Džepni Menadžment Znanja

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Džepni Menadžment Znanja’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kd00ez5a’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Da li znate kako se ispravno koristi izveštaj posle aktivnosti?[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kd00faus’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Izveštaj posle aktivnosti (IPA) jeste alatka za procenu koja se izvodi posle projekta ili posle nekih velikih aktivnosti unutra projekta a pruža zaposlenima i lideru uvid u to šta se događalo u toku izvođenja i zašto.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kd00fkwa’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što je treniranje zaposlenih liderska odgovornost prvog reda a IPA sastanak je jedna od najboljih alatki za upravljanje znanjem u timu. To je svojevrsni džepni sistem menadžmenta znanja koja lideru omogućava da otkrije i podeli saznanja, iskustva i nova rešenja koje zaposleni imaju. IPA je vrsta profesionalne diskusije o toku rada, efikasan feedback, koji pruža mogućnost svim učesnicima projekta da razumeju stvari koje su dobro funkcionisale i one koje nisu u toku razvoja procesa i da nauče iz tog iskustva. IPA je posebno značajna u slučajevima: uvođenja novog proizvoda u proizvodnu liniju, uvođenja novog ili nadgrađivanja starog kompjuterskog sistema ili programa, posle velikih aktivnosti u obuci i treningu, posle promena procedura, posle velikih sezonskih aktivnosti u maloprodaji i sl.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kd00fvh5′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Od lidera se očekuje da asistira zaposlenima u toku IPA kako bi se što bolje fokusirali na otkrivanje korektnih i nekorektnih aktivnosti da bi ih sledeći put uradili bolje, a ne da im sam ukazuje na propuste i izdaje direktive. IPA ne treba da se izvodi samo na kraju velikih projekata ili aktivnosti. Bolje je sprovesti je posle svake značajnije operacije ili događaja unutar projekta, jer na taj način postaje simultani proces učenja i razvija kulturu organizacije koja uči. Na taj način se i svi propusti lakše uočavaju i odmah mogu da se koriguju. Ovo je naročito značajno za velike projekte u kojima nije uvek lako uočiti loš radni učinak ili propust. Zato je potrebno isplanirati IPA sastanke na kraju svake aktivnosti ili dela procesa da bi se dobile povratne informacije, naučile lekcije i pokrenule nove ideje i sugestije koje će poboljšati naredne aktivnosti i druge projekte.

IPA sastanak

Važno je shvatiti da je cilj IPA sastanka da uključi sve učesnike u profesionalnu diskusiju i fokusira ih prvenstveno na obavljene zadatke i konkretne ciljeve. Cilj IPA sastanka ne sme da bude osuđivanje neuspeha ili greške nego pokušaj da se otkrije zašto su se neke stvari dogodile. Treba da se fokusira isključivo na zadatke i ciljeve koje treba ostvariti a ne na kritiku pojedinaca ili organizacije u celini. Lider treba da uključi što više učesnika projekta kako bi se što više aktivnosti sagledalo i što veći broj lekcija naučio. Lider treba da podstiče zaposlene da iznesu što više zapažanja u diskusiji i istakne da se svi fokusiraju na procese rada a ne na ljude kako se ne bi zakočila diskusija zbog straha ljudi da ne kritikuju druge zaposlene. Ključna stvar za uspeh IPA sastanka jeste kreiranje atmosfere uzajamnog poverenja u kojem ljudi mogu slobodno da pričaju bez osuđivanja. Inovativno ponašanje je ono što treba da bude nagrađivano priznanjima od strane lidera. Rešavanje problema treba da bude pragmatično a zaposleni ne treba da se preokupiraju sa statusom i hijerarhijom u kompaniji ili razmišljanjima šta bi šef na ovo rekao. Lider je taj koji promoviše ključnu vrednost IPA sastanka: Šta je to što možemo da uradimo bolje?

Koraci za efikasan IPA sastanak

IPA sastanak može biti i formalan i neformalan, ali u oba slučaja je ključ u razmeni iskustava i novih ideja. Ipak formalni sastanci zahtevaju planiranje dok neformalni mogu da se održe na bilo kojem mestu. Kada je formalan sastanak u pitanju držite se sledeće procedure:

  • Sakupite sve učesnike
  • Objasnite cilj IPA sastanka i pravila
  • Opišite aktivnosti koje su završene i šta je trebalo da se odigra
  • Sumirajte ključna događanja
  • Ohrabrite učesnike da iznesu svoja mišljenja i sugestije
  • Neka lideri timova prvi iznesu viđenje svojih aktivnosti
  • Ne dopustite da se sastanak pretvori u kritiku ili predavanje

Za efikasnije vođenje IPA sastanka koristite sledeća pitanja i tehnike: Zašto su određene akcije preduzete? Kako su reagovali na određene situacije? Kada su akcije započete? Šta se dogodilo po njihovom mišljenu? Povežite aktivnosti sa rezultatima. Razmenite lekcije koje ste naučili. Istražite alternativne načine. Pritužbe dočekujte pozitivno. Istaknite šta ide dobro. Ne dopuštajte lične napade. Fokusirajte ih na učenje i kontinuirano poboljšanje. Sumirajte sastanak. Dozvolite liderima timova da prodiskutuju sa svojim ljudima nasamo. Dogovorite naredne aktivnosti.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kd00gw1m’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Dobro vođen IPA sastanak ima za rezultat obučene i sve motivisanije zaposlene spremne da streme ka poboljšanjima standarda rada i produktivnosti. Kada vam ove vrednosti zatrebaju vi organizujte IPA sastanak.

Zašto:

Za kreativni um ne postoji dobro ili loše.

Svaki postupak je eksperiment i svaki eksperiment rađa znanje.

 Hagbard Selin[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop