5 praktičnih načina na koje preduzetnici mogu da iskoriste AI
Pratite tehnološki razvoj da vas ne bi ispratili sa tržišta
ŠTA
Kako mala i srednja preduzeća mogu da rastu i prate promene na tržištu uz pomoć veštačke inteligencije.
ZAŠTO
Zato što se u današnjem svetu tehnologija brzo razvija i menja način na koji živimo svoje živote. Veštačka inteligencija (AI) se ističe kao jedna od najtransformativnijih tehnologija veka. Primena je praktično beskonačna. Po prvi put, AI izjednačava teren, omogućavajući malim kompanijama da se takmiče sa velikim konglomeratima.
KAKO
Uvođenje novih tehnologija u vaš posao može izgledati kao zastrašujući rizik i napor pa čak i kao nedostižan kvalitet. Na sreću, postoje neki praktični načini na koje vlasnici malih i srednjih preduzeća mogu da dodaju veštačku inteligenciju u svoj biznis već danas.
- Automatizujte zadatke koji se ponavljaju
Jedna od najneposrednijih prednosti koje AI donosi malim i srednjim preduzećima je mogućnost automatizacije dugotrajnih, ponavljajućih i rutinskih zadataka. Realnost je da preduzetnici često nose mnogo šešira dok žongliraju sa operativnim i administrativnim obavezama svoje kompanije. Zadaci kao što su unos podataka, zakazivanje termina i fakturisanje mogu oduzeti dragoceno vreme od prodaje i razvoja poslovanja. Pored toga, automatizacija procesa može pomoći u smanjenju rizika od skupih ljudskih grešaka. AI alati se mogu koristiti za precizno ažuriranje podataka o klijentima, generisanje izveštaja i obradu fakturisanja radi smanjenja troškova. Preduzetnici bi trebalo da počnu ispitivanjem softvera koji trenutno koriste. Većina velikih tehnoloških kompanija ulaže u dodavanje AI funkcija svojim alatima. Primenom veštačke inteligencije u vašem poslu pomogli biste sebi i svojim ljudima da pojednostavljujete zadatke pomoću različitih aplikacija i automatizacije radnih tokova i budete efikasniji.
- Obezbedite korisničku podršku 24/7
Za mnoga mala preduzeća, pružanje dosledne i pouzdane korisničke podrške predstavlja izazov zbog ograničenih resursa. Ovo je posebno teško u vremenu kada su potrošači navikli na trenutno zadovoljstvo. Kada potencijalni kupci ne mogu da dođu do preduzeća van radnog vremena, obično će preći na konkurenta koji im to omogućava. Chat botovi sa AI mogu se programirati da obrađuju širok spektar upita, uključujući odgovaranje na česta pitanja o proizvodima, vođenje kroz proces prodaje, rešavanje problema ili usmeravanje kupaca na korisne resurse. Alati kao što su chat botovi mogu se dodati veb lokacijama kako bi pomogli u prelasku poslovanja na pružanje non-stop korisničke podrške. Čak i tokom redovnog radnog vremena, chat botovi takođe mogu da smanje pritisak na tim ili da pomognu u neočekivanom povećanju upita od strane kupaca. Ove vrste komunikacionih alata mogu pomoći u poboljšanju zadovoljstva kupaca i izbegavanju propuštenih prilika za prodaju, bez obzira na vremensku zonu ili dostupnost vašeg osoblja.
- Poboljšajte korisničko iskustvo personalizovanim marketingom
Personalizacija je postala jedan od ključnih pokretača zadovoljstva i lojalnosti kupaca. Današnji potrošači žude za jedinstvenim i personalizovanim iskustvima. Ručno personalizovanje marketinških poruka, ponuda i preporuka proizvoda može biti naporan proces za mala preduzeća. AI ovo olakšava analizom velikih količina podataka o klijentima i prilagođavanjem marketinških kampanja potrebama konkretnog korisnika. Platforme kao što su HubSpot i Google analitika su odlično mesto za početak kada želite da pratite i razumete ponašanje korisnika. Drugi AI alati se zatim mogu koristiti za kreiranje personalizovanih iskustava kupaca koji poboljšavaju mogućnost zatvaranja prodaje i poboljšavaju korisničko iskustvo. Najbolji deo za preduzetnika je to što se to može postići bez velikog marketinškog budžeta.
- Praćenje učinka i donošenje odluka
Preduzetnici često moraju da donose važne odluke koje mogu uticati na budućnost njihovog poslovanja, kao što su odlučivanje o novom proizvodu, širenje na nova tržišta ili implementacija drugačijeg modela poslovanja. Kvalitetni podaci i uvidi su ključni za donošenje dobrih odluka. AI može da deluje kao lični tim analitičara preduzetnika koji temeljno analizira podatke da bi uočio obrasce ili anomalije koji su korisni ili nisu za posao.
Pored toga što pomažu u donošenju odluka, alati za vizuelizaciju podataka kao što su Tableau i Pover BI mogu ove podatke pretvoriti u korisne metrike i ključne indikatore učinka. Ti indikatori mogu da vam omoguće presudno važan uvid u to da li kompanija funkcioniše efikasno.
- Skaliranje vašeg poslovanja
Kako posao raste, upravljanje operacijama može postati prilično složeno i doneti nove troškove. To je veliki izazov za mala preduzeća koja imaju ograničene resurse da isprate ekspanziju poslovanja. Implementacijom AI alata, mala preduzeća mogu proaktivno da dizajniraju procese i alate koji su sposobni da rukuju većim brojem kupaca. Ovo osigurava da poslovne operacije neće biti pogođene ako preduzeće doživi neočekivani talas prodaje i mora brzo da se poveća a da ne uveća značajno troškove. AI više nije alat rezervisan za velike korporacije. Preduzetnici i vlasnici malih preduzeća sada imaju pristup moćnim AI tehnologijama koje im mogu pomoći da rade pametnije, umesto teže. Bilo da se radi o automatizaciji rutinskih zadataka, poboljšanju korisničke podrške ili skaliranju operacija, dodavanje veštačke inteligencije vašem poslovnom kompletu alata može da obezbedi agilnost i efikasnost potrebnu za napredovanje na konkurentnom tržištu. Kako veštačka inteligencija nastavlja da se razvija, mala preduzeća koja prihvataju ove tehnologije ne samo da će izjednačiti uslove, već će i otvoriti nove mogućnosti rasta koje su nekada bile van domašaja.
KADA
Ako planirate rast svog biznisa onda počnite da se družite sa veštačkom inteligencijom sad odmah.
Zašto:
Jedini način da ostvarite nešto nemoguće je da verujete da je to moguće.
Alisa u zemlji čuda