Zašto je važna organizacijska kultura?

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Zašto je važna organizacijska kultura?’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kt18rida’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Neizgrađena organizacijska kultura može značajno smanjiti vašu efikasnost[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kt18rxjr’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Značaj i vrednosti od izgradnje i održavanja organizacijske kulture na visokom nivou.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kt18s5cg’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što je kultura ključni faktor za izuzetan i dugotrajan učinak vaše organizacije. Ne možete da je dodirnete, da je napišete, ali ona je sveprisutna i radi za vas ili protiv vas. Zato što ona osnažuje socijalni kapital organizacije i jača posvećenost i motivaciju zaposlenih. Zato što se ona bukvalno preslikava na vaš odnos sa korisnicima i utiče na vaš imidž u zajednici. To je bilbord vaših vrednosti i ponašanja koji se svakodnevno prikazuje i od kojeg zavisi snaga vašeg brenda.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kt18t60p’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Organizacijska kultura je jedinstvena konfiguracija vrednosti, normi, uverenja, stavova i ponašanja koji postoji u organizaciji i utiče snažno na način na koji organizacija obavlja poslove. Stvorena je dakle od vrednosti koje su u temelju primarnog izvora poslovne izvrsnosti vaše organizacije. Kultura postavlja nepisane granice prihvatljivog ponašanja od etičkih pitanja preko oblačenja pa sve do načina na koji organizacija obavlja poslove. Taj okvir zajedničkih vrednosti kakav recimo postoji i u svakoj porodici omogućava zaposlenima da se identifikuju sa organizacijom i njenim ciljevima. Ta identifikacija je plodno tlo na kojem se uzgaja posvećenost i produktivnost. Organizacijska kultura predstavlja socijalni lepak  koji stvara MI-osećanje u organizaciji i nudi sistem značenja i smisla rada koji je osnova za komunikaciju i uzajamno razumevanje među zaposlenima. Ako ove funkcije nisu ispunjene na zadovoljavajući način kultura može značajno smanjiti efikasnost organizacije. Socijalni lepak je važan element za razvoj socijalnog kapitala koji jedan od tri stuba za stvaranje vrednosti u novoj eri znanja. Bez tog MI-osećanja nema ni timskog rada, ni brzog prihvatanja promena, a o upravljanju znanjem nemojte ni da razmišljate ako vam međuljudski odnosi nisu na visokom nivou.

Organizacijska klima se često brka sa organizacijskom kulturom.

  • Klima predstavlja način na koji zaposleni vide i osećaju kulturu koja postoji u organizaciji, način na koji zaposleni vide vrednosti organizacije sprovedene u praksi, a ne na papiru.

Klima se često razlikuje od kulture. Što je veća razlika između kulture i klime to je veći problem u organizaciji. Postoji veliki broj organizacija  koje imaju odlično definisanu listu vrednosti ali klima je očajna. Zašto? Zato što se lideri u praksi ne pridržavaju zapisanih vrednosti. Otvorenost uma piše ali lideri uglavnom ne pitaju zaposlene za mišljenje ili im čak guše svaku inicijativu. Ako zaposleni smatra da nije dobro da iznese mišljenje koje se razlikuje od mišljenja šefa onda to predstavlja barijeru u komunikaciji i razvija osećanje nezadovoljstva kod zaposlenog. A šta ako je to rešenje bilo produktivno za organizaciju ili je moglo da napravi velike uštede? Onda je organizacija na gubitku. Usaglašavanje kulture i klime u organizaciji kroz doslednu implementaciju neformalnog organizovanja je jedan od ciljeva sa kojima lideri moraju da se bave. Edvard Deming otac TQM (total quality management) je tvorac sledeće izjave:  „Nemoguće je postići uspeh na radnom mestu na kome postoji osećanje straha. Kvalitet je nemoguć kada se ljudi plaše da kažu istinu.“

Zašto? Zato što strah sprečava kreativnost, inovacije, posvećenost kvalitetu i stvara opasne tendencije kod žrtava, sklonost ka osveti šefu i organizaciji kroz sabotažu radnih procesa i rezultata. Organizacijska kultura u kojoj postoji izražen strah od autoriteta i autocenzura zaposlenih u pogledu iznošenja rešenja i inovacija nije dobra vest za organizaciju i njena budućnost je predvidljiva samo na osnovu ovog elementa – zaostajanje za razvojem društva. Važan deo kulture predstavljaju okupljanja i ohrabrujući govori koje treba da drže lideri organizacije. Primer je  Sem Volton, čovek koji je napravio jednu od najvećih kompanija na svetu Wal Mart i koji je u svoje najvažnije poslovne poteze ubrajao govore koje je držao zaposlenima u svojim  supermarketima. To su bili govori ispunjeni optimizmom, vedrinom i energijom koja se prenosila na ceo kolektiv. Čuvena je njegova opsesija osmehom. Išao je po supermarketima i osmehivao se svim zaposlenima. Hrabrio je ljude da se osmehuju kupcima. Lepše vam je da radite, lakši radni dan, duže živite. Osmeh na lice pre nego pristupite kupcu. „Wal Mart se uvek smeje“ je postao slogan kompanije koji je odražavao njenu kulturu i isticao glavnu vrednost – zadovoljstvo korisnika. U početku su se svi podsmevali Semu, i zaposleni i konkurencija, zbog tog osmeha koji je nosio po kompaniji i nudio svima i kupcima i zaposlenima. A kada je 2003. godine Wal Mart postao No 1  kompanija na svetu sa obrtom od 400 milijardi dolara  svima se osmeh zaledio na licu.  Sada više nemate nijedan uslužni biznis koji u svom trening centru ne uči zaposlene da se osmehuju klijentima.

Uspešna korporativna kultura se širi kroz čitavo društvo i vrši svoj pozitivan uticaj na poslovnu kulturu uopšte.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kt18v3pv’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Za kulturno ponašanje i život u skladu sa vrednostima u koje verujete nikada nije prerano.

Zašto:

Udruživanje je početak. Ostajanje zajedno je napredak. Zajednički rad je uspeh.

Henri Ford[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop