6 lekcija Top prodavaca
- Više slušajte manje pričajte
Ovo je verovatno najteža lekcija za primenu jer su prodavci uglavnom komunikativne osobe sa izraženim sposobnostima za ubeđivanje drugih kroz priču i argumentaciju i teško im je da obuzdaju svoju rečitost i slušaju. Ali kako da prodavac sazna šta kupac stvarno želi ako priča a ne sluša? Vi ne prodajete proizvod ili uslugu koju imate nego ono što kupcu treba ili što mu koristi. Ključni savet je slušanjem kupca prvo saznajte šta mu je potrebno pa tek onda nudite.
- Postavljate veći broj kvalitetnijih pitanja
Jedan od načina da manje pričate je da postavljate više pitanja. Legendarni prodavci su svi bez izuzetka majstori u postavljanju pitanja. Oni koriste inteligentna pitanja da bi otkrili potrebe kupaca, da bi zadobili njihovo poverenje ali i da bi ih sugestivnim pitanjima doveli do zaključka da im baš njihov proizvod treba. Takođe postavljanje pitanja je način da se sazna više o ličnosti kupca kako bi se sa njim ostvario dugoročan poslovni odnos. Šta god da prodajete ovladajte veštinom postavljanja pitanja i zarađivaćete više.
- Igrajte na duge staze
Najbolji prodavci se ne trude da prodaju svoj proizvod danas. Oni se trude da vam prodaju svojih pet proizvoda u narednim godinama. Zato oni ne stvaraju pritisak na kupca da kupi danas po svaku cenu nego ostvaruju odnos poverenja i saradnje kako bi prodavali u godinama koje dolaze. To im daje prednost nad amaterima prodaje kod kojih se odmah prepoznaje veća želja za prodajom i zaradom od želje da se kupcu ostvari korist i dobit. Kad razmišljate dugoročno onda je vama u prvom planu dobrobit kupca i njegovo zadovoljstvo jer samo tako možete da trajete u vremenu a na taj način ostvarujete čvršće odnose bazirane na poverenju. Tu je tajna i trenutne prodaje i dugoročne lojalnosti kupaca ali i njihovih preporuka.
- Radite na održavanju odnosa sa kupcima
Jedno je fokusirati se na dugoročnu saradnu za vreme prodajnog proces i radi uspostavljanja poverenja a drugo je te odnose negovati i razvijati i mimo prodajnog procesa. Zakon entropije ili propadanja svega što propustimo da održavamo ili koristimo se odnosi i na odnose kupca i prodavca. Pravi prodavci imaju strategiju za održavanje komunikacije sa svojim kupcima koja nema direktne veze sa prodajom novog proizvoda. Pošalju im zahvalnicu zbog kupovine i poverenja u njih i njihovu kompaniju, pitaju ih da li su zadovoljni sa proizvodom i da li im je potrebna neka pomoć, pošalju im čestitku za rođendan, sitan znak pažnje za Božić i Novu godinu, karte za utakmicu za kupca i sina ili karte za koncert za ženu i ćerku i sl. To je uobičajena praksa vrhunskih prodavaca a ta se praksa itekako isplati inače je ljudi koji rade na bonuse od profita ne bi godinama praktikovali i preporučivali.
- Zaboravite tehnike fokusirajte se na drugog čoveka
Postoji nebrojeno prodajnih tehnika koje možete naučiti u potrazi za magičnom formulom ali sve one vam ne mogu pomoći ako ih ne integrišete u ono što vi jeste i iza čega stojite kao čovek. Na primer postoji ogromna razlika između praktikovanja tehnike aktivnog slušanja i iskrenog slušanja drugog čoveka. Veliki prodavci ovladaju tehnikama i veštinom ali se ne fokusiraju na njih nego uvek i samo na svog kupca i na iskrenu i istinsku brigu za njegovu dobrobit. Taj stav se oseća i taj stav gradi poverenje a ljudi kupuju emocijama od ljudi u koje imaju poverenja. Trudite se da tehnike ne zamagle vašu empatiju.
- Pomozite im da kupe, nemojte im prodati
Ljudi ne vole da im se nešto proda oni vole da to kupe svojom voljom. Oni ne vole da budu ubeđeni u nešto veštinom i govorljivošću prodavca oni vole da sami dobro procene vrednost i donesu pametnu odluku. Vrhunski prodavci se zato trude da asistiraju kupcima da sami uvide vrednost njihovog proizvoda i osete zadovoljstvo od njegovog posedovanja. Oni se trude da im pomognu da donesu pametnu odlu i da budu samostalni valsnici te odluke i ponosni na nju. Vaš zadatak je da se trudite da kupcima nenametljivo omogućite da uklone prepreke na putu tog pravilnog izbora.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=” style=” custom_font=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” margin=”][/av_heading] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jp3x1gsz’ custom_class=” admin_preview_bg=”] Potrebno je mnogo vremena da se ovlada prodajnim tehnikama i veštinama ali njihov pravi efekat je moguć samo uz primenu ovih saveta, zato počnite odmah.
Zašto:
Uspeh ostavlja tragove.
Dovoljno je da hodate tim tragovima i stićićete do uspeha.
Džim Ron[/av_textblock] [av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=”] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=” buttons=” custom_class=” admin_preview_bg=”] [/av_one_full]