Kompanije koje poštuju svoju listu vrednosti su uspešnije

Jeste li sastavili listu vrednosti vaše kompanije?

ŠTA

Kako da kreirate svoju listu vrednosti i zašto da pratite njeno poštovanje u praksi.

ZAŠTO

Osnovne vrednosti su okosnica svake kompanije. Osnovne vrednosti su principi po kojima kompanija funkcioniše. Šta god kompanija radi, trebalo bi da bude usklađeno sa njenim vrednostima. Svaka kompanija, mala ili velika, bi trebalo najpre da utvrdi listu svojih vrednosti i poređa ih po prioritetima. Potom bi na osnovu te liste trebalo da razvije svoju viziju i misiju. Najuspešnije kompanije na svetu imaju, bez izuzetka, kreiranu: listu vrednosti, viziju i misiju i trude se da ih striktno poštuju. To nije slučajnost, to je pravilo uspevanja.

KAKO

U pravljenju ili korigovanju liste vrednosti vaše kompanije biće vam od pomoći i sledeći primeri vrednosti na osnovu kojih možete da analizirate svoju listu i da postavite sebi prava pitanja koja će na površinu izvući vrednosti koje želite da promovišete u svom radu. Vrednosti treba da analizirate u nekoliko osnovnih kategorija.

Kategorije osnovnih vrednosti

  • Vrednosti koje se odnose na korisnike
  • Timske vrednosti
  • Vrednosti koje se odnose na proizvod
  • Vrednosti liderstva i upravljanja
  • Vrednosti održivosti i rasta
  • Lične vrednosti i kvaliteti

Vrednosti koje se odnose na korisnike

  • Briga za druge
  • Zadovoljstvo korisnika
  • Budite korisnik vašeg proizvoda/usluge
  • Prijateljska usluga
  • Premašiti očekivanja
  • Vau usluga

Timske vrednosti

  • Saradnja
  • Deljenje (veštine, iskustvo, znanje)
  • Raznolikost, inkluzija, jednakost
  • Učenje na greškama
  • Proslava uspeha, zabava

Vrednosti koje se odnose na proizvod

  • Kvalitet (pogledajte tablicu rezultata kvaliteta)
  • Izvrsnost u dizajnu
  • Pojednostaviti

Vrednosti liderstva i upravljanja

  • Liderstvo ličnim primerom
  • Osnaživanje članova tima
  • Preduzetnički duh
  • Odgovornost
  • Transparentnost

Vrednosti održivog rasta (zasnovane na 3 stuba održivosti)

  • Društvena odgovornost
  • Ekonomska održivost
  • Održivost životne sredine

Vrednosti rasta

  • Radoznalost, kreativnost
  • Samo-usavršavanje
  • Samodisciplina
  • Kontinuirano poboljšavanje
  • Otvoreni um, preispitivanje starih navika, preuzimanje rizika
  • Inovacije (pogledajte tablicu rezultata inovacija)

Lične vrednosti i kvaliteti

  • Integritet
  • Poverenje
  • Poštovanje

Najveći izazov nije u stvaranju liste vrednosti nego u njenom poštovanju. Najčešći razlog za nedovoljno uspešno poslovanje leži u razlici između deklarisanih vrednosti i primenjenih vrednosti. Da li ste ikada videli kompaniju koja među svojim vrednostima ima „usmerenost na klijenta“, ali zapravo ne odgovara na e-poruke klijenata u roku od nedelju dana? Vrednosti koje nisu u skladu sa postupcima donose više štete nego koristi. Koliko često vidimo kompanije koje su izjavile da su: Inovativne, održive, odgovorne i transparentne, ali pokazuju upravo suprotno ponašanje. U ovom slučaju, organizacija u osnovi govori svojim zaposlenima da su „vrednosti samo formalnost!“ Da biste poboljšali performanse kompanije, nije dovoljno sastaviti listu vrednosti. Vrednosti treba poštovati i na osnovu njih treba živeti. Primenjenu listu vrednosti moraju da osećaju i vaši zaposleni i vaši korisnici. Kompanije u kojima zaposleni vide da se najviši menadžeri pridržavaju deklarisanih vrednosti pokazuju bolje performanse.

Šta znači slediti vrednosti?

  • Treba da zapošljavate prema vrednostima
  • Planirate i radite imajući na umu svoje vrednosti
  • Nagrađujete na osnovu poštovanja vaših vrednosti

Analizirajte svoju listu vrednosti i uporedite je sa vašom praksom na osnovu anonimnog upitnika među zaposlenima i korisnicima- Ako ste otkrili značajnu razliku između svojih vrednosti i svojih postupaka, možete ili da ažurirate svoje vrednosti na osnovu realističnijeg sagledavanja vašeg posla ili da prilagodite svoje obrasce ponašanja u skladu sa vrednostima. U mirnim vodama, čini se da većina kompanijskih vrednosti funkcioniše. Testirajte svoje vrednosti u vreme krize!

KADA

Najbolje vreme za to je na samom početku poslovanja, drugo najbolje vreme je sad odmah.

Kada je u pitanju stil plivaj niz struju.

Kada su u pitanju vrednosti i principi stoj čvrsto kao stena.  

Tomas Džeferson

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop