
Šampionsko stanje uma
Zašto hoću da budem vrhunski prodavac
ŠTA
Vežba za izgradnju šampionskog prodajnog stava ili postavljanje pobedničkog stanja uma.
ZAŠTO
Zato što je utvrđeno u brojnim istraživanjima načina na koji ljudi utiču jedni na druge, a suština prodaje je izvršiti pozitivna uticaj na mišljenje i odluku druge osobe, da na drugog čoveka utičete: 7% verbalno (sadržajem vašeg govora) 36% vokalno (načinom na koji to izgovarate) i 57% stavom (svojim verovanjem i oduševljenjem za to što govorite ili svojim entuzijazmom). Zato što jedna od najkraćih definicija prodaje glasi: Prodaja je transfer entuzijazma. Dakle transfer vašeg stava o vašoj vokaciji prodavca plus entuzijazma za ono što prodajete ima najveći uticaj na drugog čoveka a samim tim i na vaše prodajne rezultate.
Zato što je na veliku scenu trgovine i ekonomije je stupio novi lik prodavca: konsultant, finansijski savetnik, asistent u traženju dobrih rešenja, dugoročni saradnik u procesu nabavke proizvoda i usluga, poštena i prijatna osoba od poverenja i integriteta koja nikada ne izneveruje ono što je obećala klijentu. Ukoliko ne vidite sebe kao ovakvu osobu i profesionalca nikada nećete postati šampion prodaje i nikada nećete biti omiljeni od svojih klijenata, zadovoljni svojim ugledom u društvu i srećni na svom poslu a to znači da nikada nećete biti zadovoljni ni svojim bankovnim računom. Postavljanje šampionskog prodajnog stava ili stanja uma nije samo prvi nego obavezujući korak u gradnji vrhunske prodajne karijere.
KAKO
Uradite sledeća tri vežbanja da biste osnažili svoj prodajni stav:
Vežbanje # 1.
Pokušajte da pronađete svoje veliko zašto u sledećim iskazima i njihovim kombinacijama:
Sloboda, Novac, Sigurnost, Značaj, Raznovrsnost, Prihvatanje, Razvoj ličnosti, Priznanja, Užitak, Pomoć drugima, Izazov, Dostizanje vrhunske veštine, Mreža poznanika, Prijateljstvo, Isporučivanje vrhunskog kvaliteta, Finansijska nezavisnost…
Hoću da budem šampion prodaje zbog:
Vežbanje # 2.
Opišite vaš stereotip prodavca, sve loše epitete koji vam padnu na pamet, a zbog kojih vam se ta uloga u kompaniji i životu čini nedovoljno primamljivom, uglednom, značajnom.
Moj stereotipni lik prodavca izgleda ovako:
Vežbanje # 3
Opišite vaš idealni lik prodavca, sve pozitivne karakteristike čoveka koji se bavi prodajom a zbog čega vam se ta uloga čini jako primamljivom, uglednom i značajnom.
Moj idealni lik prodavca izgleda ovako:
KADA
Svakog jutra pre polaska na posao postavite sebi sledeća pitanja i čitajte svoje odgovore da biste se podsetili zašto je važno i značajno što ste odabrali poziv prodavca i odlučili da postanete Šampion prodaje.
- Zašto volim da radim kao prodavac?
- Zašto je moj rad značajan mojoj kompaniji i mom društvu?
- Zašto je moj rad značajan mojoj porodici?
- Kolikom broju klijenata ću danas pomoći da ostvare svoje želje i zadovolje svoje potrebe?
Zašto:
Vi prvo prodajte poverenje i simpatije prema vašoj ličnosti pa tek onda vaš proizvod ili uslugu.
Zig Ziglar