Kako da trenirate zaposlenog kome ste delegirali posao
TROV tehnika se najlakše objašnjava kroz jednostavnu metaforu – planiranje važnog putovanja. Prvo počnite sa mapom puta: tu pomažete svom saradniku da odluči gde je tačno krenuo ili da postavi targete svog putovanja. Drugi korak je da utvrdi gde se sada tačno nalazi ili da shvati realnost svoje pozicije. Treći korak je da istraži različite opcije uz pomoć kojih će najbrže stići na odredište i četvrti korak je da se pripremi voljno za sva iskušenja i prepreke koji ga čekaju na tom putu. Sada ćemo zajedno proći sva četiri koraka kako biste razumeli način na koji možete koristiti ovu tehniku.
Korak broj 1. Postavljanje targeta ili cilja.
Najpre morate sa saradnikom da definišete cilj ili rezultat koji treba ostvariti. Pomozite saradniku da postavi detaljan, realističan i merljiv cilj sa vremenskim ograničenjem. Pošto je sama suština treniranja postavljanje pitanja kojima uključujete saradnika u materiju i navodite ga da sam pronađe rešenja postavite mu sledeća pitanja:
- Kako ćete znati da ste postigli cilj?
- Kako ćete znati da je problem rešen?
- Zašto je važno da se target dostigne u roku?
Korak broj 2. Pregled Realnosti.
U ovom narednom koraku pitajte svog saradnika da opiše trenutnu realnost u vezi tog posla i njegove pozicije. Ovo je važan korak jer često ljudi pokušavaju da reše problem ili obave posao bez potpune svesti o startnoj poziciji. Ovo je takođe važno i za razumevanje njihove veštine, znanja i neophodnih informacija da bi se posao obavio. Nadobudan saradnik koji smatra da zna i da ima sve potrebne informacije je saradnik koji će vam, u nastavku napraviti problem. Korisna trenerska pitanja su:
- Šta se trenutno dešava u tom poslu?
- Šta, ko, gde, kada, koliko često…
- Koji su efekti takvog stanja?
- Koja znanja i veštine su vam potrebne da biste to dobro obavili?
- Kako i kada ćete ih usvojiti?
Korak broj 3. Istražite Opcije.
Sada je vreme da prodiskutujete o alternativnim rešenjima i pristupima problemu ili prosto izvođenju tog posla. Pomozite mu da pronađe što više dobrih rešenja i prodiskutujte ih sa njim. Većinu rešenja bi trebalo da iznese saradnik ali nemojte se ustručavati da ponudite i neka svoja ako vidite da on ima problema u generisanju alternativa. Neka od tipičnih pitanja za pronalaženje opcija su:
- Šta biste vi mogli drugačije da uradite?
- Šta bi se desilo ukoliko biste uklonili ovu prepreku?
- Koje dobiti ili gubici mogu da nastanu od ovih opcija?
- Koje faktore rizika ćete koristiti da odmerite svaku opciju?
Korak broj 4. Uspostavite Voljni element.
Sada kada vaš saradnik ima jasnu ideju kako može da ostvari target treba pripremiti izvođenje najvažnijeg koraka: stavljanje u pogon njegove rešenosti i posvećenosti da se taj zadatak završi kako je predviđeno ili motivacija saradnika. Korisna pitanja su:
- Dobro, šta ćete preduzeti i kada?
- Šta je to što može da vas zaustavi u napredovanju??
- Kako ćete to prevazići?
- Hoćete li tako uspeti da ostvarite cilj?
- Šta ćete još uraditi da biste uspeli?
Naravno ova pitanja koja sam vam naveo ne treba da vas ograničavaju u vašoj kreativnosti i dizajniranju još efektnijih pitanja. Ona su tu samo kao primer i prva pomoć. Savetujem vas da najpre isprobate TROV tehniku na problemima i izazovima koji stoje pred vama. Praktikujući je na svom primeru najbolje ćete razumeti njen značaj i efikasnost. Takođe u toku rada otkrićete korisna pitanja koja potom možete zapisati i koristiti u radu sa svojim članovima tima. Suština u dobrom izvođenju ove tehnike je u postavljanju pravih pitanja i dobrom slušanju.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kojt2lkd’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Ako brinete o vremenu koje vam je potrebno za izvođenje ove tehnike, a ne treba vam više od dvadeset do trideset minuta, možda bi trebali da sračunate sve sastanke i telefonske razgovore koje ćete imati sa saradnikom koji se upleo u probleme i ne zna kako da iz njih izađe. Dodajte tome i loše odrađen posao i sve posledice toga pa će vam se ovo vreme učiniti kao nagrada i sjajna investicija a ne trošak koji ne možete da priuštite sebi.
Zašto:
Čovek koji ide sam može odmah da krene.
Ali onaj koji putuje sa drugima mora sačekati da se oni spreme.
Henri Dejvid Toro[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]