Kako da prikupite kapital za vašu Start Up kompaniju

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Kako da prikupite kapital za vašu Start Up kompaniju’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Dobra poslovna ideja bez dovoljno kapitala je beskorisna kao i dobar motor bez goriva.[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Tri osnovna saveta za privlačenje investitora da ulože novac i podrže vašu Start Up kompaniju ili novi poslovni projekat.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što većina preduzetnika podceni količinu novca koja im je potrebna da bi svoju poslovnu ideju postavili na zdrave noge i ostvarivali stabilan i predvidljiv profit. U većini takvih slučajeva se dešava da preduzetnik na pola puta ostane bez sredstava i potencijalno dobra ideja se ugasi zbog loše investicione strategije i procene.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Savet # 1 – Zavirite u dubinu svoje duše

Ako vi to ne uradite budite sigurni da vaši potencijalni investitori sigurno hoće. Entuzijazam je ključna reč u predstavljanju vaše poslovne ideje investitorima. Morate im prikazati da ste spremni da provedete ostatak života razvijajući tu ideju u sjajan posao, dakle prvo definišite misiju svog posla i stanite svom svojom ličnošću iza nje. Naravno da misija mora biti dovoljno velika i dovoljno orignalna pa i „luckasta“ da bi privukla pažnju investitora ali i da bi vas odslikala u pravom svetlu, jer ko je spreman da finansira čoveka koji želi da uloži čitav svoj život u neki mali i ordinaran posao. Pre nego zatražite nečiji novac morate biti sigurni zašto želite da radite baš taj posao i investirate svoje znanje, vreme i snagu da ga razvijate. Najveći broj investitora će vam postaviti ključno pitanje: Zašto želite da radite baš ovaj posao? Ako vaš odgovor ne eksplodira iz vaših grudi kao talas entuzijazma verovatno ste već izgubili sve šanse da dobijete novac. Drugi važan odgovor koji morate da spremite je: Zašto je vaš posao važan vašim potencijalnim klijentima? Svaki investitor želi da vidi potrebu ljudi koju će vaš posao zadovoljiti. Nemojte se fokusirati na svoj proizvod ili uslugu nego na potrebu koju klijenti imaju za njima. Možete imati genijalan proizvod ali ako ne postoji potreba za njim na određenom tržištu vaš posao je osuđen na propast. Na primer možete imati genijalno rešenje za čišćenje i dezinfekciju velikih rashladnih sistema, robota koji održava erkondišne po niskoj ceni a pokretati posao u zemlji gde godišnje ima dve nedelje toplih dana a osam meseci zime i gde je 80% zgrada opremljeno podnim grejanjem. Vaš posao bi bio sjajan investicioni poduhvat u Emiratima gde svaka zgrada u toku cele godine ne gasi sistem za hlađenje. Odgovorite sebi prvo na ova dva važna pitanja i spremite iskrene i moćne odgovore pre nego izađete pred investitore.

Savet # 2 – Prvo prodajete svoju jedinstvenu ličnost i njenu strast i odlučnost

Pre nego dobijete mogućnost da nekome predstavite vašu ideju moraćete da ga zainteresujete da vas sasluša. Morate najpre da kreirate scenario za efektivnu „prodaju u liftu“ ili prezentaciju pod trideset sekundi kojom ćete privući pažnju i interesovanje potencijalnog investitora. Ljudi imaju sve manje vremena a naročito ljudi sa novcem koji su vaša ciljna grupa i morate ih oboriti sa nogu u prvih par rečenica vaše blic prezentacije. Budite jedinstveni, strasni i odlučni kao program koji mora neizostavno da se pogleda. Kada ste nekoga zainteresovali da vas sasluša onda mu morate prikazati čvrst biznis plan sa dodatnom SWOT analizom (Snage, slabosti, mogućnosti i pretnje) vašeg posla i industrije u kojoj se takmičite. Neka vaš plan bude realističan, održiv i sa dovoljno dokaza koji podržavaju vaše projekcije protoka gotovog novca – ako projektujete nerealno veće profitne stope od normalnih izgubićete kredibilitet na samom početku. Budite svesni činjenice da investitori pre svega ulažu u vas kao ličnost a tek posle u vaš posao ili proizvod jer zanju da loša ličnost može da upropasti dobar posao. Vi ste odlučujući faktor za njihovu pozitivnu odluku i zato se fokusirajte na svoju strast i odlučnost koju moraju da osete. Prodaja je transfer entuzijazma i rešenosti da se uspe.

Savet # 3 – Budite samouvereni, sažeti i jasni

Iskusni preduzetnici stavljaju banku na poslednje mesto kada privlače novac za svoju ideju. Bolje opcije su venture kapital, učešće u vlasništvu ili zajmovi sa klauzulom podele profita. Fokusirajte se na to da povežete svoj posao sa svim benefitima investitora od vašeg posla ne samo sa finansijskom dobiti. Morate da im prikažete i širu svhu rada sa vama kako biste probudili njihovu strast. Zato je važno da tokom prezentacije budete samouvereni, sažeti i jasni u vezi sa rezultatima vašeg posla. Morate da imate detaljno razrađen plan realizacije posla sa jasnom monetarnom komponentom. Ključ je naravno da im prikažete kako će zaraditi novac i oplemeniti svoj kapitala ali nemojte zaboraviti i izlaznu strategiju ili plan B, šta ćete preduzeti ukoliko ne uspete u svemu što planirate. Investitori vole da čuju i podatke o vašem timu za realizaciju u četiri važna segmenta poslovanja: marketingu, prodaji, finansijama i administraciji. Savet je da u prezentaciji uvek podcenite profit a precenite vreme realizacije jer ćete na taj način uvek prevazilaziti očekivanja investitora.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Pre nego krenete u potragu za investitorima pripremite strategiju na osnovu ova tri saveta.

Zašto:

Biću spreman a onda će se pojaviti i šansa.

Abraham Linkoln[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop