5 ljudskih kvaliteta za korisnički servis 21-og veka
- Kritičko razmišljanje.
Postoje situacije dnevno u kojima zaposleni mora da donosi spontane odluke u vezi tretiranja korisnika. Od načina na koji zaposleni efektivno rešava te situacije uz pomoć svog kritičkog razmišljanja zavisi i kvalitet kompanijskog korisničkog servisa i njena reputacija na tržištu. Ova sposobnost naročito dolazi do izražaja u krajnjim situacijama neuobičajenih zahteva ili reklamacija korisnika koje nekada mogu da dovedu do konfliktne situacije i velikog nezadovoljstva korisnika. Od profesionalca se očekuje da iskoristi svoju moć kritičkog razmišljanja i predloži rešenje umesto da čeka na direktive od menadžera ili nekoga iz back ofisa. Kritičko razmišljanje se mora negovati i razvijati kroz trening, uvežbavanje procedura i analizu primera iz prakse.
- Emocionalna inteligencija – EQ
Posebno važni elementi EQ za rad sa ljudima su empatija i socijalne veštine. Veoma često u praksi postoji razlika između onoga što je korisnik rekao, onoga što oseća i onoga što je zaposleni od svega toga shvatio. Čitava struktura korisničkog servisa kompanije se može svesti na sposobnost zaposlenog da precizno odmeri stepen zadovoljstva korisnika za vreme interakcije sa kompanijom. Ako zaposleni nema socijalnu inteligenciju da protumači osećanje korisnika i empatiju da se posveti njegovoj dorobiti čitava struktura servisa se urušava. Zaposleni sa većim stepenom Emocionalne inteligencije bolje razumevaju želje i potrebe korisnika a socijalna inteligencija im omogućava lakšu i prisniju interakciju sa njima. Kompanija mora da se posveti razvoju Emocionalne inteligencije zaposlenih na prvoj liniji.
- Kognitivna fleksibilnost
Popularna menadžerska mantra smanjenje multitaskinga je retko sporovdljiva u praksi naročito u radu sa korisnicima. U situacijama rukovanja sa više operacija ili više korisnika odjednom kognitivna flaksibilnost je ključna naročito kada je potrebno završiti poslove sa kratkim rokovima. Vrhunski profesionalac je sposoban da ide taj ekstra kilometar da bi zadovoljio korisnika a to često uključuje brzo rešavanje problema. Kognitivna fleksibilnost je važna osobina koja pomaže da se osoba:
- Profesionalno razvija
- Efektivno prilagodi situacijama
- Uči mnogo brže
- Rešava probleme kreativno
Kognitivne veštine se često porede sa mišićem, što su fleksibilnije to bolji učinak imaju.
- Pregovaranje
Poput kritičkog razmišljanja i emocionalne inteligencije veština pregovaranja je dugo vremena posmatrana kao urođena sposobnost. Danas je najšire prihvaćeno mišljenje da se pregovaranje može naučiti i razvijati kao veština a naročito u situacijama korisničkog servisa. Svakom profesionalcu je danas jasno da se odnosi sa korisnicima jačaju kada zaposleni stvore win win situacije u kojima su obe strane zadovoljne. To mora biti predmet treninga u svim kompanijama.
- Saradnja
Čak i vašim najboljim ljudima će vremenom biti neophodna pomoć ostalih timskih članova i čitave kompanije da bi uslužili korisnika na najbolji način. Spremnost da se sarađuje zbog dobrobiti korisnika na svim nivoima kompanije je postala ključna za pronalaženje najboljih rešenja. Sposobnost za saradnju i timski rad mora biti u fokusu kompanija naročito na klizavom terenu korisničkog servisa gde je reputacija kompanije na najvećim iskušenjima. Pored fokusa neophodno je uspostaviti jasne procedure i prioritete u radu kojih se svi moraju pridržavati.
Trening za unapređenje korisničkog servisa mora u sebi da sadrži i razvoj ovih veština i sposobnosti jer sve procedure i naučene tehnike neće biti do kraja sprovedene u praksi ukoliko zaposleni ne budu imali razvijene ove veštine.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jnx1b3no’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Počnite da razmišljate o implementaciji ovog treninga onda kada dobrobit vaših korisnika bude pri vrhu vaše liste vrednosti. Za najveći broj modernih i tržišno svesnih kompanija to znači odmah.
Zašto:
Na kraju važno je zapamtiti da ne možemo postati ono što treba da postanemo ako ostanemo ono što sada jesmo.
Maks Depre[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]