćete izdržati da pozitivno mislite kada je sve oko vas negativno a naročito u vezi vaše poslovne ideje? Zašto tako kratko? Zar ne znate da su optimistični ljudi srećniji, zdraviji i uspešniji od ljudi koji pretežno negativno misle? Dr Martin Seligman, jedan od najutucajnijih psihologa u Americi je pokazao u svojim studijama da su optimistični ljudi i kompanije 35% produktivniji, da su zdraviji i funkcionalniji tokom čitavog života i da žive duže najmanje 10 godina. Ne samo poslovni uspeh nego i zdravlje i dug život zavise od vaše sposobnosti da pozitivno mislite i ne odustanete od svojih snova.
Ključna razlika između pozitivnih i negativnih zaposlenih je u načinu na koji interpretiraju događaje u poslovnom životu:
NEGATIVNI MISLIOCI | POZITIVNI MISLIOCI |
FOKUSIRAJU SE NA PROBLEME | FOKUSIRAJU SE NA REŠENJA |
SKEPTIČNI SU | RADOZNALI SU |
NE VOLE PROMENE I IZAZOVE | RADO SE UPUŠTAJU U IZAZOVE |
RADIJE KRITIKUJU | RADIJE POHVALJUJU |
STRAHUJU OD PORAZA | RAZMIŠLJAJU SAMO O POBEDI |
GREŠKA JE SIGNAL ZA ODUSTAJANJE | GREŠKA JE ZNAK ZA KORIGOVANJE NAČINA I NASTAVAK U ISTOM PRAVCU |
Vežite entuzijazam i pozitivne misli za svoju poslovnu viziju i ne odustajte od nje dok ne pronađete investitore koji će u nju poverovati.
Zašto:
Ne postoje nerealni ciljevi, samo nerealni rokovi.
Lari Peser