ccm16 Mentor Marketing

Zašto su Mikro-influenseri dobri za vaš mikro biznis

Zamislite da vaš najbolji prijatelj preporučuje vaše proizvode svojim prijateljima

ŠTA

Da li treba i kako da iskoristite uticaj Mikro-influensera na donošenje kupovnih odluka vaše ciljne grupe.

ZAŠTO

Zato što je poverenje korisnika u reklame i reklamne kampanje na svom istorijskom minimumu. Zato što se dogodila velika promena u svetu marketinga jer korisnici imaju više poverenja u dvosmernu komunikaciju koja se bazira na zajedničkom otkrivanju. Korisnici preferiraju preporuku od prijatelja, familije ili Mikro-infulensera koji ima malu ali veoma lojalnu grupu sledbenika. Zato što je ova promena poverenja u centar marketinških trendova malih i srednjih preduzeća postavila promociju proizvoda i usluga na društvenim mrežama uz pomoć Mikro-influensera.

KAKO

Ko su Mikro-influenseri? Oni su moderni utemeljivači ukusa, ljudi koji oblikuju stavove sledbenika i sposobni su da predvide nove trendove a imaju između 1.000 i 50.000 sledbenika (Folowers). Za razliku od njih Makro-influenseri su poznate ličnosti (Insta-celebs) koje na Instagramu kao najpopularnijoj društvenoj mreži imaju više od 50 miliona sledbenika. Iako imaju značajno manju grupu sledbenika uticaj Mikro-influensera na njihove kupovne moći je duplo veći nego uticaj velikih zvezda Instagrama u procentima to izgleda ovako 8% je uticaj Mikro-influensera u poređenju sa 4% Makro-influensera. Hajde da pogledamo kako oni mogu uticati na vaš posao i kako da pronađete najbolje za vašu promociju. Prvo treba da utvrdimo zašto vaši korisnici veruju Mikro-influenserima. Zato što oni imaju direktan i ličan kontakt sa sledbenicima, znaju intimno ko su ti ljudi i šta vole, oni dobro razumeju svoje sledbenika a pre svega ih veoma poštuju. Zato im serviraju samo stvari od njihovog najvećeg interesa za koje znaju da će odjeknuti među njima i da će im koristiti. Oni dobro shvataju svoju ulogu u kontinuiranom promovisanju novih ideja, vesti i stavova koji su interesantni i vredni njihovim sledbenicima i koji prijaju njihovom identitetu. Najnovija istraživanja pokazuju da 92% korisnika više veruje Mikro-influenserima nego reklamama ili tradicionalnim preporukama poznatih zvezda. Korisnici Mikro-influensere doživaljavaju kao svoje najbolje prijatelje i zato je taj procenat poverenja tako veliki. Da li je investicija u marketing preko Mikro-influensera zaista vredna i koliko otprilike košta? Najbolje je probati pa proceniti budući da Mikro-influenseri nisu toliko skupi kao Makro-influenseri ili sto puta su jeftiniji (200€ po postu VS 20.000€). Takođe preporučujemo da koristite nekoliko različitih Mikro-Influensera i primenite različite taktike da biste tačno utvrdili šta najbolje odgovara vašem brendu. Kako da pronađete odgovarajućeg Mikro-influensera za promocuiju vašeg brenda? Naravno analizom sledbenika i njihovih interesovanja koja razmenjuju na društvenim mrežama. Ako je to vaša ciljna grupa po temama i senzibilitetu onda je to i vaš Mikro-influenser. Takođe možete da pogledate na svom Instagramu da li se neki od vaših posetilaca sajta ili pratilaca nalaze na listi sledbenika Mikro-influensera. Najbolji scenario je da je neki od Mikro-influensera fan vašeg brenda ili kupac vaših proizvoda onda sa njim lako možete da uspostavite poslovni aranžman na obostrano zadovoljstvo. Drugi način da smanjite troškove pronalaženja pravog Mikro-influensera za vas, naročito ukolko ciljate na svetsko tržište, je da platite neku od baza podataka o njima gde ćete dobiti punu informaciju o različitim influenserima i njihovim kategorijama uticaja. Ima platformi (BrandBrief) za tu pretragu koje vam mogu pronaći Mikro-influensera, postaviti vašu kampanju na njihov sajt i dati vam podatke o lokaciji, godištu i kategoriji korisnika vaših proizvoda na osnovu kojih ćete odlučiti gde je najbolje da uložite sredstva.

Nema sumnje da su u novoj ekonomiji i modernom, online marketingu Mikro-influenseri dobar i ekonomičan izbor kada se radi o promociji i prodaji vašeg brenda. Najveću korist od njih imaju mala i srednja preduzeća koja nemaju velike budžete za marketing. Mikro-influenseri definitivno mogu da vam pomognu da promovišete vaš brend, povećate prodaju i steknete lojalne korisnike a to je nasušna potreba svih kompanija.

KADA

Broj Mikro-influensera se uvećava svakog dana a broj informacija postaje sve naporniji za korisnike, zato požurite.

Zašto:

Ako se ne slažeš sa mnom znači da nisi slušao šta govorim. 

Sem Markevič