
Stvaranje lojalnih korisnika = Opstanak kompanije
Zašto je izgradnja vrhunskog korisničkog servisa ključna tržišna bitka današnjice?
ŠTA
Kako da fokusirate sve zaposlene na stvaranje lojalnih korisnika i tako sebi obezbedite najsigurniji put za povećanje profitabilnosti i održivi razvoj kompanije.
ZAŠTO
Zato što više nije tajna više da je za većinu kompanija lojalnost korisnika ključ za buduću profitabilnost i rast. Zato što je stručna štampa prepuna primera i dokaza koji demonstriraju snažnu vezu između odanosti korisnika i profitabilnosti.
Zato što su nas rezultati prakse hiljada kompanija širom sveta naučili da stvaranje lojalnih korisnika:
- Snižava cenu usluga zato što stari korisnici poznaju svoju ulogu u procesu
- Snižava troškove marketinga
- Često povećava dodatnu kupovinu (Up Sale)
- Povećava otvorenost za kupovanje novih i različitih proizvoda (Cross Selling)
- Privlači nove korisnike (preporuke lojalnih kupaca)
Korisnički rejting | Ponovni korisnici | Voljni da preporuče | |
Potpuno zadovoljni | 5 | 90% | 96% |
Donekle zadovoljni | 4 | 56% | 71% |
Ni zadovoljni ni nezadovoljni |
3 | 12% | 19% |
Donekle nezadovoljni | 2 | 7% | 10% |
Veoma nezadovoljni | 1 | 3% | 7% |
Izvor: G.Heil, R.Teit & T. Parker Leadership and the Customer Revolution
KAKO
Razumevanje tokova prihoda koje lojalni korisnici predstavljaju zahteva od svake osobe u kompaniji da fokusira svoje napore na stvaranje boljih odnosa sa korisnicima.
Potrebno je da sa svojim saradnicima naročito onim koji komuniciraju sa korisnicima održite sastanak na ovu temu i da zajedno proučite benefite od stvaranja lojalnih korisnika i analizirate gornju tabelu.
Posebno skrenite pažnju zaposlenima na kolonu 3 – ni zadovoljni ni nezadovoljni korisnici – jer se u toj kategoriji nalazi najveći broj korisnika u odnosu sa kompanijama koje nemaju svest o vrednostima korisničkog servisa za rezultat i budućnost njihovog posla. Ravnodušni korisnici koje nismo razočarali svojom uslugom ali ih nismo ni oduševili su unapred izgubljeno blago vaše kompanije jer su svega 12% spremni da opet kupe od vas a samo 19% su spremni da kažu neku lepu reč o vašoj usluzi i proizvodima.
Kada vam zaposleni kažu da dobro rade jer nema pritužbi na njihovu uslugu vi ih podsetite na ovu kolonu zbog koje gubite najviše korisnika i najveći deo profita. Urežite im u svest princip da se ne meri prvenstveno nezadovoljstvo nego ekstremno zadovoljstvo korisnika, to je primarni cilj. Nije samo pritužba negativna za vaš posao nego i ravnodušna reakcija korisnika na susret sa vašom kompanijom.
Pritužbe su šansa da se iskupite i oduševite korisnika a ravnodušne ljude smo sasvim propustili i prepustili nekom od vaših konkurenata koji će ih vezati za sebe vrhunskim odnosom i uslugom. Na duže staze vi sigurno gubite utakmicu sa takvim odnosom prema korisnicima.
Dakle samo 1 od deset ravnodušnih kupaca će poželeti da opet sa vama posluje!
Objasnite svojim zaposlenima da svojim ravnodušnim i nezainteresovanim stavom prema korisnicima desetkuju vaš profit i svoje plate, daju autogol svojoj kompaniji i svojoj finansijskoj sigurnosti. Cilj je oduševiti korisnika, cilj je učiniti da se oseća posebno, prijatno, uvaženo i zadovoljno. Cilj posla je da se stvori odnos sa korisnicima koji će ih privlačiti da opet kupuju od vas i da preporučuju vaše proizvode i usluge svojim prijateljima. Armija takvih lojalnih korisnika je garancija dugovečnosti vaše kompanije i sigurnosti radnih mesta zaposlenih.
Ključno pitanje za svakog zaposlenog koji kontaktira sa korisnicima ali u svakom kontaktu sa njima:
- Kako da oduševim ovog kupca našom uslugom i stvorim lojalnog korisnika?
KADA
Kada ćete održati sastanak za fokusiranje zaposlenih na ovu ključnu vezu između prihoda i lojanog korisnika? Koliko puta mesečno ćete imati kreativne sastake za iznalaženje načina da od slučajnih korisnika napravite lojalne?
Zašto:
„Najbolje što umem da radim je da prenosim entuzijazam na svoje saradnike.“
Bil Gejts
Prenesite entuzijazam za stvaranje lojalnih korisnika na sve svoje zaposlene i rešili ste se svih briga o povećanju profita i opstanku vašeg posla.