12 grešaka prilikom fakturisanja koje morate izbeći

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’12 grešaka prilikom fakturisanja koje morate izbeći’ color=“ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ custom_font=“ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“] Ispravno fakturisanje je uslov za brzu naplatu, brza naplata je uslov za brži protok keša i likvidnost
a likvidnost je uslov za dugoročno održiv posao.[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Većina vlasnika privatnog biznisa ne voli rad sa papirima koji nisu novčane monete ali sređivanje dokumentacije je kritično važno za održanje svakog posla. Jedan od administrativnih poslova nad kojim morate zadržati potpunu kontrolu i profesionalizam je fakturisanje roba i usluga.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Niko ovaj posao ne smatra zabavnim ali svi ozbiljni preduzetnici ga smatraju kritično važnim jer greške i propusti u tom delu posla uzrokuju kašnjenja u plaćanju i blokade poslovnih aktivnosti.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Izbegnite sledećih 12 grešaka prilikom fakturisanja i ovaj deo vašeg posla će funkcionisati besprekorno.

  1. Poptpišite ugovor

Rukovanje oko dogovorenog posla više nije dovoljna garancija da ćete biti plaćeni za ono što ste isporučili. Da biste izbegli nerazumevanje sa klijentima, neprijatnosti ili čak i prevare obavezno potpisujte ugovore sa svakim klijentom i uredno ih fajlujte na lako dostupnom mestu.

  1. Upišite vremenski period u kome račun treba da bude plaćen

Svaki vaš račun mora da jasno istakne rok do kada treba da bude plaćen bilo da je to broj dana ili tačan datum. Ako ne istaknete rok za plaćanje to će u najvećem broju slučaja usloviti zakašnjenje plaćanja i gubitak vremena u komunikaciji sa klijentom. Prosto klijenti ne plaćaju na vreme ako rok za uplatu nije jasno naveden na fakturi.

  1. Redovno fakturišite

Jasno je da što duže budete čekali sa slanjem fakture to ćete duže čekati i na naplatu. Ovo je naročito važno kod poslova koji imaju veliki broj mesečnih fakturisanja. Morate uspostaviti jasan sistem i procedure fakturisanja kojih se svi moraju pridržavati. Ako imate redovne klijente onda možete uvesti i pravilo kojim danima im se fakturiše početkom ili krajem meseca a ta praksa će i njima olakšati da planiraju sredstva za plaćanje vaših roba i usluga. Takođe redovno fakturisanje i evidentiranje olakšava rad vašem knjigovođi i smanjuje šanse da se naprave propusti u plaćanju poreza.

  1. Navedite i specifične detalje

Nemojte da propustite da upišete i važne detalje na svoj račun. Ima klijenata koji traže da im se iskaže i datum fakturisanja i datum prometa a drugi opet žele da se navede broj narudžbenice sa datumom a svima je važno da se precizno iskaže naziv robe koju ste im fakturisali a naročito detaljan opis usluge. Nemojte štedeti na detaljima jer će vas finansijske službe sa zadovoljstvom pozvati na dan isplate da vam kažu kako im treba još detalja na računu i tako pomeriti plaćanje.

  1. Obavezno navedite broj računa

Broj računa vam omogućava da lako evidentirate i pronađete račune i da efikasnije pratite njihovu dinamiku naplate. Takođe olakšava i praćenje izvršavanja poreskih obaveza.

  1. Navedite i popuste za promptno plaćanje fakture

Ako vam je protok keša važan za održavanje poslovne dinamike možete da uključite i popuste za keš plaćanje ili promptno plaćanje fakture. Možete takođe da uvedete i male popuste za redovne klijente kako biste ih vezali za svoj posao.

  1. Koristite svoj memorandum za račune

Ispisivanje računa na profesionalno dizajniranom memorandumu vaše firme sa svim potrebnim detaljima za računovodstvo i komunikaciju sa klijentom ubrzava proces plaćanja i predstavlja vašu firmu u profesionalnom svetlu.

  1. Proverite račun dva puta pre nego ga pošaljete

Pregledajte račune pažljivo pre nego ih pošaljete i papirnate i elektronske jer će to smanjiti broj grešaka i ubrzati proces naplate budući da nijedna finansijska služba vaših klijenata neće izvršiti plaćanje ako svi podaci na računu nisu tačni.

  1. Napravite efikasan sistem evidentiranja

Ovo će svakako obradovati vašeg knjigovođu i smanjiti broj propusta pre svega onih sa poreskim obavezama koji mogu da ugroze vaš posao. Jedan od načina je da razdvojite plaćene i neplaćene račune na dve različite lokacije kako biste mogli da pratite neplaćene i podsetite klijente da vam plate.

  1. Koristite podsetnike za plaćanje računa

Nekim klijentima je potreban podsetnik za plaćanje računa bilo zato što imaju ogroman broj računa sa kojima su zaglavljeni ili što imaju praksu da odlažu plaćanje sve dok ih neko ne pritisne. Zato napravite raspored kada i kome treba da uputite kurtoazni poziv ili mail sa podsetnikom da je rok za plaćanje vaše fakture za dva dana ili da je već istekao.

  1. Naučite zakon

Vlasnici posla moraju da prouče sve zakone koji regulišu pitanja fakturisanja i naplate roba i usluga. Morate znati šta možete a šta ne možete da radite u ovoj oblasti kako biste povećali svoju efikasnost a smanjili mogućnost da prekršite zakon.

  1. Budite uvek ljubazni prilikom naplate

Uvek zadržite ljubazan ton i ponašanje kada nekome naplaćujete svoje robe i usluge. Stvaranje lojalnih klijenata je „must have“ modernog biznisa imajte to uvek na umu kada pozivate klijente koji kasne sa plaćanjem. To što trenutno kasne sa plaćanjem ne znači da vas ne poštuju ili da žele da vas prevare i zato nikada nemojte da ih tretirate neljubazno i agresivno.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Novac ne spava a ni stalna potreba za njim zato uvedite ova pravila fakturisanja juče.

ZAŠTO:       

Rad privlači blagostanje.

Japanska poslovica[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop