Uzgajivači problema ili berači rešenja?

Prepreke su one stvari koje vidite kada skinete pogled sa svoga cilja.

Henri Ford

Timovi koji posvećuju svoju pažnju problemima postaju vremenom manji od svojih problema. Timovi koji se uporno fokusiraju na svoje ciljeve su neprestano veći od svojih problema. Na šta se timovi u vašim organizacijama više fokusiraju? Naša narodna poslovica – U strahu su velike oči; potvrđuje sledeću životnu istinu: Ako se fokusirate na probleme oni postaju sve krupniji i svojom negativnom senkom proizvode zabrinutost i strah od lošeg ishoda kao dominantne energije koje vas blokiraju na putu uspeha. Reaktivni ljudi razmišljaju, pričaju, kukaju i gledaju neprestano u probleme i zato nisu produktivni; a proaktivni usmeravaju svoje misli, govor, nadanja i akcije  ka rešenjima i zato su produktivni. Ko uzgaja probleme ne bere rešenja, nego probleme. Ključni izazov za lidere danas glasi: Kako od reaktivne grupe ljudi dobiti proaktivan tim? Postoji više efikasnih načina da se reaktivan stav i atmosfera promene u proaktivne ali lider najpre treba da pođe od sebe i preispita nivo svoje inicijative i odgovornosti. Jer od toga koliko je on optimističan, samouveren i spreman da daje pozitivne odgovore na izazove zavisi i nivo pro-aktivnosti njegovih saradnika jer se pro-aktivnost lidera harizmatično prenosi na tim. Dakle, podignite nivo svoje pozitivne energije i prenosite optimizam i entuzijazam za kompaniju, proizvode, usluge i vašu budućnost na svoje saradnike i korisnike. Osmislite deo dana kada ćete pokazati svoju odlučnost da zajedno uspete u svemu što radite. Nastojite da što više zaposlenih u direktnom kontaktu sa vama oseti tu zaraznu rešenost i snagu. Osmislite telefonske pozive i sastanke sa korisnicima i partnerima kompanije i načine uz pomoć kojih ćete ostaviti željeni utisak na njih. Ekonomija je i psihologija i nemojte propustiti da prikažete i unutar i izvan kompanije koliko ste psihički stabilni i moćni kao pojedinci i kao tim. Kada su krizna vremena ljudi gravitiraju ka samouverenim i snažnim ličnostima i organizacijama. Ovo su neki saveti za stvaranje proaktivne klime.

Iskorenite reč problem i koristite samo reč izazov u vašem timu.

Da biste to efektivnije izveli pošaljite vašim saradnicima mail sledeće sadržine:

  1. Fokus na problem uvećava problem
  2. Fokus na veliki problem uvećava strah i zabrinutost
  3. Strah i briga uvećavaju nivo panike i depresije
  4. Panika snižava broj rešenja a povećava broj grešaka
  5. Depresija snižava radnu energije a povećava broj neobavljenih poslova
  6. Niko nas ne plaća da pravimo greške i ne završavamo poslove
  7. Od danas eliminišemo iz poslovne komunikacije reči: problem, kriza, posledice
  8. Od danas umesto njih koristimo reči: IZAZOV, ŠANSA, REŠENJE!

Sazovite sastanak i pošaljite učesnicima agendu sa sledećim pitanjima:

  • Šta je po vama najveći izazov danas za naš tim i kompaniju kada su korisnici u pitanju?
  • Šta je po vama sada najveća šansa naše kompanije?
  • Koje rešenje je po vama najbolje u ovom trenutku?

Zahtevajte od svakoga da iskaže svoje odgovore i obrazloži ih pred drugima.

Napišite na radnoj tabli koja je vidljiva svima:

 

Izazovi 2022

Rešenja

Konstruktivna                             Duhovita

(stimulišu kreativnost drugih)      ( snižavaju napetost i brigu)

 

Zahtevajte od svakog saradnika da upiše najmanje tri rešenja u toku radne nedelje. Raspravljate na posebnom sastanku o svim ponuđenim rešenjima sa dužnom pažnjom i interesovanjem. Ovo je kontinuirani brainstorming koji ima motivacioni karakter plus. Na sastanku opet snažno podvucite: Ljudi koji se fokusiraju na problem danas, kandiduju sebe za neplaćeno odsustvo ili plaćeni otkaz sutra. Mi nismo grupa takvih ljudi! Mi smo pobednički tim koji će sačuvati i ovu kompaniju i naša radna mesta! Pokažite mi rešenja! Pokažite mi rešenost da uspete! Ili još ubedljivije i snažnije; pustite mašti na volju i vašoj liderskoj posebnosti.

Svi autori napominju da lider mora hrabro da iskaže realnost. Zašto? Zato što ljudi u krizama vide goru stvarnost nego što jeste. Vaš prvi zadatak jeste da definišete realno stanje vaše kompanije na tržištu u ovom trenutku. Vaš drugi zadatak je da vidite i iskažete sliku željene budućnosti vaše kompanije, vašu bolju realnost sutra. Vaš treći zadatak je da to bolje sutra postavite kao konkretan cilj pred svakog zaposlenog. A potom zahtevajte da se više niko ne vraća na realnost danas nego da svako ponudi šta će da radi sada da bismo ostvarili to bolje sutra. I tako svaki dan.

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop