Mentor Prodaja

Kako da privučete pažnju potencijalnom kupcu

Cold Calling ili „hladna telefonska komunikacija“ sa novim kupcima je noćna mora prodavaca

ŠTA

Kako da jednu od najtežih prodajnih operacija pozivanje potencijalnih kupaca i dobijanje sastanka za izvođenje prodajne prezentacije učinite efikasnijom.

ZAŠTO

Zato što je „hladno pozivanje“ telefonom potencijalnih klienata da bi se dobio sastanak i izvela prodajna prezentacija jedna od najvećih prepreka za redovno punjenje vašeg Sales Pipeline i povećanje prodajnih rezultata a svakako i jedan od najozbiljnijih razloga zašto mladi prodavci odustaju od ove profesije. Zato što je vežbanje tehnika koje prodavcu omogućavaju da poveća procenat dobijenih sastanaka jedini način da se profesionalno usavršite i prevaziđete ovu veliku početnu prepreku.

KAKO

Postoji puno načina da se pripremite za hladno pozivanje klijenata a mi ćemo ovde izneti tri proverene strategije koje će značajno podići samopouzdanost prodavaca i otopliti komunikaciju sa potencijanim kupcima.

Strategija # 1 – Predpristupno pismo

Svrha ovog pisma je da predstavite svoju kompaniju i sebe potencijalnom kupcu, da izgradite kredibilitet i pobudite interesovanje. U ovom pismu je potrebno informisati kupca ko ste vi, šta radite i kako bi to moglo da koristi vašem klijentu. Možete da uključite i kratak primer koji demonstrira kakve su benefiti imali drugi klijenti sa vašim proiozvodima/uslugama i da tu prikažete i vašu jedinstvenu prodajnu ponudu, nešto što vas izdvaja od konkurencije. Pismo takođe treba da sadrži i poziv za akciju koji ohrabruje kupca da vas kontaktira, zakaže sastanak kad mu odgovara ali i najavu da ćete ga vi kontaktirati u narednim danima. Izbegnite da u pismu iznosite ono što ćete vi uraditi i zamenite rečenice koje počinju sa Mi ćemo… sa rečenicama Vi možete…i pobrojte glavne benefite koje će imati. Što jednostavnije i što kraće ali i vizuelno dobro obrađeno poismo koje je lako čitati i u kome odmah možete da uočite glavne poruke. Ostavite i mogućnost da se klikom pristupi Svedočenjima vaših zadovoljnih klijenata i vašem web sajtu. Poslednji savet je da pismo učinite što je moguće više personalizovanim i iskrojenim baš po meri tog kupca i da obavezno izbegnete formalan ton ili nešto što liči na junk mail.

Strategija # 2 – Scenario za pozivanje telefonom

Scenario poziva vam omogućava da ostanete fokusirani na ključne poruke i da predstavite sebe kao profesionalca. Naravno potrebno ga je dobro izvežbati da biste zvučali prirodno i uneli u njega svoj personalni stil. Izbegnite komercijalni, izveštačeni ton. Postoji nekoliko koraka koje treba da sadrži taj scenario i njih ne treba preskakati ma kako da vas kupac pokušava skrenuti u razgovoru. Sledeći koraci su bitni za dobar scenario:

  • Predstavljanje
  • Traženje dozvole da se nastavi sa razgovorom
  • Svrha poziva
  • Kratko objašnjenje zašto vam je potreban sastanak da biste predstavili originalna rešenja
  • Zahtev za sastankom
  • Potvrda dogovora

Morate da računate sa tim da imate oko 15-45 sekundi da predstavite sebe, kažete zašto zovete i da privučete pažnju kupca. Početak razgovora je od ključne važnosti! Zato je efektivno korišćenje reči presudno za uspeh. Fokus # 1 je da odaberete prave reči i izgovorite ih sa pravim tonom i na taj način izdvojite sebe od drugih prodavaca i stvorite interesovanje a istovremeno ukolnite pritisak iz komunikacije. Fokus # 2 je da angažujete svog kupca i uključite ga u komunikaciju a ne a  ga prebacite u defanzivu. Većina prodavaca nije svesna da kada progovore počnu da zvuče kao svi prodavci i kupac se po automatizmu povlači u gard i postaje sumnjičav. Izbacite sve reči koje stvaraju pritisak i govore eksplicitno o ponudi i ubacite reči i pitanja koja uključuju kupca u konverzaciju a tiču se potencijalnog rešavanja njegovih problema ili zadovoljavanja njegovih potreba.

Strategija # 3 – Taktika za primedbe

Neophodno je da napravite taktiku za negativne odgovore i primedbe kupca a najbolji alat je scenario za primedbe. Pripremite odgovore i taktike za sledeće najčešće primedbe i negativne izjave:

  • Nemam vremena / previše sam zauzet
  • Zadovoljni smo sa trenutnim dobavljačem
  • Nemamo sredstava u budžetu zate namene
  • Možete li da mi to pošaljete mejlom
  • Nismo zainteresovani

Neke negativne stavove je nemoguće prevazići ali najveći broj njih je izgovoren u žurbi i zbog nedoovljno pažljivog slušanja vaših informacija, dakle zbog toga što kupcu niste privukli pažnju. Stalnim usavršavanjem scenarija za primedbe i taktike koje ćete kroz iskustvo izgraditi uspećete da poboljšate procenat dobijenih sastanaka.  Ovo je stalni posao koji se nikada ne prekida i usavršavanja traju sve dok se bavite prodajom jer se i kupci razlikuju i postaju sve složeniji.

KADA

Budući da je dobra priprema pola dobijene bitke a da vi te bitke vodite svakodnevno i da vam od njih zavisi finansijska krvna slika onda je i sa pripremama trebalo da počnete juče.

 

 Zašto:

Primetio sam da što više radim sve više sreće imam.

Luj Paster